Ginčas dėl didelės vertės Vilniaus viešojo transporto konkurso lieka sustabdytas

Lietuvos apeliacinis teismas rugpjūčio 28 dieną paliko nepakeistą Panevėžio apygardos teismo liepos 16 dienos nutartį, kuria bendrovės „Transrevis“ prašymu bylos nagrinėjimas buvo sustabdytas, kol įsiteisės sprendimas Šiaulių apygardos teismo byloje.
„Teismas iš esmės pripažino tokį abiejų bylų ryšį, kad kitoje byloje pareikšto ieškinio (Lenkijos įmonės „Mobilis“ ieškinio Šiaulių teisme – BNS) išnagrinėjimo rezultatas galėtų turėti įtakos ir nagrinėjamoje byloje pareikšto apeliantų ieškinio išnagrinėjimo rezultatui“, – rašoma Apeliacinio teismo nutartyje.
„Transrevis“ teismo prašė pripažinti neteisėtais savivaldybės bei jos įmonės „Susisiekimo paslaugos“ paskelbto konkurso sąlygas bei spręsti dėl jo nutraukimo.
„Transrevis“ teigė, kad konkurso sąlygos yra ne tik netikslios ir neaiškios, bet ir nepagrįstai riboja tiekėjų konkurenciją. Ji aiškino, kad sąlygose nurodyti nepagrįsti ir pertekliniai reikalavimai, nustatyti diskriminaciniai ir neproporcingi ekonominio naudingumo kriterijai, neproporcingos sankcijos ir baudos.
Šiaulių apygardos teismas birželio pabaigoje iš dalies patenkino kitos konkurso dalyvės – Lenkijos „Mobilis“ ieškinį Vilniaus savivaldybei ir „Susisiekimo paslaugoms“ ir dalį konkurso sąlygų pripažino neteisėtomis. Sprendimas dar nėra įsiteisėjęs, jis apskųstas Apeliaciniam teismui, kuris nutartį ketina skelbti rugsėjo 16 dieną, rodo teismų informacinė sistema „Liteko“.
Šiaulių teismas gegužės 5 dieną „Mobilis“ prašymu buvo laikinai sustabdęs konkursą, tačiau Apeliacinis teismas liepos 15 dieną panaikino šį sprendimą.
„Susisiekimo paslaugos“ Apeliaciniam teismui įrodinėjo, kad Šiaulių teismo nustatytos aplinkybės neturės įrodomosios galios bylai pagal jos ieškinį, skiriasi šalių argumentai. Be to, įmonė teigė, kad procedūrų sustabdymas ribotų viešąjį interesą bei gali sukelti svarbių paslaugų teikimo rizikų.
Tuo metu „Transrevis“ teigė, kad nesustabdžius bylos teismai galėtų priimti skirtingus sprendimus, o tai pažeistų lygiateisiškumo ir skaidrumo principus.
Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas šių metų kovą teigė, jog paskelbtu konkursu, kuris yra didžiausias per visą sostinės istoriją, savivaldybė ketina įsigyti paslaugas iš privačių vežėjų, kurie viešojo transporto tinklą papildytų 327 naujais autobusais, o visas sostinės parkas išaugtų iki 824 autobusų ir troleibusų.
Jo teigimu, iš privačių vežėjų numatoma įsigyti dar 28,4 mln. kilometrų pervežimų.
Skelbta, kad Vilniaus mieste yra 106 viešojo transporto maršrutai, iš kurių 75 priklauso bendrovei „Vilniaus viešasis transportas“, o likę – privatiems vežėjams „Transrevis“ (23) ir „Kautrai“ (8).