„Hegelmann Logistics“ vežioja „Lidl“ prekes su biometanu varomais vilkikais

Nuo gegužės prekybos tinklas mažina iškastinio kuro naudojimą, pasirinkęs tris ekologiškais degalais varomus Scania vilkikus prekėms iš logistikos centro Kaune pristatyti.
Prekybos tinklo Lidl pranešime teigiama, kad biometanu varomų vilkikų naudojimas leidžia visiškai atsisakyti iškastinio kuro, be to, iš atsinaujinančių šaltinių organinių atliekų išgaunamų dujų naudojimas vilkikuose, palyginti su dyzeliniais varikliais, leidžia 13,5% sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisiją.
Šias tvaresnes transporto priemones kartu su kitomis logistikos paslaugomis prekybos tinklui suteikia bendrovė Hegelmann Logistics.
Šis sprendimas siejamas su Lidl Lietuva siekiu kartu su visa, 31-oje šalyje veikiančia Lidl įmonių grupe, iki 2030 metų pabaigos sumažinti savo operatyvinės veiklos metu susidarančią ŠESD emisiją 80%. Prekybos tinklas taip pat stengiasi įvairiais būdais mažinti emisiją ir tiekimo grandinėje.
Per 2021 finansinius metus transportuojant prekes iš logistikos centro į Lidl parduotuves susidarė per 6.700 t anglies dvideginio. Siekdami mažinti ŠESD emisiją šioje srityje, pasitelkėme tvaresnes kuro rūšis, sako pranešime cituojamas Aivaras Docius, Lidl Lietuva Logistikos departamento vadovas.
Andrius Šumskis, Hegelmann Logistics direktorius, aiškina, kad biometanu varomi vilkikai transporto sektoriuje taip pat prisideda prie žiedinės ekonomikos.
Šių dujų gamybai naudojamos organinės atliekos: nuotekų dumblas, maisto, žemės ūkio atliekos ir kt.
Biometanas gaminamas fermentacijos būdu specialiose biodujų jėgainėse. Čia mikroorganizmams skaidant organines medžiagas išsiskiria metanas ir kitos priemaišos. Šios biodujos vėliau yra išvalomos, siekiant gauti biometaną, atitinkantį gamtinių dujų kokybės reikalavimus, pasakoja A. Šumskis. Vertinant ateities perspektyvas, biometanas kartu su elektra bei vandeniliu varomu transportu neabejotinai taps viena iš pagrindinių alternatyvų iškastiniam kurui.
Deginant biometaną susidaro anglies dioksidas ir vandens garai, todėl į aplinką nepatenka kenksmingos kietosios dalelės ar nuodingos dujos, susidarančios deginant benziną ar dyzeliną. Be to, suslėgtų dujų varikliai veikia tyliau, todėl gali dirbti tose miestų teritorijose, kur yra taikomi triukšmo apribojimai.
Alternatyvių degalų ir elektros pavaros naudojimas Lietuvoje tampa vis dažnesniu reiškiniu. Delamode Baltics ar DB Schenker dirba su hidrintu augaliniu aliejumi (HVO) varomais sunkvežimiais, DPD Lietuva jau antrus metus plečia elektra varomų furgonų parką, Vlantana siekia plėtoti suskystintų gamtinių dujų (SkGD) naudojimą. Apie elektra arba HVO varomus sunkvežimius VŽ nurodė galvojantys ir Iki Lietuva vadovai.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti