2023-05-31 14:57

„Hegelmann Logistics“ vežioja „Lidl“ prekes su biometanu varomais vilkikais

„Hegelmann Logistics“ įdarbino tris suslėgtomis dujomis varomus „Scania“ vilkikus parduotuvių aprūpinimui. „Lidl“ nuotr.
„Hegelmann Logistics“ įdarbino tris suslėgtomis dujomis varomus „Scania“ vilkikus parduotuvių aprūpinimui. „Lidl“ nuotr.
Nuo gegužės prekybos tinklas mažina iškastinio kuro naudojimą, pasirinkęs tris ekologiškais degalais varomus „Scania“ vilkikus prekėms iš logistikos centro Kaune pristatyti.

Prekybos tinklo „Lidl“ pranešime teigiama, kad biometanu varomų vilkikų naudojimas leidžia visiškai atsisakyti iškastinio kuro, be to, iš atsinaujinančių šaltinių – organinių atliekų – išgaunamų dujų naudojimas vilkikuose, palyginti su dyzeliniais varikliais, leidžia 13,5% sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisiją.

Šias tvaresnes transporto priemones kartu su kitomis logistikos paslaugomis prekybos tinklui suteikia bendrovė „Hegelmann Logistics“.

Šis sprendimas siejamas su „Lidl Lietuva“ siekiu kartu su visa, 31-oje šalyje veikiančia „Lidl“ įmonių grupe, iki 2030 metų pabaigos sumažinti savo operatyvinės veiklos metu susidarančią ŠESD emisiją 80%. Prekybos tinklas taip pat stengiasi įvairiais būdais mažinti emisiją ir tiekimo grandinėje.

„Per 2021 finansinius metus transportuojant prekes iš logistikos centro į „Lidl“ parduotuves susidarė per 6.700 t anglies dvideginio. Siekdami mažinti ŠESD emisiją šioje srityje, pasitelkėme tvaresnes kuro rūšis“, – sako pranešime cituojamas Aivaras Docius, „Lidl Lietuva“ Logistikos departamento vadovas.

Andrius Šumskis, „Hegelmann Logistics“ direktorius, aiškina, kad biometanu varomi vilkikai transporto sektoriuje taip pat prisideda prie žiedinės ekonomikos.

Šių dujų gamybai naudojamos organinės atliekos: nuotekų dumblas, maisto, žemės ūkio atliekos ir kt. 

„Biometanas gaminamas fermentacijos būdu specialiose biodujų jėgainėse. Čia mikroorganizmams skaidant organines medžiagas išsiskiria metanas ir kitos priemaišos. Šios biodujos vėliau yra išvalomos, siekiant gauti biometaną, atitinkantį gamtinių dujų kokybės reikalavimus, – pasakoja A. Šumskis. – Vertinant ateities perspektyvas, biometanas kartu su elektra bei vandeniliu varomu transportu neabejotinai taps viena iš pagrindinių alternatyvų iškastiniam kurui.“

Deginant biometaną susidaro anglies dioksidas ir vandens garai, todėl į aplinką nepatenka kenksmingos kietosios dalelės ar nuodingos dujos, susidarančios deginant benziną ar dyzeliną. Be to, suslėgtų dujų varikliai veikia tyliau, todėl gali dirbti tose miestų teritorijose, kur yra taikomi triukšmo apribojimai.

Alternatyvių degalų ir elektros pavaros naudojimas Lietuvoje tampa vis dažnesniu reiškiniu. „Delamode Baltics“ ar „DB Schenker“ dirba su hidrintu augaliniu aliejumi (HVO) varomais sunkvežimiais, „DPD Lietuva“ jau antrus metus plečia elektra varomų furgonų parką, „Vlantana“ siekia plėtoti suskystintų gamtinių dujų (SkGD) naudojimą. Apie elektra arba HVO varomus sunkvežimius VŽ nurodė galvojantys ir „Iki Lietuva“ vadovai.

52795
130817
52791