Kaip užkariauti Kinijos rinką: pasaulinių milžinių patirtis

Publikuota: 2015-10-21
Atnaujinta 2015-10-22 16:38
KFC – populiariausias tarptautinis prekės ženklas Kinijoje.  Kim Kyung-Hoon („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
KFC – populiariausias tarptautinis prekės ženklas Kinijoje. Kim Kyung-Hoon („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Didžiulės minios viduriniosios klasės vartotojų Kinijoje – geidžiamas daugelio pasaulinių kompanijų kąsnelis. Tačiau kurioms kompanijoms ir kaip pavyksta užimti tvirčiausias pozicijas Kinijos rinkoje? BBC prašymu, prekės ženklų tyrimų kompanija „Millward Brown“ išskyrė 20 stipriausių tarptautinių ženklų Kinijoje ir pasiteiravo jų sėkmės istorijų.

Nuo 2011 iki 2013 m. „Millward Brown“ atliko apie 60.000 tiesioginių ir nuotolinių interviu su vartotojais 10-yje Kinijos miestų. Analizuodama gautus duomenis, bendrovė suskirstė prekės ženklus pagal tai, kiek jie yra „prasmingi“, „išsiskiriantys“ ir „dominuojantys“ ir kaip jie įsitvirtino vartotojų sąmonėje.

13 iš 20-ies Kinijoje populiariausių prekės ženklų priklauso JAV, po du – Vokietijai ir Prancūzijai, vienas – itališkas ir vienas – iš Nyderlandų-Britanijos milžinės „Unilever“ portfelio. Vienintelis Azijai priklausantis ženklas šiame sąraše – Pietų Korėjos „Samsung“.

Tyrimas atskleidė, kad kinams renkantis prekę svarbiausia – žema kaina. Tačiau gerėjant gyvenimo lygiui ir mažėjant pasitikėjimui vietos gamintojais, kinai pradeda dažniau žvalgytis į tarptautinius gamintojus, rašo BBC.

„Mūsų tyrimas rodo, kad per pastaruosius trejus metus pasitikėjimas kiniškais prekės ženklais dramatiškai smuko“, – teigia Peteris Walshe‘as iš „Millward Brown“.

Anot jo, tai, kad Kinijos vartotojai pradeda labiau vertinti kokybę ir gamintojo patirtį, atveria galimybių pasaulinėms kompanijoms.

BBC apibendrina 11 kompanijų, patenkančių tarp stipriausiųjų Kinijoje, sėkmės receptus. Tai – „Coca-Cola“, „McDonald‘s“, „Nike“, „L‘Oreal“, „Apple“, „Samsung“, „Adidas“, „Armani“, „Omo“, VW ir KFC. Pastarasis – populiariausias tarptautinis prekės ženklas Kinijoje.

Nepavėluoti

Visos šios kompanijos į Kinijos rinką įžengė prieš 2000-uosius ir buvo tarptautinio verslo šalyje pionierės. „Coca-Cola“ Kinijoje veikia nuo 1927 m., ir jau 1948 m. Šanchajuje per metus parduodavo daugiau nei milijoną buteliukų šio gėrimo.

„Nike“ Kinijoje startavo 1981 m., VW – 1983 m., KFC – 1987 m., „McDonald‘s“ – 1990 m.

Perprasti rinką

Kinijos rinka sparčiai keičiasi, ir daugelis kompanijų stengiasi prie jos lanksčiai prisitaikyti. „Niekada nemanykite, kad tai, kas pasiteisina jūsų pradinėse rinkose, pasiteisins Kinijoje. Sėkmė aplanko tuos, kurie sugeba atitikti Kinijos vartotojų poreikius“, – nurodo „McDonald‘s“.

„Unilever“, Kinijos rinką pavergusi „Omo“ skalbimo priemonėmis, nuolat atlieka išsamius vartotojų elgesio tyrimus. Stiprindama prekės ženklą, „Unilever“ atsižvelgė netgi į tokias detales, kaip vienos kinų šeimos per skalbimą sunaudojamas vandens kiekis.

Dizaineris Giorgio Armani, įžvengęs į Kinijos rinką, pirmosios parduotuvės Pekine duris nudažė raudonai, tikėdamasis, kad tai pritrauks daugiau pirkėjų. Tačiau dabar „Giorgio Armani“ parduotuvės Kinijoje – tokios pačios kaip kitur pasaulyje, kadangi kinai nori pritapti prie vakarietiško stiliaus.

