Italija ir Vokietija protestuoja prieš žaliojo kurso politiką kartu su automobilių gamintojais

Italija ir Vokietija telkia kitų ES narių paramą kovai prieš šiuos žaliojo kurso sprendimus, Briuselyje sakė Italijos pramonės ministras Adolfo Urso.
Dabar „neabejojama“, kad šis draudimas nebus įgyvendintas, todėl abi šalys planuoja ketvirtadienį vyksiančiame ES Tarybos aukščiausiojo lygio susitikime pasiūlyti, kad teisės akto peržiūros sąlyga būtų perkelta iš 2026 m. pabaigos į 2025 m. pradžią, sakė A. Urso.
Panašiai kaip ir gamintojai, A. Urso sakė, kad Europos automobilių pramonė „žlugo“, ir prognozavo dešimtis tūkstančių darbuotojų atleidimą iš darbo šiame sektoriuje, jei ES nepakeis kurso, rašo „Euronews“.
Italijos ministras teigė, kad ES turi dvi galimybes: pirma, išlaikyti tikslą ir sudaryti sąlygas, kad automobilių pramonė galėtų jį pasiekti, – tam pritarė Vokietijos ekonomikos ministras Robertas Habeckas. „Arba, jei mums nepavyks viso to padaryti, turime tiesiog... atidėti tikslus“, – sakė jis.
Urso pareiškimai nuskambėjo praėjus trims mėnesiams po to, kai ministras pirmininkas Giorgia Meloni atmetė 2035 m. draudimą kaip „ideologinę beprotybę“.
Rugpjūčio 19 d. įtakinga Briuselyje įsikūrusi grupė, kurios nariai yra BMW, „Ford“, „Renault“, „Volkswagen“ ir „Volvo“, įspėjo, kad rugpjūtį naujų automobilių registravimas smuko žemiau 644.000, t. y. buvo daugiau nei 18% mažiau nei tą patį 2023 m. mėnesį. Labiausiai proporcingai sumažėjo elektromobilių pardavimai – jų rinkos dalis sumažėjo beveik trečdaliu, palyginti su pernai užfiksuotais 21%.