Velykinei kampanijai atseikėjo, tolesnė parama žiniasklaidai – vis dar su klaustuku

Kaip nurodo Vyriausybės kanceliarijos Ryšių su visuomene skyrius, „Verslo žinioms“ savaitę rengęs atsakymą, daugiausia lėšų buvo skirta Nacionalinei rajonų ir miestų laikraščių leidėjų asociacijai (sutartis pasirašyta su UAB „Santarvės laikraštis“, kuris vienija 57 vietinius ir regioninius laikraščius, skirta suma siekia 37.629 Eur) ir Interneto žiniasklaidos asociacijai (27.000 Eur).
Sutartis taip pat buvo pasirašyta ir su „Respublika“ bei „Vakaro žiniomis“, čia skirta suma siekia 6.655 Eur.
„Lietuvos rytui“, „Valstiečių laikraščiui“, „Ūkininko patarėjui“ ir „Kaimo laikraščiui“ skirta suma Velykinei informacinei kampanijai „Lieku namie“ sudarė 8.855 Eur.
[infogram id="4412f452-e55e-4fca-a474-513d5484e40e" prefix="5mA" format="interactive" title="ziniasklaida"]
Daugiau detalių, kaip buvo paskirstyta parama žiniasklaidai, Vyriausybės kanceliarijos Ryšių su visuomene skyrius nepateikia.
Arnas Marcinkus, Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovas, pabrėžia, nėra įgaliotas komentuoti konkrečių sumų ar sprendimų, tai gali padaryti tik LRV kanceliarija, kuri iniciavo šį pirkimą.
„Kita vertus, šiandien žiniasklaidai derėtų apsijungti bei padėti Vyriausybei surasti optimalų modelį, geriausią paramos žiniasklaidai teikimo metodą, kuris tenkintų visus rinkos dalyvius“, – pabrėžia A. Marcinkus.
Rasa Navickienė, Nacionalinė rajonų ir miestų laikraščių leidėjų asociacijos direktorė, VŽ pabrėžia, kad parama buvo skirta didesniam nei asociacijos narių skaičiui.
„Asociacija jungia 32 narius, o iš viso regioninių laikraščių yra apie 80. Tiesa, viskas vyko skubos tvarka, susisiekėme su visais, tačiau kai kurie leidėjai jau buvo susiplanavę šeštadienio leidinius, ir nebespėjo padaryti pakeitimų, tad kampanija pasirodė 57 leidiniuose“, – kalba R. Navickienė.
[infogram id="668edd4c-35d1-460d-a389-646e09656c40" prefix="CeM" format="interactive" title="ziniasklaida-regionai"]
SAM – atviriau ir greičiau
Dalį pirkimų komunikacijai televizijose vykdė Sveikatos apsaugos ministerija – ji socialinės reklamos transliavimo paslaugų nacionalinėse, regioninėse ir kabelinėse televizijose įsigijo už 50.000 Eur.
Į šiandieninę VŽ užklausą atsakydama, SAM nurodė, kad nacionaliniams TV kanalams buvo skirta 35.000 Eur, likusi dalis – regioniniams transliuotojams.
[infogram id="48580a23-258e-4408-8d28-a090bd806b46" prefix="59q" format="interactive" title="telikai-parama"]
Žada diskusiją
Ekspertai kritikuoja tokią situaciją ir teigia, kad informacija apie tokius pirkimus turėtų būti viešai ir atvirai skelbiama.
Dainius Radzevičius, Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas, pabrėžia, kad krizės metu kaip niekad svarbus yra skaidrumo klausimas.
Vyriausybės kanceliarijos ryšių su visuomene skyrius teigia, kad konsultavosi su skirtingomis žiniasklaidos asociacijomis, o proporcijos buvo skirstomos pagal asociacijų išsakytus pasiūlymus ir rekomendacijas.
Nuolat bendraujame su žiniasklaidos priemonių bei asociacijų atstovais, įsiklausome į jų pastabas bei poreikius. Jei bus išsakytas poreikis tokiam susitikimui, jį mielai organizuosime, žada Vyriausybės kanceliarija.
Tiesa, sulaukus Viešųjų pirkimų tarnybos kritikos dėl vykusių pirkimų, tokie pirkimai nebebus vykdomi. Šis klausimas Vyriausybės posėdyje bus svarstomas balandžio 22 d., o sprendimai dėl paramos žiniasklaidai ir galimų jos formų bus priimami Vyriausybės lygmeniu, pažymi Kanceliarijos ryšių su visuomene skyrius.
VŽ rašė, kad Latvijos vyriausybė koronaviruso pandemijos krizės sukeltiems ekonominiams padariniams sušvelninti šalies žiniasklaidai jau nusprendė skirti 2,04 mln. Eur. Numatyta, kad 600.000 Eur bus skirta spaudos leidėjams ir komerciniams naujienų portalams paremti, 223.000 Eur – spaudos pristatymo išlaidoms, 218.000 Eur – transliuotojų išlaidoms dengti.