„Ford Trucks“ ateina į Lietuvos rinką
Sutartį pasirašiusio „Ford Trucks“ ir jo autorizuoto atstovo – UAB „Autokurtas“ vadovai dar negalėjo įvardyti numatomo sunkvežimių kainų lygio, tačiau tikino šiemet Lietuvoje planuojantys parduoti 45 sunkvežimius.
„Susidomėjimas yra didžiulis – mes stengsimės kuo greičiau supažindinti klientus su produktu. Čia yra pirmasis kreipimasis į rinką“, – konferencijoje aiškino Vytautas Garbenis, „Autokurto“ komercijos direktorius.
Lietuvoje apsilankęs Emrahas Dumanas, „Ford Trucks“ tarptautinių rinkų direktorius, surengtoje konferencijoje negalėjo nurodyti vilkiko degalų sąnaudų, sakydamas kad jos priklauso nuo daugybės faktorių. Tačiau jis patvirtino, kad 2019 m. „Tarptautinio metų sunkvežimio“ apdovanojimą pelnęs naujutėlis „Ford F-Max“ vilkikas pasižymi „geriausiais“ bendraisiais naudojimosi kaštais.
Sparti tinklo plėtra
Turkijoje, „Otosan“ gamykloje gaminami sunkvežimiai parduodami besiplečiančiame atstovybių tinkle, kuris 2020 metais apims 51 pasaulio šalį.
Gamintojai nurodo, kad „Ford Trucks“ atstovybės jau yra daugumoje Europos šalių, nors jų nėra Skandinavijoje. Lietuvoje šios markės sunkvežimius aptarnaus keturi „Autokurto“ centrai, esantys Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose.
20 metų veikianti įmonė „Autokurtas“ yra vienas didžiausių sunkiojo transporto remonto bei ilgalaikio techninio aptarnavimo tinklų Lietuvoje. Bendras visų padalinių servisų plotas viršija 4.200 kv. m., kuriuose vienu metu galima remontuoti per 60 sunkvežimių. Per pastaruosius 10 metų bendrovės apyvarta augo net 3,8 karto, nuo 2,53 mln. Eur 2009 m. iki 9,85 mln. Eur 2018 m. Prekyba brangiai kainuojančiais vilkikais turėtų dar gerokai padidinti šios įmonės pardavimo pajamas. Pirmieji „Ford F-Max“ pas naujuosius gamintojo atstovus pasirodys liepos mėnesį. Tai bus didelės keliamosios galios sunkvežimiai ir vilkikai.
Lietuvoje nežinomi
Sunkiasvorio transporto gamybos srityje „Ford Trucks“ skaičiuoja 59-uosius metus, tačiau Europoje jie beveik nėra žinomi: iš Senojo žemyno rinkos ši markė pasitraukė prieš tris dešimtmečius, savo veiklą perleidusi Italijos markei „Iveco“.
Lietuvą Turkijos įmonės atstovai tvirtiną pasirinkę dėl didelės sunkiasvorių vilkikų paklausos ir išskirtinai išplėtoto kelių transporto sektoriaus.
Tačiau Lietuvos rinkoje įsitvirtinti nebus lengva: čia vyrauja didžiausių Europos sunkvežimių gamintojai. Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, praėjusiais metais šalyje parduoti 8.178 nauji sunkiasvoriai sunkvežimiai.