Įvertinti gali ne bet kas

Tyrimų bendrovė „Berent“ atliko paslaugų sektoriaus tyrimą, kurio tikslas – nustatyti, kaip Lietuvos interneto vartotojai naudojasi įvairiomis paslaugomis, kaip vertina gautų paslaugų kokybę, kur ieško informacijos apie paslaugas ir kas jiems yra svarbiausia renkantis paslaugų teikėją. Tyrimas atliktas paslaugų portalo „Paslaugos24.lt“ iniciatyva.
„Beveik visos asmeninio naudojimo – siuvimo, valymo, skalbimo, pramogų, poilsio, laisvalaikio, sveikatos ir grožio priežiūros – paslaugos vertinamos geriau nei techninės, tarkim, gyvenamų patalpų, baldų, transporto priemonių ir buitinės technikos remonto, nuomos paslaugos. Asmeninės paslaugos yra traktuojamos kaip investicija į save, žmogus skiria sau laiko, lėšų, todėl, net jei kas ir nepavyko, šios paslaugos suteikia didesnį pasitenkinimą. Techniškos paslaugos dažniau yra vertinamos kritiškiau, racionaliau, jas gali vertinti ir kiti žmonės. Čia pasitenkinimas yra objektyvesnis, mažiau įtakos daro emocijos“, – komentuoja Giedrius Latvėnas, MB „Bovem“, valdančios portalą „Paslaugos24.lt“, kurio lankytojai gali negaišdami laiko susirasti sau tinkamą paslaugos teikėją, o šiems čia sudaryta platforma pasiskelbti apie save.
Tik vartotojai
Nors parašyti atsiliepimą apie įmonę ar prekę galima daugelio įmonių tinklalapiuose ar el. parduotuvėse, tačiau p. Latvėnas sako, kad jų portale tai galės padaryti tik tie, kurie užsisakė kurią nors paslaugą.
„Paprastai draugai, pažįstami, giminės parašo daug gerų atsiliepimų, nors jie tomis paslaugomis ir nesinaudoja. Mes norime, kad atsiliepimai būtų objektyvūs. Todėl sukūrėme tokią sistemą, kad apsiliepimą galėtų parašyti tik tas, kuris paslauga realiai pasinaudojo“, – nurodo p. Latvėnas.
Tai, kad šalia paslaugos teikėjo bus ir vartotojų atsiliepimų, rodys, kad jis yra populiarus ir patikimas.
Žinoma, gali būti, kad bus ir neigiamų komentarų, bet tai, anot pašnekovo, skatins paslaugos teikėjus pasitempti arba net parodys, kad su tokiais verčiau nesusidėti.
„Jei, tarkim, už buto remontą buvo paimtas avansas, o statybininkai netrukus prapuolė kaip į vandenį, neatlikę darbų, komentarai bus tarsi pavojaus signalas, kad jie yra nepatikimi. Tačiau tikiuosi, kad tokių atvejų nebus daug, nes šiais laikais kiekvienas paslaugos teikėjas yra suinteresuotas išsaugoti gerą vardą. Mano užduotis – atvesti klientą iki durų, o toliau jau nuo paslaugos teikėjo priklausys, ar vartotojas pirks paslaugą būtent iš jo“, – aiškina „Paslaugos24.lt“ įkūrėjas.
Kokias paslaugos ypatybes labiausiai vertina vartotojai
· Vyresni respondentai labiau nei jaunesni akcentavo patirtį, profesionalumą, atestatus.
· Jaunesniems vieši teigiami atsiliepimai svarbesni nei vyresniems.
· Moterys labiau nei vyrai norėtų pamatyti kirpėjos darbo pavyzdį (nuotrauką).
· Paslaugos kaina labiau rūpėjo vyrams nei moterims.
Kiek svarbi galimybė palikti ir skaityti atsiliepimus internete apie paslaugų teikėjus.
* Net 60% respondentų teigiamai vertina tokią galimybę.
· Ši funkcija svarbesnė vyrams (65% pasisakė už tokią galimybę).
· Taip pat žmonėms svarbus išsamus paslaugos teikėjo, paslaugos aprašymas (50%).
· Kiek mažiau, bet taip pat svarbios galimybės: viename lange palyginti paslaugų teikėjų klientų įvertinimus, paslaugų aprašymus, matyti suteikiamas paslaugų teikėjo garantijas, ieškomai paslaugai vienu kartu matyti daugiau paslaugų teikėjų pasiūlymų.