„Vailida“: iššūkius įveikusi šeimos įmonė pernai augo du kartus

Pagrindiniai bendrovės akcininkai Vaidotas Mozūraitis, jos generalinis direktorius, ir Lidija Mozūraitienė, finansų direktorė, įmonę įkūrė 2004 m. Tuomet V. Mozūraitis ėmėsi naudotų lengvųjų automobilių importo iš Vakarų Europos į Lietuvą.
Verslas sekėsi, gabenamų automobilių kiekiai augo. Autovežių reikėjo samdyti vis daugiau, jų trūkdavo. Imta skaičiuoti, kad tikslinga įsigyti savo autovežių automobiliams gabenti. Vieną po kito įmonė įsigijo tris autovežius. Tuomet logistikos paslaugas imta siūlyti ir kitiems naudotų automobilių prekiautojams. Įsitvirtinę šioje rinkoje sulaukė ir naujų automobilių gamintojų bei atstovų užsakymų. Dabar „Vailidos“ autovežiai daugiausiai gabena naujus bei naudotus automobilius iš gamyklų ir jūrų uostų į pardavimo vietas įvairiose Vakarų Europos šalyse.
Po audros prašvinta
Tačiau iki šios dienos „Vailida“ turėjo pergyventi rimtų iššūkių metus. 2009 m. krizė beveik sustabdė naujų automobilių pirkimą ir pagrindiniai įmonės užsakovai – naujų automobilių gamintojai ir pardavėjai – turėjo gerokai pristabdyti savo veiklą, užsakymų pervežimams sumažėjo kartais.
„Tuo metu daugelio įmonių autovežiai liko be darbo, pervežimo kainos krito drastiškai, dalis mūsų kolegų ir konkurentų nutraukė veiklą, ekonomika visiškai sustojo. Įmonei pavyko išgyventi, nes vis dar uždirbdavo prekiaudami naudotais automobiliais ir Lietuvoje, ir kitose šalyse. Pagaliau „Vailida“ sulaukė paklausos atsigavimo ir vėl spurtavo automobilių pervežimai. O įmonės vadovas taip pat nusprendė plėtoti kitą verslo šaką – krovinių vežimą vilkikais. Jo įžvalgos pasiteisino – nauja veikla tapo rimta paspirtimi įmonės plėtrai“, – pasakoja Donatas Kiliokas, „Vailidos“ verslo plėtros vadovas.
Įmonė dešimtmetį tolygiai augino visas tris veiklas – automobilių ir krovinių pervežimus, o taip pat neužmiršo ir pradžių pradžios – prekybos naudotais lengvaisiais automobiliais. Augimo poreikiams patenkinti įmonės parkas buvo užaugintas iki 70 sunkvežimių.
Visam pasauliui 2020 m. kirto COVID-19 epidemija.
„Koronos epidemija uždarė gamyklas, visiškai sustojo naujų automobilių pardavimai ir poreikis juos pristatyti pirkėjams, kilo didelių problemų dėl vairuotojų judėjimo, jų pargabenimo, nes nemaža jų dalis – užsieniečiai. Kuriam laikui buvome visiškai sustabdę veiklą, epidemijos iššūkius įveikti padėjo tik mūsų rezervai, sukaupti per praėjusius metus, o iš valstybės didelės pagalbos nesulaukėme... Praėjus kuriam laikui įmonės ir visos industrijos veikla vėl pradėjo normalizuotis, bet lėtai, – istoriją prisimena Matas Mozūraitis, „Vailidos“ transporto operacijų vadovas. – Atrodo, jau imame „įsivažiuoti“, bet tada prasidėjo karas Ukrainoje. Jis beveik visiškai sustabdė automobilių gamintojus, kuriuos aptarnavome, nes dalis svarbių komponentų naujiems automobiliams buvo gaminama Ukrainoje. Suprantama, kad jų gamyba nutrūko, o nebaigtus komplektuoti automobilius imta sandėliuoti šalia gamyklų. Mums darbo vėl drastiškai sumažėjo.“
Tačiau po kiekvieno ekonominio nuopuolio ateina šviesesni laikai.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/2501?placement=
Įkūrėjų strategija – augti palaipsniui
„Netrukus, kai tik komponentų gamyba buvo diferencijuota, prasidėjo aukso amžius: buvo baigiama komplektuoti gausybė automobilių ir pasipylė daugybė gamintojų užsakymų, vežėjų drastiškai trūko, nes dalis transporto įmonių buvo sustabdę veiklą. Kadangi nebuvo pasiūlos, o automobilius reikėjo kuo greičiau pervežti, transportavimo kainos stipriai kilo. Prie jų kilimo taip pat stipriai prisidėjo ir tuo metu gamyklą Berlyne atidariusi „Tesla“. Ji norėjo prisitraukti vežėjų, todėl tuo metu mokėjo kosmines kainas. Dėl to ir kiti gamintojai siekė išlikti konkurencingi ar bent mokėti tiek pat, todėl jie taip pat kėlė kainas. Toks paklausos šuolis paaiškina ir 2023 m. du kartus kilusius bendrovės pardavimus. Strategiškai teisingai sudėliota bendrovės veikla leido maksimaliai tenkinti klientų poreikius, išlaikyti paslaugų kokybę, kuri labai svarbi mūsų užsakovams, – teigia M. Mozūraitis. – Taip pat būtina paminėti ir išskirti visą „Vailidos“ komandą, vairuotojus, be kurių įmonė nebūtų pasiekusi tokių rezultatų. Šioje industrijoje ypatingai svarbus kiekvienas darbuotojas, todėl yra vertinama ir išklausoma kiekvieno nuomonė.“
„Ir pernai, ir šiemet auga mūsų motyvuota komanda bei automobilių parkas, tobuliname procesus ir valdymą, giliname kompetencijas, – pasakoja D. Kiliokas. – Šiandien esame stabilaus augimo stadijoje, o didžiausias pajamas ir toliau neša naujų automobilių ir krovinių pervežimas tarp Vakarų Europos šalių bei naudotų automobilių gabenimas ir prekyba Lietuvoje. Siekiama įgyvendinti vadovų strategiją, kad įmonė augtų palaipsniui. Todėl auginome komandą, pernai nusprendėme biurą atidaryti ir Vilniuje.“
Už sėkmingo verslo – darnus šeimos duetas
„Akivaizdu, kad šiemet pervežimų užsakymų gerokai sumažėjo, kainos stabilizuojasi ir grįžta į normalias vėžes“, – komentuoja M. Mozūraitis.
„Verslui nėra gerai, kai kainos šokinėja kartais. Visiems geriau, kai verslas vystosi stabiliai ir prognozuojamai, kai galime planingai plėsti ir komandą, ir sunkvežimių parką“, – tikina D. Kiliokas.
„Už stabilaus įmonės augimo per visus 20 veiklos metų stovi jos įkūrėjai, pagrindiniai savininkai ir vadovai –Vaidotas ir Lidija Mozūraičiai. Lidija ne tik kuruoja įmonės finansus, bet ir rūpinasi darbuotojų gerove. Smagu matyti, kaip jie vienas kitą papildo ne tik versle, bet ir gyvenime. Man, kaip jų sūnui, yra didelė garbė ir dėkingumas už galimybę semtis patirties ir žinių iš šių dviejų man svarbiausių žmonių. Vaidoto ir Lidijos istorija skiriasi nuo kitų, jie praėjo tikrai sunkų kelią, kad šiandien stovėtų čia ir minėtų savo įmonės 20-metį. Jaučiu jiems išskirtinai didelę pagarbą. Jų sutarimas, įžvalgos, ateities vizijos lėmė, kad prieš 20 metų įkurta „Vailida“ šiandien yra sėkminga logistikos įmonė su veiklos perspektyva“, – pasakojimą baigia sūnus Matas Mozūraitis.
