2022-03-19 14:47

Kaip atpažinti konkurentų veiksmus

Gali tekti ilgokai ieškoti neigiamos informacijos apie ministeriją X, kurios kuruojamą visuomenės informavimo kampaniją vykdo žiniasklaidos priemonė Y. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Gali tekti ilgokai ieškoti neigiamos informacijos apie ministeriją X, kurios kuruojamą visuomenės informavimo kampaniją vykdo žiniasklaidos priemonė Y. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Nors Visuomenės informavimo ir Reklamos įstatymai labai aiškiai draudžia paslėptą reklamą, tačiau pastaraisiais metais visoje žiniasklaidoje (toli gražu ne tik Lietuvos) įvykęs virsmas, o ypač socialinių tinklų platformų plėtra ribą tarp nepriklausomo redakcinio turinio ir reklamos užsakovo kontroliuojamo (didesne ar mažesne apimtimi) turinio ištrynė.

Išnykusi riba toliau tirpdo pasitikėjimą žiniasklaida, nes pastaraisiais metais aiškiai augantis skaitytojų kritinio mąstymo lygis verčia abejoti – ar mus tikrai laiko kvailiais?

Tačiau, nesant privalomo reklamos užsakovų deklaravimo ar stokojant kitaip įtakos mainuose dalyvaujančių subjektų skaidrumo, eiliniam vartotojui dažnai kyla klausimas – kaip įmanoma atpažinti paslėptą reklamą? Kokie tiesioginiai ar netiesioginiai požymiai rodo, kad vienas ar kitas turinys iš esmės yra konkretaus užsakovo interesais paruoštas, su juo suderintas ir jo tiesiogiai ar netiesiogiai atlygintas?

52795
130817
52791