2016-09-13 21:09

„Best Internet“: 23 geriausi reklamos darbai keliauja į finalą

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Šiemet pirmą kartą kartu su konferencija „Best Internet 2016“ rengiami ir geriausių skaitmeninės komunikacijos darbų rinkimai. Iš viso į 12-a skirtingų konkurso kategorijų buvo pateikti 67 darbai, iš kurių į finalą atrinkti 23 interneto reklamos projektai.

Daugiausia darbų (16) buvo pateikta į Socialinių tinklų rinkodaros – nuoseklaus socialinių tinklų administravimo kategoriją. Iš jų į finalą išrinkti 3 stipriausi projektai.

Aštri konkurencija virė ir tarp turinio rinkodaros projektų bei kampanijos socialiniuose tinkluose: į abi šias kategorijas buvo pateikta po 10 rinkodaros darbų.

Finalininkai (išskyrus Ge­riausio tinklalapio, reklam­juos­čių ir vaizdo kategorijas) savo pateiktus darbus pristatys konferencijoje rugsėjo 21 d. ir po to paaiškės visi nugalėtojai.

Pirmas žingsnis

Po karštų diskusijų atrenkant finalininkus, komisijos nariai pasidžiaugė, kad konkurse dalyvauja ne tik agentūrų darbai, bet ir pačių įmonių sukurti projektai – pavyzdžiui, savitarnos sprendimas „e. spaustuvės“ (AB „Kopa“), „Deeper“, tarptautinio žvejų bendruomenės ambasadorių subūrimo projektas ir kt. Ne visi tokie projektai, pagrindę rezultatus ar išsamiai pristatę sprendžiamą problemą, pateko tarp finalininkų, tačiau jie galėtų būti paskata skirtingiems verslams išbandyti savo jėgas konkursuose.

Vytautas Kubilius, „Google“ verslo plėtros vadovas Baltijos šalims ir konkurso komisijos narys, atkreipia dėmesį, kad tarp šiemetinio „Best Internet“ darbų yra nemažai tokių, kuriuos rinka jau matė kituose konkursuose, ir kartu apgailestauja, kad nepavyko pritraukti dalies agentūrų, kurios yra padariusios techniškai ir kūrybiškai įdomių interneto reklamos darbų.

„Tai ne vieno konkurso iššūkis – kaip pritraukti agentū­ras, kurios mažiau laiko skiria konkursams, o daugiau – darbams“, – pripažįsta p. Ku­bilius.

Tomas Nemūra, skaitmeni­nių sprendimų agentūros „The Chocolate“ vadovas ir konkurso komisijos narys, teigia, kad šią problemą galbūt galima būtų išspręsti apvertus situaciją aukštyn kojomis: ne agentūras kviesti teikti darbus, bet pačiai komisijai suregistruoti geriausius per metus įgyvendintus sprendimus.

„Galbūt ir agentūroms būtų didesnis stimulas, kai vietoj dar vieno apdovanojimų konkurso, kuriam reikia viską paruošti patiems, komisija atrinktų darbus, kurie labiausiai verti dėmesio, o į tolesnius etapus keliautų potencialių dalyvių papildytos paraiškos“, – sprendimą siūlo p. Nemūra.

Yra kur augti

Artūras Kokoškinas, „Vil­niaus duonos“ rinkodaros vadovas, komisijos narys, priduria, kad tarp pateiktų šiemetinių paraiškų buvo ir įdomių sprendimų, ir mažiau dėmesio vertų darbų, bet, ko gero, nebuvo nė vieno tokio, kuris „nurautų stogą“ ir laimėtų Kanuose.

„Tačiau tai yra pirmasis konkursas ir jis turėtų pastūmėti rinką. Tikiuosi, po kelerių metų šiame konkurse matysime įdomesnių projektų“, – viliasi p. Kokoškinas ir priduria, jog kitų metų konkursui derėtų dar aiškiau apibrėžti kriterijus, rodiklius, kategorijas.

