Tyrimas: „kandidatų rinka“ skatina darbdavius didinti motyvacinių priemonių krepšelius
Didžioji dalis darbdavių, net 83%, taiko skatinimo priemones, pirmiausia atsižvelgdami į verslo ir darbuotojų interesų derinimą (68%) – tai paaiškėjo INVL užsakymu rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanijai „Spinter“ apklausus įvairias įmones iš visos Lietuvos dėl darbuotojams taikomų motyvacinių priemonių.
Tyrimas parodė, kad antroje vietoje darbdaviai atsižvelgia į darbuotojų poreikius (21%), o mažiausiai aktualūs lieka verslo poreikiai (11%).
[infogram id="da97947d-a465-4652-a255-e19fec13b02c" prefix="UPo" format="interactive" title="Vadyba_Motyvacinės priemonės"]
Jurgitos Lemešiūtės, „People link“ personalo valdymo kompanijos vadovės, teigimu, šių dienų darbo paieškos tendencijose vyrauja „kandidatų rinka“, kai darbuotojai gauna labai daug darbo pasiūlymų, o darbdaviai konkuruoja tarpusavyje, todėl daugėja ir skatinimo priemonių.
„Motyvacinės priemonės pačios įvairiausios – sveikatos draudimas, kaupimas pensijų fonduose, papildomos atostogų dienos. Tiesa, iš savo tyrimų matome, kad net darbuotojams renkantis darbdavį ne mažiau svarbu ir „minkštieji“ įmonės kriterijai – tai organizacinė kultūra, komandos atmosfera ir bendras įmonės įvaizdis“, – teigia J. Lemešiūtė.
Tyrimas atskleidė, kad motyvacinių priemonių skatinimo sąrašas darbuotojams padidėjo ir privertė jį peržiūrėti iš naujo po pandemijos. Pakeisti darbo įpročius privalėjo daugelis įmonių, todėl tie respondentai, kurie peržiūrėjo motyvacines priemones, nurodė, kad populiariausia skatinimo priemonė yra galimybė darbą derinti iš namų ir biuro (56%), taip pat lankstus darbo grafikas (51%).
Taip pat skaitykite:
- Kaip laiku atkreipti dėmesį į darbuotojų psichinę būklę
- Hibridinio darbo modelis įtikina ne visus: kaip vadovauti hibridinei komandai
- Darbuotojai, kurie jaučiasi per daug prižiūrimi, dirba daug prasčiau
Personalo valdymo ekspertai pastebi, kad ne tik pasaulinė pandemija privertė darbdavius ieškoti sprendimų pritraukti darbuotojus, bet ir patys darbuotojai, labai dažnai keičiantys darbus.
Plačiau apie darbuotojų migraciją ir jos priežastis VŽ rašė šiame straipsnyje.
„Didesnė darbuotojų kaita ir darbuotojų trūkumas verčia darbdavius stiprinti motyvacinių naudų paketą. Ir mūsų tyrimas rodo, kad tik 27% darbuotojų svarsto kitus pasiūlymus, nes jų netenkina sąlygos dabartinėje įmonėje, o tik 10% – dėl finansinių priežasčių. Tai rodo, kad dauguma įmonių užtikrina tikrai geras sąlygas darbuotojams“, – teigia personalo valdymo kompanijos vadovė.
Kaip ir prieš pandemiją, populiarus skatinimo būdas išlieka finansinis priedas prie atlyginimo (38%).
Pastebima, kad didžiausi pokyčiai taikant motyvacines priemones, susijusias su ilgai trukusiu karantinu, yra tarp didelių įmonių, turinčių daugiau nei 250 darbuotojų – tai populiarėjantis papildomas darbuotojų sveikatos draudimas (29%), kuris, palyginti su 2021 m., padidėjo 11 proc. punktų, asmeninio profesinio tobulėjimo galimybė (22%) bei finansinis skatinimas kaupimu pensijai (10%), kuris, palyginti su praėjusiais metais, padidėjo 7 proc. punktais.