2025-09-11 05:45

Skambutis iš ES lengvųjų komercinių automobilių naudotojams

Antros kartos išmanusis tachografas taps privalomu tarptautiniais maršrutais važinėjančių lengvųjų komercinių automobilių priedu. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Antros kartos išmanusis tachografas taps privalomu tarptautiniais maršrutais važinėjančių lengvųjų komercinių automobilių priedu. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Nuo 2026-ųjų liepos 1 d. ES tarptautiniais maršrutais važinėjantys 2,5 t svorį viršijantys lengvieji komerciniai automobiliai privalės turėti įrengtą išmanųjį tachografą. Numatomos išimtys kol kas kelia nemažai klausimų dėl jų taikymo, tačiau sankcijos bus griežtos. Lieka nedaug laiko pasiruošti investicijoms, vairuotojams apmokyti ir reikiamai įrangai užsakyti.

2020 m. priimtas Europos Sąjungos (ES) Mobilumo paketas kitais metais atsisuks į lengvuosius komercinius automobilius, į šį sektorių atnešdamas reguliavimo revoliuciją. Remigijus Valatkevičius, Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) vyresnysis patarėjas, VŽ patikslina, kad pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 pakeitimus, nuo 2026 m. liepos 1 d. antros kartos (G2V2) išmanieji tachografai bus privalomi tarptautiniam krovinių vežimui naudojamoms transporto priemonėms, kurių leidžiama bendroji masė (įskaitant priekabą) viršija 2,5 t.

Kartu su šia naujiena į lengvojo transporto sektorių perkeliamos kelionės greičio ir laiko kontrolės taisyklės, iki šiol privalomos tik sunkiasvoriam transportui. ES reglamentas Nr. 1054/2020, priimtas pagal ES Mobilumo paketo 1 dalį, numato, kad visi sunkvežimiai, vykdantys tarptautinius pervežimus, nuo 2025 m. rugpjūčio 19 d. privalo naudoti G2V2 tachografus. Šie įrenginiai skaičiuoja vairuotojo darbo ir poilsio laiką, įrašo sunkvežimio kelionės duomenis ir fiksuoja buvimo šalį. Visus jų duomenis galima nuskaityti nuotoliniu būdu, o tai palengvina transporto kontrolę.

52795
130817
52791