Kaip užkariauti Kinijos rinką: pasaulinių milžinių patirtis

Publikuota: 2015-10-21
Atnaujinta 2015-10-22 16:38
KFC – populiariausias tarptautinis prekės ženklas Kinijoje.  Kim Kyung-Hoon („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
KFC – populiariausias tarptautinis prekės ženklas Kinijoje. Kim Kyung-Hoon („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Didžiulės minios viduriniosios klasės vartotojų Kinijoje – geidžiamas daugelio pasaulinių kompanijų kąsnelis. Tačiau kurioms kompanijoms ir kaip pavyksta užimti tvirčiausias pozicijas Kinijos rinkoje? BBC prašymu, prekės ženklų tyrimų kompanija „Millward Brown“ išskyrė 20 stipriausių tarptautinių ženklų Kinijoje ir pasiteiravo jų sėkmės istorijų.

Nuo 2011 iki 2013 m. „Millward Brown“ atliko apie 60.000 tiesioginių ir nuotolinių interviu su vartotojais 10-yje Kinijos miestų. Analizuodama gautus duomenis, bendrovė suskirstė prekės ženklus pagal tai, kiek jie yra „prasmingi“, „išsiskiriantys“ ir „dominuojantys“ ir kaip jie įsitvirtino vartotojų sąmonėje.

13 iš 20-ies Kinijoje populiariausių prekės ženklų priklauso JAV, po du – Vokietijai ir Prancūzijai, vienas – itališkas ir vienas – iš Nyderlandų-Britanijos milžinės „Unilever“ portfelio. Vienintelis Azijai priklausantis ženklas šiame sąraše – Pietų Korėjos „Samsung“.

Tyrimas atskleidė, kad kinams renkantis prekę svarbiausia – žema kaina. Tačiau gerėjant gyvenimo lygiui ir mažėjant pasitikėjimui vietos gamintojais, kinai pradeda dažniau žvalgytis į tarptautinius gamintojus, rašo BBC.

„Mūsų tyrimas rodo, kad per pastaruosius trejus metus pasitikėjimas kiniškais prekės ženklais dramatiškai smuko“, – teigia Peteris Walshe‘as iš „Millward Brown“.

Anot jo, tai, kad Kinijos vartotojai pradeda labiau vertinti kokybę ir gamintojo patirtį, atveria galimybių pasaulinėms kompanijoms.

BBC apibendrina 11 kompanijų, patenkančių tarp stipriausiųjų Kinijoje, sėkmės receptus. Tai – „Coca-Cola“, „McDonald‘s“, „Nike“, „L‘Oreal“, „Apple“, „Samsung“, „Adidas“, „Armani“, „Omo“, VW ir KFC. Pastarasis – populiariausias tarptautinis prekės ženklas Kinijoje.

Nepavėluoti

Visos šios kompanijos į Kinijos rinką įžengė prieš 2000-uosius ir buvo tarptautinio verslo šalyje pionierės. „Coca-Cola“ Kinijoje veikia nuo 1927 m., ir jau 1948 m. Šanchajuje per metus parduodavo daugiau nei milijoną buteliukų šio gėrimo.

„Nike“ Kinijoje startavo 1981 m., VW – 1983 m., KFC – 1987 m., „McDonald‘s“ – 1990 m.

Perprasti rinką

Kinijos rinka sparčiai keičiasi, ir daugelis kompanijų stengiasi prie jos lanksčiai prisitaikyti. „Niekada nemanykite, kad tai, kas pasiteisina jūsų pradinėse rinkose, pasiteisins Kinijoje. Sėkmė aplanko tuos, kurie sugeba atitikti Kinijos vartotojų poreikius“, – nurodo „McDonald‘s“.

„Unilever“, Kinijos rinką pavergusi „Omo“ skalbimo priemonėmis, nuolat atlieka išsamius vartotojų elgesio tyrimus. Stiprindama prekės ženklą, „Unilever“ atsižvelgė netgi į tokias detales, kaip vienos kinų šeimos per skalbimą sunaudojamas vandens kiekis.

Dizaineris Giorgio Armani, įžvengęs į Kinijos rinką, pirmosios parduotuvės Pekine duris nudažė raudonai, tikėdamasis, kad tai pritrauks daugiau pirkėjų. Tačiau dabar „Giorgio Armani“ parduotuvės Kinijoje – tokios pačios kaip kitur pasaulyje, kadangi kinai nori pritapti prie vakarietiško stiliaus.

Būti drąsiems

Drąsa plėstis Kinijoje – itin svarbu.

KFC šiuo metu turi 4.400 restoranų 850 Kinijos miestų, kitąmet atidarys dar 700. „McDonald‘s“ teigia kas savaitę atidaranti 10 naujų restoranų.

Plečiasi ne tik mėsainių ir gazuotų gėrimų pardavėjai. „Apple“ planuoja per artimiausius dvejus metus padvigubinti savo parduotuvių skaičių Kinijoje.

Nebūti geografiškai ribotiems

Dauguma pasaulinių kompanijų pabrėžia, kad Kinijoje svarbu dėmesį sutelkti ne tik į Pekiną ir Šanchajų, bet ir ieškoti vietos kituose miestuose. „Samsung“ ir „L‘Oreal“ kaip vieną sėkmės veiksnių įvardiją plėtrą skirtinguose Kinijos regionuose. „Adidas“ teigimu, iš 800 pernai Kinijoje atidarytų parduotuvių pusė buvo vadinamuosiuose „nepopuliariuose“ miestuose.

Be to, atkreipiamas dėmesys į didžiulius vartojimo skirtumus šalies šiaurėje ir pietuose.

Turėti komandą Kinijoje

Turint verslą Kinijoje, sunku jį valdyti iš užjūrio. Daugelis tarptautinių kompanijų teigia, kad joms pavyko čia susirasti gerų partnerių ir įkurti sėkmingus padalinius, kuriuose įdarbinti gabiausi Kinijos darbuotojai.

KFC, „L‘Oreal“, VW ir „Adidas“ neabejoja, kad viena jų sėkmės paslapčių – vietoje pasamdyti ir apmokyti darbuotojai, tai, kompanijų teigimu, padeda geriau suprasti Kinijos vartotojus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Headline“ veiklos pajamos išaugo trečdaliu

Komunikacijos agentūros „Headline“ tiesioginės veiklos pajamos (be trečiųjų šalių) per praėjusius metus,...

Rinkodara
15:25
„Kanų liūtuose“ varžosi 11 reklamos darbų iš Lietuvos 2

Šiandien prasideda 66-asis „Kanų liūtų“ festivalis – didžiausias ir svarbiausias kūrybiškumo renginys...

Rinkodara
11:17
„Lidl“ gerbėjų neprarado, bet „Maxima“ sugebėjo jų pritraukti daugiau Premium 1

Tarp Baltijos šalių tik estai mėgstamiausio prekės ženklo titulą skiria vietiniam „Kalev“, Latvijoje laurai...

Rinkodara
05:45
Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 8

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 25

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13
A. Zabarauskas: paprastumas buvo G. Nausėdos pamatinis principas Premium 2

Apie išrinktojo prezidento ir kitų dviejų lyderių rinkimų kampanijų stipriąsias ir silpnąsias puses diskutavę...

Rinkodara
2019.06.13
„Publicum“ rezultatai: augo ir pajamos, ir pelnas

Tarptautinei „Havas“ grupei priklausanti Lietuvos strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ praėjusiais...

Rinkodara
2019.06.13
„Telia Lietuva“ atnaujino prekės ženklo šūkį 19

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nuo šiol naudos naują šūkį – „Įdomiau – tik gyvenimas“. Su šiuo...

Rinkodara
2019.06.13
„Clinic 212“ augino ir pajamas, ir pelną 4

Bendros kūrybinės agentūros „Clinic 212“ ir jos valdomos skaitmeninio turinio kūrybos agentūros „Enter“...

Rinkodara
2019.06.12
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12
„15min“ savininkas parduoda skelbimų svetaines: kalba apie šimtamilijoninį sandorį Premium 7

Sandoris, kuriuo žiniasklaidos bendrovės „15min“ ir naujienų agentūros BNS savininkas perleidžia savo...

Rinkos
2019.06.12
Naujieji geidžiamiausi darbdaviai: kurių reputacija geriausia  Premium 1

Iš geidžiamiausių darbdavių finalinio dvidešimtuko geriausia reputacija žiniasklaidoje pernai pasižymėjo...

Vadyba
2019.06.12
„Amazon“ – vertingiausias, „Instagram“ – labiausiai augęs

Vertingiausias prekės ženklas 2019 m. pasaulyje – „Amazon“. Šio prekės ženklo vertė stipriausiųjų dešimtuke...

Rinkodara
2019.06.11
GREEN FEEL'S: lietuviško prekės ženklo dialogas su vartotoju Verslo tribūna

Atvirai ir vartotojui suprantama kalba šnekėti apie produkto sudedamąsias dalis – toks lietuviškos kosmetikos...

Vadyba
2019.06.11
Klientų patirtis – naujas verslų mūšio laukas 1

Klientų patirtis veda įmones į priekį arba palieka jas už konkurentų nugaros.

Rinkodara
2019.06.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau