Quo vadis, Rytų Europa? Įspūdžiai iš festivalio „Eufonie“ Varšuvoje
Tiesa, lyderystė mene – sąlygiška sąvoka. Visgi festivalio programa, pristatyta ne tik Varšuvoje, bet ir Krokuvoje, Lodzėje, Gdanske, Katovicuose, Opolėje, Olštyne, Liuslavisuose ir Dembicoje, bei vienas koncertas Bukarešte liudija, kad festivalis „Eufonie“ nusiteikęs plačiai aprėpti artimesnių ir tolimesnių kaimynų muziką – nuo Baltijos iki Balkanų, o galbūt net formuoti Vidurio ir Rytų Europos kultūrinę savimonę.
Dėmesio centre – ir Lietuva
Tarp 29 šių metų festivalio koncertų, kuriuose skambėjo Rumunijos, Kroatijos ir Makedonijos muzikai skirti koncertai bei vengrų, čekų, estų muzika, Lietuvai taip pat skirta daug dėmesio. Galima net sakyti, kad Lietuva festivalyje tradiciškai sulaukia dėmesio. Pernai „Eufonie“ programoje atsidūrė „Operomanijos“ pastatymas – Linos Lapelytės, Vaivos Grainytės ir Rugilės Bardžiukatės opera „Geros dienos“. Šiemet Lietuvos kamerinis orkestras, diriguojamas Sergejaus Krylovo, bei pianistas Lukas Geniušas pristatė Mikalojaus Konstantino Čiurlionio 150-osioms gimimo metinėms skirtą programą, kurioje skambėjo ir J. S. Bacho bei F. Schuberto kūriniai, o prieš koncertą lapkričio 27-ąją Varšuvos filharmonijoje buvo atidaryta M. K. Čiurlionio fotografijų paroda „Čiurlionis su kodaku“, kurioje eksponuojamos 1905 m. lietuvių menininko kelionėje po Kaukazą ir Krymą darytos nuotraukos.
Registruokitės ir skaitykite šį straipsnį nemokamai
KURTI PASKYRĄNemokama registracija suteikia galimybę:
- skaityti registruotiems klientams skirtus straipsnius
- komentuoti
- gauti el. paštu esminių naujienų santrauką
Jokių kortelės duomenų palikti nereikia.