Pasak Arijaus Žako, skaitmeninės komunikacijos agentūros „Socialaus marketingo“ direktoriaus bei konkurso komisijos nario, įvertinus, kad „Best Internet“ apdovanojimai vyksta pirmą kartą ir nei konkurso dalyviai, nei komisijos nariai nežinojo ko tikėtis, rezultatai yra teigiami.

„Žinoma, gaila, kad apdovanojimuose dalyvavo pakankamai siauras agentūrų skaičius ir pritrūko didesnių kampanijų, kurios buvo matomos per pastaruosius metus. Tačiau tikiuosi, kad tie rinkos žaidėjai, kurie dar abejojo šių apdovanojimų tikrumu, pakeis savo poziciją ir prisijungs prie renginio kitąmet“, – tikisi p. Žakas. Pasak jo, šiandien visos didesnės kampanijos turi skaitmeninę versiją arba yra orientuotos tik į skaitmeninę erdvę.

„Tad daugelyje apdovanojimų atsiranda viena kita skaitmeninei rinkodarai skirta nominacija, tačiau vien tik apie skaitmeninę erdvę kalbama vis dar per mažai ir norėtųsi tikėtis, kad šie apdovanojimai augs tiek kiekybiniu, tiek ir kokybiniu lygiu, ir laikui bėgant šis konkursas taps vienu rimčiausių skaitmeninių sprendimų renginių mūsų regione, – kalba p. Žakas. – Rimtų darbų netrūko ir šiemet, o ir komisija nemažai laiko skyrė, atrinkdama geriausius finalininkus“.

Audrius Janulis, interneto reklamos platformos „Adform“ pardavimų vadovas ir konkurso komisijos narys, taip pat antrina, kad norėtųsi, jog kiekvienas skaitmeninės sprendimų specialistas norėtų laimėti „Best Internet“ labiau nei kūrybininkai „ADrenaliną“.

„Yra kur augti, juolab, kad ne visos kategorijos sulaukė pretendentų šiemetiniame konkurse“, – kalba p. Janulis ir atremia rinkos dalyvių vis pasigirsdavusius parsvarstymus apie tai, jog „savi atrenka savus“.

„Kaip bene mažiausiai suinteresuota pusė norėčiau pabrėžti, kad mano akimis darbai vertinami buvo tikrai nešališkai ir norėtųsi paskatinti nenumoti ranka ir prie konkurso prisidėti kitąmet. O šiemet tarp finalininkų – geriausieji iš konkursui pateiktų darbų“, – teigia p. Janulis.

Telekomunikacijų ringas

Tarp atrinktųjų šiemetinių finalininkų daugiausia telekomunikacijų bendrovių „Bitės Lietuva“ ir jai priklausančio „Labas“ bei „Omnitel“ valdomo prekės ženklo „Ežio“ projektų. Nieko keisto – tai vieni didžiausių reklamos užsakovų Lietuvoje, vis daugiau investuojančių ir į skaitmeninę erdvę.

Šiame telekomunikacijų ringe trūksta tik didžiausios reklamdavės Lietuvoje „Tele2“, kuri yra retas svečias panašiuose konkursuose.

Konkurso nugalėtojai bus paskelbti ir apdovanoti tradicinėje metinėje konferencijoje „Best Internet 2016“ rugsėjo 21–22 dienomis. Šių metų konkursui galėjo būti pateikti skaitmeninės rinkodaros sprendimai, įgyvendinti nuo 2015 m. birželio 1 d. ir baigti ne vėliau kaip iki šių metų to paties mėnesio.

Pagrindiniai geriausios skaitmeninės rinkodaros kampanijos vertinimo kriterijai: įžvalga ir tikslai, idėjos ir įgyvendinimas bei rezultatai.

infogr.am::2c872ea6-def9-4bb4-8fb6-1584375e6b81

52795
130817
52791