Efektyvumas klientų naudai: „LTG Cargo“ pasitelkia technologijas

Viena iš paskutiniųjų „LTG Cargo“ įdiegtų naujovių – vagonų tikrinimui pasitelkti amerikietiški dronai. „Mūsų darbuotojai – vagonų tikrintojai, įgiję dronų operatorių kvalifikaciją, vagonų apžiūrai iš viršaus juos pasitelkia didžiosiose krovinių stotyse Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Radviliškyje. Šis svarbus darbas dabar atliekamas du kartus greičiau, o tai reiškia, kad vagonus klientų kroviniams pervežti galime paruošti greičiau ir kokybiškiau“, – naujovės naudą atskleidžia Eglė Šimė, „LTG Cargo“ vadovė.
Riedmenų patikros – kokybiškam krovinio pervežimui
Užtikrinti vagonų švarą ypač svarbu pervežant kai kurių rūšių krovinius, pavyzdžiui, skaldą ar grūdus. Tinkamai neišvalius vagono nuo anksčiau vežtų krovinių, grūdai gali būti užteršti. Skaldai vežti vagonai taip pat turi būti švarūs, nes priemaišos skaldoje, kuri naudojama automobilių keliams ir geležinkeliams tiesti ar remontuoti, gali lemti, kad statytojų atliktas darbas bus nekokybiškas – kelio danga neatitiks kokybės parametrų, o tai skaldos tiekėjams reiškia baudas ir nuostolius.
Specialius mokymus valdyti JAV pagamintus dronus baigė beveik 30 „LTG Cargo“ darbuotojų. Beje, su dronų pagalba specialistai taip pat gali pastebėti ir kai kuriuos gedimus. Toks riedmenų tikrinimas prisideda ir prie pervežimų kokybės gerinimo, o darbuotojams pats procesas tampa gerokai saugesnis.
Vagonų tikrinimas – nelengvas fizinis darbas, nes reikia ne tik apeiti sąstatą, bet ir kiekvieno atviro vagono vidų patikrinti įlipant. Pasitelkus modernias technologijas šis darbas ne tik iš esmės keičiasi, bet ir reikalauja naujų kompetencijų. Tikimasi, kad technikos naujovės į geležinkelius pritrauks jaunosios kartos darbuotojų, nes, pavyzdžiui, vagonų tikrinimui pasitelktos šiuolaikinės technologijos jauniems specialistams yra patrauklesnės.
Taip pat primename, kad „LTG Cargo“ skaldai ir kitiems atmosferos poveikiui atspariems biriems kroviniams pervežti iš Ukrainos gamintojo įsigijo 200 pusvagonių. Tai sudaro galimybes išnuomojus šiuos riedmenis klientams papildomai pervežti apie 700 000 tonų skaldos ir kitų statybinių medžiagų.
Pokyčiai įsibėgėja
„LTG Cargo“ diegia išmaniąsias technologijas krovinių gabenimo planavimui, skaitmenindama ir automatizuodama procesus nuo užsakymo gavimo iki resursų paskirstymo. Tai leidžia efektyviau naudoti lokomotyvus ir vagonus, greičiau parengti užsakymus bei sutrumpinti pristatymo laiką. Automatizuota sistema taip pat užtikrina savalaikę reakciją į pokyčius, leidžiant operatyviai keisti maršrutus ar paskirti papildomą techniką.
Tačiau, pasak „LTG Cargo“ vadovės, tikrasis pokytis įvyksta ne įsigijus ar įdiegus įrangą, o darbuotojams pradėjus ją naudoti pakankamai intensyviai – reikia atsižvelgti į tai ir skirti laiko prisitaikymui prie pokyčio, naujų darbo procesų.
Prie efektyvesnio krovinių pristatymo prisideda ir duomenimis grįsti sprendimai techninės priežiūros srityje, pavyzdžiui, nuotolinė lokomotyvų diagnostika. Penkiuose lokomotyvuose išbandyta įranga, kuri stebėjo jų variklio darbą, aušinimo, elektros sistemas ir kt. Jei įranga pastebi kokius nors sutrikimus, technikos priežiūros specialistai iš anksto gali planuoti patikrą, o reikalui esant – ir remontą. Šią įrangą, kuri prevenciškai padeda išvengti problemų eksploatuojat lokomotyvus kelyje, planuojama įdiegti į visus 44 bendrovės naudojamus „Siemens“ lokomotyvus.

„Ši nuotolinė lokomotyvų diagnostikos sistema teikia ir daugiau naudų. Stebint variklio darbą lokomotyvui pervežant krovinį, ji padeda sekti ir mažinti degalų sunaudojimą, o tai prisideda prie vieno kertinių LTG grupės strateginių krypčių – tvarumo didinimo“, – papildo E. Šimė.
„LTG Cargo“ riedmenų remontų komanda taip pat perėjo prie skaitmeninės darbo vietos – sistemos, kuri padeda efektyviau valdyti darbų apimtis ir automatizuoja duomenų mainus su kitomis sistemomis. Tai leidžia geriau planuoti remonto išteklius, tad skaitmeninė darbo vieta didina darbo našumą bei gerina komandos bendradarbiavimą.
Tikrinti vagonus padės ir dirbtinis intelektas
Šiemet „LTG Cargo“ planuoja įgyvendinti dar vieną ambicingą projektą – robotizuoti vagonų apžiūrą. Dabar vagonų techninę apžiūrą turi atlikti darbuotojai sąstatus apeidami bet kokiu oru: patikrinti stabdžius, sankabas, kitus mazgus ir detales.
Šiuo metu „LTG Cargo“ renka duomenis ir dirbtiniu intelektu grįstą sistemą moko atpažinti gedimus, o iki metų galo planuoja vagonų tikrinimą, šios sistemos pagrindu, patikėti robotui. Toks robotas šuo vaizdo kamerų ir infraraudonųjų spindulių jutiklių pagalba surinktus duomenis perduos informacijos valdymo sistemoms. Jis galės judėti numatytu maršrutu bet kokiu reljefu, peržengti bėgius, apeiti traukinio sąstatą, atpažins jo numerį.
„Kiekviena mūsų diegiama naujovė yra gerai įvertinta, paremta skaičiavimais ir planuojama nauda, efektyvumo ir tvarumo didinimu, mūsų specialistų kompetencijų plėtimu ir gilinimu. Įdiegta ji kuria vertę ir bendrovei, ir, svarbiausia, mūsų klientui, kuriam suteikiame jam reikalingos kokybės ir patikimas pervežimo paslaugas“, – teigia „LTG Cargo“ vadovė E. Šimė.
Krovinių vežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Cargo“ yra LTG grupės įmonė, teikianti krovinių gabenimo, intermodalinių pervežimų, logistikos ir ekspedijavimo, krovinių pakrovos, lokomotyvų ir vagonų remonto bei vagonų nuomos paslaugas Lietuvoje ir užsienyje. „LTG Cargo“ tęsia aktyvius integracijos ir plėtros Vakaruose veiksmus, taip pat yra įsteigusi ir valdo bendroves „LTG Cargo Polska“ Lenkijoje ir „LTG Cargo Ukraine“ Ukrainoje.