Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-12-09 05:45
2025-12-08 09:55
2025-12-08 09:00
2025-12-05 14:56
2025-12-04 10:10
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Sėkmės visiems per pandemiją prisistačiusiems namų regionuose besitikint kad visą laiką bendraudami su kolegomis tik per kelis vaizdo skambučius ir žinutes išliksite svarbia komandos dalimi. Gal tai veikė per pandemiją, bet dabar vėl vis daugiau svarbių pokalbių ir sprendimų įvyksta gyvai, ofiso aplinkoje.
Kokiam darbuotojų procentui reikalingi "svarbūs pokalbiai" ir tie darbuotojai priima "svarbius sprendimus". Sąžiningai atsakykite sau!
Aš galiu tik iš IT srities atsakyt, tai sakyčiau daugeliui, kiekvienam programuotojui aktualu bent fone girdėti diskusijas kontekstui ir tuo pačiu kelti klausimus su mažiau trinties. Su remote darbu, tai programuotojai produktyvesni tuo aspektu, kad daugiau kodo parašo, bet mažiau produktyvesni tuo kad suprogramuoja ne visiškai tai ką reikia ir reikia perdaryt vėliau, nes kiekvienas dirba su ribotu kontekstu ir nesupranta pilnai problemos kurią sprendžia.
Sutinku su Jūsų įžvalgomis. Jeigu komandoje didesnėje nei trys nariai reikalingas nuolatinis darbuotų derinimasis, ofisas yra optimalus sprendimas. Taciau yra daug žmonių, kurie dirba mažomis komandomis, pasidaline darbus ir jiems nereikia nuolatinio perklausinejimo ka daryt. Taciau i ofisa nori " grazinti" visus. Nesvarbu kokia ju darbo specifika ir kokie darbo rezultatai. Tarp kitko, kalbant apie darbo rezultatu ismatavima, didele dalis imoniu to padaryti nemoka, o " kad sumazejo nasumas" tiesiog spelioja.
Turbūt esat jaunos kartos atstovas, jei klausiate ką pizdelina "brainstormeriai" ir bandote atitinkamai rašyti kodą. Tam yra projektuotojai ir architektai, kurie geba klerkų "gerai ir produktyviai papizdelinome" perkelti į techninę užduotį programuotojui. Programuotojas neturi klausytis eilinės sekretorės, kokia spalva turėtų būti mygtukai. O tai reiškia, programuotojui nereikia jokių ten vaizdo skambučių.
Na asmeniui, kuris dirba pagal instrukcijas, nėra ir karjeros galimybių...
Puiki iskalba, rajono is zmogaus neisvysi :)
Aciu. Ir jums geros dienos :)
Taikant tokį modelį dažniausiai einama vienu žingsniu toliau, outsource'inant programuotojus ten, kur pigiau ir lanksčiau. Deja, programuotojas Lietuvoje tokiu atveju pralaimi.
"Vadovai nori darbuotojus matyti darbo vietoje, o ne kažkur" Tai ir yra esmė, nemokantys vadybinti " vadovai" neturi ko vadybinti. Visa kita tik tuščios kalbos. Nemažos dalies vadovų vadovavimo įgudžiai ir sugebėjimai yra arti 0. Vietoj to, kad tvarkyti būtent vadovus, įmonės baudžia visus darbuotojus.
o gal esi matęs gamybinę įmonę dirbant nuotoliu? Gal tu ir pavalgytum nuotolių, na per vaizdo skambutį pvz :)
TU puikiai supranti apie ka kalbama. Nereikia cia vaizduoti s..i katina.
Jei įsakytų grįžti i ofisa tai puiki proga ir darbdavį pakeisti būtų. Nors nelabai įsivaizduojų skandinavų įmonėj "ir taškas!" čia tik pas lietuvius belzabubus taip įmanoma botagu mojuoti.
Čia apskritai apie JAV kontekstą kalba, o ten šiaip kitas pasaulis darbo santykių prasme.
Ir skandinavų įmonėje visko pasitaiko, ypač jei management lietuviškas
Ir taip tų nutolusių ne tiek daug, jei jiems dzin tai nepakeičiamų nėra. Ypač dabar
Plebėjų aktualijos...
Cia kai kurie gipstwriqi galvoja, kad zmones is namu nepraranda produktyvumo. O taip,imones tiesiog nori patirti papildomu islaidu uz ofiso nuoma susigrazinant darbuotojus. Juk aiksu, kad nenoretu moketi papildomai uz ifisa jei produktyvumas is namu butu geras.
Ne cia, o didelė vadovų dalis pasakoja apie " sumažėjusį produktyvumą" dėl darbo namuose. Ok. Tarkim galėčiau patikėj, BET kai kalba eina tiesiog apie darbinius projektus, kur reikalingi produktyvumo rodikliai (na juk katik visus i ofisa pakvietet, " nes produktyvumas sumažėjo"), tuomet " prasideda" , - "o kaip ji teisingai ismatuot", "o vat ten ten ir ten ji sunku pamatuot". Wtf. , katik skiedėt, kad del mažo produktyvumo darbuotojus i ofisa pakvietet , o po minutes man sakot, kad produktyvumo nematuojat arba nemokat matuot:) Paradoksas toks, kad visi kas kalba apie " sumazejusi produktyvuma", remiasi nuojauta, o ne objektyviais moksliniais tyrimais. Taigi, galima drasiai sakyti, kad "produktyvumo sumazejimas" yra tiesiog pretekstas.
Lygiai ta pacia nuojauta remiasi ir sakantys apie produktyvumo nesumazejima.
Ok. Tuomet kodėl totaliai darbuotojus į ofisą gražona? :)
Mano mergina UIX dizainerė dirba iš namų ir galiu pasakyt kad iki kol jos nepažinojau, galvojau kad čia super dalykas, bet kai pamačiau kaip ji neefektyviai dirba, kaip švaistomas darbo laikas, kiek tai jos pačios gyvenimą paverčia kažkokiu kančių rinkiniu (tai iš lovos nesugeba keltis, tai prigulinėja, tai nesusitvarko, ir t.t.) tai įtariu tik labai stiprūs, save gebantys kontroliuoti žmonės gali dirbti nuotoliniu. Jos atveju manau įmonė belenkaip švaisto pinigus, nors darbą tarsi padaro, tik jei būtų griežta kontrolė, aiški dienotvarkė, manau padarytų 2x, 3x tiek kiek dabar.
puikus pavyzdys kaip dauguma dirba iš namų
aha, nes ofise tai neitų kavytės, prie gretimo stalo pašnekėt, ir t.t. Žmogus arba dirba, arba ne, o kaip nedirbti, visada ras.
Jeigu kažkoks konkretus žmogus yra nedisciplinuotas, tai jis neefektyviai dirbs tiek is namu tiek is ofiso. Tai pirma. Antra, ar jus esat dizaino specialistas, kad zinot, jog " svaistomas laikas". Nes dizainas, cia ne kastuvu griovi kasti, kur galima ismatuot kiek kubiniu centneriu žemės gali vienas kasejas pagal norma iskast. Dizainas yra daugiau meninis procesas, kuris reikalauja ir pasivoliojimo lovoje, tam, kad ikvepimas ateitu. Ir trecia, jei taikome jusu koncepcija visiems tik del mano pirmame punkte mineto pozymio, tuomet del netvarkingai ir ne pagal ket vazinejanciu vairuotoju, imkime ir nustatykime visiems vairuotojams prievole kas pusmeti perlaikyti vairavimo egzaminus. "Nes nu juk pazeidzia".
draugei sveikatą reiktų pasitikrinti nes tai nėra normalu.
tik smalsu pasidarė, ką pats tuo metu namuose veiki?
Ne tik IT specialistai dirba is namu. As taip pat dirbu per atstuma. Ir man privaloma darbe pasirodyti du kartus per savaite. Dar blogiau yra tas, kad as gyvenu Paryziuje, o dirbu Londone. Jei prireiks dazniau apsilankineti darbe, teks keisti gyvenama vieta. Beje, as esu tiltu inziniere.
Jau yra begalė tyrimų, kad, visgi, nuotolinis darbas toli gražu, nėra toks efektyvus. Deja.. Nebe reikalo didžiosios įmonės masiškai grąžina darbuotojus į ofisus. Ir nereikia čia vaidinti daugiau išmanančius už didžiuosius.. Patikėkite, jie ne durni ir puikiai viską supranta. Tiesiog yra žmonių, kurie įsikibę gins nuotolinį darbą (nereik niekur važiuoti, nereikia ruoštis, niekas nestebi, gali sau Netfixą žiūrėti, gali veikti ką nori ir ale dirbti ir t.t.) ir tuo pačiu kaltins visus (valdžią, vadovus, įmones ir t.t.). Nuotolinį darbą gali gerai dirbti tik labai labai maža mažuma, bet ne tiek, kiek čia dabar visi galvoja...
kokia dar begalė?
nėra viskas juoda ir balta. Ir vienas ir kitas modelis turi savo trūkumų ir privalumų. Aišku, kompanijoms paprasčiau ir patogiau administruoti kai viskas "po ranka". Bet darbuotojams atvažiuoti į stiklainius per kamščius tai papildomi kaštai ir laikas - klausimas ar darbdaviams vis dar norėtųsi turėti darbuotojus po ranka, jei reikėtų mokėti 500-800 EUR/mėn. papildomai? Vėliau ar anksčiau rinka panašiai susireguliuos. Be to, toli gražu ne visur ofisuose geresnės sąlygos darbui.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-12-11/paris-workers-want-pay-rises-to-return-to-the-office-full-time?srnd=premium-europe
Sutinku, kad nėra juoda/balta. Teisiog dauguma nemoka/negali/nenori dirbti nuotoliu taip pat efektyviai, kaip ofise. Ir kartais dėl suprantamų priežasčių - papildomi atitraukiantys namų reikalai, vaikai, šeima ir t.t. Ir gaunasi, toks pusiau dirbantis - pusiau nedirbantis. Be to, tikrai daug sunkiau jausti bendrą komandą, kiekvieno realų darbo krūvį, realų darbą, našumą ir t.t. Išimčių yra (pvz. koks nors specifinis IT darbuotojas), bet bendrai - nu nėra nuotolinis darbas efektyvesnis. Patogesnis darbuotojams - taip, bet ne įmonei. Be to kodėl reikia mokėti papildomai 500-800Eur? Tai jei buvo priimtas į darbą normaliai dirbti, tai gal reikėtų nubraukti tuos 500-800 Eu, jei nuotoliu dirbi? Nėra ir nebus vienos tiesos :) :)
nes rinka jau buvo prisitaikiusi prie dabartinių darbo sąlygų ir dabartinio užmokesčio.
Labiausiai verkia komandos kur nėra aiškių procesų, tikslų ir atsakomybių. Daig veiklų jau dabar veikia pan baltic ir nėra reikalo vln ofise būti. Kartą į mėnesį pasimato komanda ir tiek.
Ir puiku, uzteks š malt is neaisku kur. Buciau uz griezta 2-3 d. ofise. Bet aplink panasu kad kolkas tas reikalavimas neveikia.