Oficialiai pradėta naujo „Via Baltica“ ruožo rekonstrukcija
Penktadienį viename iš tarptautinės magistralės „Via Baltica“ ruožų – 76-ajame magistralinio kelio A5 (Kaunas–Marijampolė–Suvalkai) kilometre įkasta simbolinė kapsulė, žyminti šio kelio ruožo nuo 72,50 iki 79 km rekonstravimo darbų pradžią.
Minėtą ruožą planuojama rekonstruoti į keturias eismo juostas, įrengti pirmąjį šalyje gyvūnų migracijai skirtą „žaliąjį tiltą“, tunelinį pravažiavimą, sankirtą, jungiamuosius kelius ir kitus kelių elementus. Planuojama, kad šiame ruože statybos darbai bus baigti kitų metų rudenį. Sutarties vertė – apie 55,8 mln. Eur.
„Šiuo metu didžioji dalis „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos yra tik dviejų eismo juostų, todėl išaugus eismo intensyvumui, ypač krovininių automobilių, eismo sąlygos šiame kelyje yra sudėtingos. Baigus rekonstrukcijos darbus, šis kelias taps ne tik modernesnis, bet ir saugesnis“, – oficialios ceremonijos metu sakė Remigijus Lipkevičius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius.
Eismas šiame 40 km „Via Baltica“ ruože yra vienas intensyviausių Lietuvoje – vidutinis metinis paros eismo intensyvumas jame siekia beveik 10.000 automobilių per parą, iš jų iki 60% sudaro krovininis transportas.
Ministerija praneša, kad šiomis dienomis jau pasirašyta kito „Via Baltica“ ruožo nuo 79 iki 85 km rangos darbų sutartis.
Taip pat, baigus projektavimą, šiais metais ketinama pradėti viešojo pirkimo procedūras ir ruožui nuo 56,83 km iki 72,50 km. Planuojama, kad ketvirtojo šios magistralės ruožo nuo 85 km iki 97,06 km rangos darbų viešojo pirkimo procedūros bus pradėtos šių metų pabaigoje – 2023 m. pirmoje pusėje.
Viso apie 40 km „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) rangos darbų pabaiga planuojama 2024 m. gruodžio mėn., dviem metais anksčiau nei planuota.
Ministerija skelbia, kad rekonstravus „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, jis atitiks tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus.