2025-09-10 05:45

Ar atlyginimas svarbiausia: kas motyvuoja darbuotojus prekybos sektoriuje

Jonas Banys, strateginio planavimo konsultantas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Jonas Banys, strateginio planavimo konsultantas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Darbuotojų motyvacija – opus ir aktualus klausimas darbdaviams, ypatingai prekybos sektoriuje, kur reikšmingą darbuotojų dalį sudaro žemesnės kvalifikacijos personalas. Tyrimai rodo, kad ne vien atlyginimas yra didžiausias motyvatorius, o verslas iki šiol dar neišmoko rūpintis darbuotojų emociniais reikalais.

Nacionalinis darbdavio patrauklumo indeksas rodo, kad Lietuvoje bendras organizacijų efektyvumo indekso rodiklis siekia 34%, o prekybos segmente jis yra kiek žemesnis nei vidurkis bei sudaro 30%.

„Turbūt nieko keisto, prekyba nėra pats patraukliausias sektorius darbuotojų akyse. Pagal šį rodiklį Lietuvoje jis yra tik trečias nuo galo ir rikiuojasi bemaž tolygiai su gamybos bei pramonės sektoriumi pagal darbuotojų pasitenkinimą“, – fiksuoja Jonas Banys, šį birželį prisijungęs prie komunikacijos agentūros „INK agency“ strategų komandos (ligi šiol daugiau nei 15 m. jis dirbo strateginio planavimo konsultantu didžiausioje pagal pajamas kūrybinėje agentūroje „Ogilvy Vilnius“.

52795
130817
52791