Būti drąsiems

Drąsa plėstis Kinijoje – itin svarbu.

KFC šiuo metu turi 4.400 restoranų 850 Kinijos miestų, kitąmet atidarys dar 700. „McDonald‘s“ teigia kas savaitę atidaranti 10 naujų restoranų.

Plečiasi ne tik mėsainių ir gazuotų gėrimų pardavėjai. „Apple“ planuoja per artimiausius dvejus metus padvigubinti savo parduotuvių skaičių Kinijoje.

Nebūti geografiškai ribotiems

Dauguma pasaulinių kompanijų pabrėžia, kad Kinijoje svarbu dėmesį sutelkti ne tik į Pekiną ir Šanchajų, bet ir ieškoti vietos kituose miestuose. „Samsung“ ir „L‘Oreal“ kaip vieną sėkmės veiksnių įvardiją plėtrą skirtinguose Kinijos regionuose. „Adidas“ teigimu, iš 800 pernai Kinijoje atidarytų parduotuvių pusė buvo vadinamuosiuose „nepopuliariuose“ miestuose.

Be to, atkreipiamas dėmesys į didžiulius vartojimo skirtumus šalies šiaurėje ir pietuose.

Turėti komandą Kinijoje

Turint verslą Kinijoje, sunku jį valdyti iš užjūrio. Daugelis tarptautinių kompanijų teigia, kad joms pavyko čia susirasti gerų partnerių ir įkurti sėkmingus padalinius, kuriuose įdarbinti gabiausi Kinijos darbuotojai.

KFC, „L‘Oreal“, VW ir „Adidas“ neabejoja, kad viena jų sėkmės paslapčių – vietoje pasamdyti ir apmokyti darbuotojai, tai, kompanijų teigimu, padeda geriau suprasti Kinijos vartotojus.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Medijoms skiriame daugiau laiko nei miegui

Vidutiniškai šalies gyventojai su medijomis per dieną praleidžia per 7 val., iš šio laiko beveik valandą...

Rinkodara
2019.09.21
Klaipėdoje jungtinei veiklai buriasi rinkodaros, komunikacijos ir medijų specialistai 1

Uostamiestyje veiklai po vienu „Media dia“ vardu buriasi 13 komunikacijos ir rinkodaros specialistų.

Rinkodara
2019.09.21
Plastikinės „Rimi“ lojalumo kortelės užleidžia vietą išmaniesiems telefonams 16

Prekybos tinklo „Rimi“ lojalumo kortele telefone jau gali naudotis ir „Apple“ telefonų turėtojai.

Rinkodara
2019.09.19
R. Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87.500 Eur 12

Tenisininkas Ričardas Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87,500 Eur.

Rinkodara
2019.09.19
Juodajame sąraše – rinkodaros kabliukai „nemokamai“ ir „pasiūlymai tik šiandien“ Premium 6

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį...

Rinkodara
2019.09.19
Klaipėdiečiai sukūrė dizaino „daktarą“ – už mėnesio abonementą atliks neribotai darbų Premium 1

Skaitmeninės rinkodaros priemonėms užimant svarbią vietą reklamos ir komunikacijos strategijose, šios srities...

Gazelė
2019.09.19
Rezervacijų nišą užpildė „Treatwell“ ir „Pasiutus lapė“ Premium 4

Internetinės registracijos ir salono valdymo sistemas kirpykloms, grožio salonams, SPA įstaigoms teikiančios...

Prekyba
2019.09.18
„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
2019.09.18
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 6

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 22

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 3

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 24

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Google“ Prancūzijoje skirta beveik 1 mlrd. Eur bauda 14

Technologijų milžinei „Google“ Prancūzija skyrė beveik 1 mlrd. Eur baudą, kad būtų nutrauktas kelerius metus...

Rinkodara
2019.09.13
Latvijos „Dienas Bizness“ tampa savaitraščiu 4

Vienas iš seniausių Latvijos laikraščių „Dienas Bizness“ nebebus spausdinamas darbo dienomis – tampa...

Rinkodara
2019.09.13
Sostinės „Ryto“ arena vadinsis nauju vardu 3

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai šiame Lietuvos krepšinio lygos ir Karaliaus Mindaugo taurės sezone varžovus...

Rinkodara
2019.09.12
„Magnusson“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Advokatų bendrija „Magnusson“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje – agentūrą „Idea prima“,...

Rinkodara
2019.09.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau