Kaip užkariauti Kinijos rinką: pasaulinių milžinių patirtis

Publikuota: 2015-10-21
Atnaujinta 2015-10-22 16:38
KFC – populiariausias tarptautinis prekės ženklas Kinijoje.  Kim Kyung-Hoon („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
KFC – populiariausias tarptautinis prekės ženklas Kinijoje. Kim Kyung-Hoon („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Didžiulės minios viduriniosios klasės vartotojų Kinijoje – geidžiamas daugelio pasaulinių kompanijų kąsnelis. Tačiau kurioms kompanijoms ir kaip pavyksta užimti tvirčiausias pozicijas Kinijos rinkoje? BBC prašymu, prekės ženklų tyrimų kompanija „Millward Brown“ išskyrė 20 stipriausių tarptautinių ženklų Kinijoje ir pasiteiravo jų sėkmės istorijų.

Nuo 2011 iki 2013 m. „Millward Brown“ atliko apie 60.000 tiesioginių ir nuotolinių interviu su vartotojais 10-yje Kinijos miestų. Analizuodama gautus duomenis, bendrovė suskirstė prekės ženklus pagal tai, kiek jie yra „prasmingi“, „išsiskiriantys“ ir „dominuojantys“ ir kaip jie įsitvirtino vartotojų sąmonėje.

13 iš 20-ies Kinijoje populiariausių prekės ženklų priklauso JAV, po du – Vokietijai ir Prancūzijai, vienas – itališkas ir vienas – iš Nyderlandų-Britanijos milžinės „Unilever“ portfelio. Vienintelis Azijai priklausantis ženklas šiame sąraše – Pietų Korėjos „Samsung“.

Tyrimas atskleidė, kad kinams renkantis prekę svarbiausia – žema kaina. Tačiau gerėjant gyvenimo lygiui ir mažėjant pasitikėjimui vietos gamintojais, kinai pradeda dažniau žvalgytis į tarptautinius gamintojus, rašo BBC.

„Mūsų tyrimas rodo, kad per pastaruosius trejus metus pasitikėjimas kiniškais prekės ženklais dramatiškai smuko“, – teigia Peteris Walshe‘as iš „Millward Brown“.

Anot jo, tai, kad Kinijos vartotojai pradeda labiau vertinti kokybę ir gamintojo patirtį, atveria galimybių pasaulinėms kompanijoms.

BBC apibendrina 11 kompanijų, patenkančių tarp stipriausiųjų Kinijoje, sėkmės receptus. Tai – „Coca-Cola“, „McDonald‘s“, „Nike“, „L‘Oreal“, „Apple“, „Samsung“, „Adidas“, „Armani“, „Omo“, VW ir KFC. Pastarasis – populiariausias tarptautinis prekės ženklas Kinijoje.

Nepavėluoti

Visos šios kompanijos į Kinijos rinką įžengė prieš 2000-uosius ir buvo tarptautinio verslo šalyje pionierės. „Coca-Cola“ Kinijoje veikia nuo 1927 m., ir jau 1948 m. Šanchajuje per metus parduodavo daugiau nei milijoną buteliukų šio gėrimo.

„Nike“ Kinijoje startavo 1981 m., VW – 1983 m., KFC – 1987 m., „McDonald‘s“ – 1990 m.

Perprasti rinką

Kinijos rinka sparčiai keičiasi, ir daugelis kompanijų stengiasi prie jos lanksčiai prisitaikyti. „Niekada nemanykite, kad tai, kas pasiteisina jūsų pradinėse rinkose, pasiteisins Kinijoje. Sėkmė aplanko tuos, kurie sugeba atitikti Kinijos vartotojų poreikius“, – nurodo „McDonald‘s“.

„Unilever“, Kinijos rinką pavergusi „Omo“ skalbimo priemonėmis, nuolat atlieka išsamius vartotojų elgesio tyrimus. Stiprindama prekės ženklą, „Unilever“ atsižvelgė netgi į tokias detales, kaip vienos kinų šeimos per skalbimą sunaudojamas vandens kiekis.

Dizaineris Giorgio Armani, įžvengęs į Kinijos rinką, pirmosios parduotuvės Pekine duris nudažė raudonai, tikėdamasis, kad tai pritrauks daugiau pirkėjų. Tačiau dabar „Giorgio Armani“ parduotuvės Kinijoje – tokios pačios kaip kitur pasaulyje, kadangi kinai nori pritapti prie vakarietiško stiliaus.

Būti drąsiems

Drąsa plėstis Kinijoje – itin svarbu.

KFC šiuo metu turi 4.400 restoranų 850 Kinijos miestų, kitąmet atidarys dar 700. „McDonald‘s“ teigia kas savaitę atidaranti 10 naujų restoranų.

Plečiasi ne tik mėsainių ir gazuotų gėrimų pardavėjai. „Apple“ planuoja per artimiausius dvejus metus padvigubinti savo parduotuvių skaičių Kinijoje.

Nebūti geografiškai ribotiems

Dauguma pasaulinių kompanijų pabrėžia, kad Kinijoje svarbu dėmesį sutelkti ne tik į Pekiną ir Šanchajų, bet ir ieškoti vietos kituose miestuose. „Samsung“ ir „L‘Oreal“ kaip vieną sėkmės veiksnių įvardiją plėtrą skirtinguose Kinijos regionuose. „Adidas“ teigimu, iš 800 pernai Kinijoje atidarytų parduotuvių pusė buvo vadinamuosiuose „nepopuliariuose“ miestuose.

Be to, atkreipiamas dėmesys į didžiulius vartojimo skirtumus šalies šiaurėje ir pietuose.

Turėti komandą Kinijoje

Turint verslą Kinijoje, sunku jį valdyti iš užjūrio. Daugelis tarptautinių kompanijų teigia, kad joms pavyko čia susirasti gerų partnerių ir įkurti sėkmingus padalinius, kuriuose įdarbinti gabiausi Kinijos darbuotojai.

KFC, „L‘Oreal“, VW ir „Adidas“ neabejoja, kad viena jų sėkmės paslapčių – vietoje pasamdyti ir apmokyti darbuotojai, tai, kompanijų teigimu, padeda geriau suprasti Kinijos vartotojus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dalis „Facebook“ akcininkų sieks Zuckerbergo atstatydinimo

Dalis to paties pavadinimo socialinį tinklą valdančios „Facebook Inc.“ akcininkų trečiadienį pareiškė norą...

Slovėnijoje varžosi „Tele2“ ir „Stumbrui“ daryti reklamos darbai

Tarptautiniame reklamos festivalyje „Golden Drum“, vykstančiame Slovėnijoje, tarp finalininkų pateko 5...

Rinkodara
2018.10.17
„Good one“ – antrus metus iš eilės „Deloitte“ įvertinimas

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ antrus metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2018.10.17
NT plėtotojai didina rinkodaros biudžetus – poreikis išsiskirti iš minios neišvengiamas Premium 4

Nekilnojamojo turto plėtotojai didina komunikacijos ir reklamos apimtį, bandydami potencialius klientus...

Rinkodara
2018.10.16
Garbačiauskaitė-Budrienė: situacija yra dviprasmiška 6

Skirtinguose Seimo komitetuose antradienį virė aštrios diskusijos dėl LRT veiklą tyrusios valdančiųjų...

Rinkodara
2018.10.16
„Investuok Lietuvoje“ klipo sklaidai renkasi žinomus veidus

Naujojo Lietuvą pristatančio klipo pirmajai komunikacijos bangai „Investuok Lietuvoje“ renkasi nuomonės...

Rinkodara
2018.10.16
„Open Circle Capital“ pasirinko komunikacijos partnerius

Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“, valdantis daugiau kaip 20 mln. Eur turtą, pasirinko...

Rinkodara
2018.10.15
Kosmetikos platintojui – 1.100 Eur bauda

Bendrovei „Etopas“, prekiavusiai maistą primenčia kosmetika, skirta 1.100 Eur bauda. 

Naujas „Investuok Lietuvoje“ klipas – iššūkių šalis 11

Agentūra „Investuok Lietuvoje“ pristato naują vaizdo klipą, siekiantį parodyti Lietuvą ne kaip dar vieną...

Rinkodara
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
LVAT: už alkoholio reklamą jachtoje bauda skirta teisėtai 2

Kauno alaus daryklai „Volfas Engelman“ nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės...

Rinkodara
2018.10.14
D. Filmanavičiūtė: reklama sujaudina tuomet, kai peržengiamos ribos Premium

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nenutrauks prieštaringų reakcijų sulaukusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2018.10.12
Siūlomi įstatymų pakeitimai augintų baudas už klaidinančią reklamą

Seime po pateikimo pritarta Prezidentės siūlytiems įstatymų pakeitimams, kuriuos priėmus išaugtų baudos už...

Rinkodara
2018.10.11
Teismas atmetė „Philip Morris“ skundą dėl baudos už tabako reklamą

JAV tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ teisme nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio...

Rinkodara
2018.10.11
Prieštaringai vertinamos LRT komisijos išvados – atidėtos

Seimas šiandien balsavo dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų. Nors buvo...

Rinkodara
2018.10.11
Seimo rankose – kritikuojamos LRT komisijos išvados

Šiandien Seime bus balsuojama dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų.

Rinkodara
2018.10.11
„Beatos virtuvė“ praaugo turėtas ribas: komunikacijos ekspertų vertinimas Premium 7

Kosmetikos gaminiams su „Margarita Eco“ ir „Beatos virtuvės“ jungtiniu prekės ženklu pasiekus parduotuvių...

Rinkodara
2018.10.10
„Benu vaistinė Lietuva“ nubausta už vartotojų klaidinimą 1

Vieną didžiausių Lietuvoje vaistinių tinklų valdanti bendrovė „Benu vaistinė Lietuva“ nubausta už vartotojų...

Registrų centro duomenys – vėl prieinami žiniasklaidai 12

Vyriausybė trečiadienį priėmė nutarimus, kuriais remiantis nuo šiandien žiniasklaidai vėl neatlygintinai bus...

Rinkodara
2018.10.10
Įkūrė naują socialinių tinklų rinkodaros įmonę 4

Neseniai veiklą pradėjo socialinių tinklų rinkodaros įmonė „Caption“ (MB „Antraštė“).

Rinkodara
2018.10.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau