2023-03-04 18:35

Naujojo Baltijos šokio festivalio kampanija – dirbtinio intelekto rankose

Kampanijos nuotr.
Kampanijos nuotr.
Vis dažniau į kūrybinius ir reklamos kūrimo procesus įtraukiami ir dirbtinio intelekto (DI) įrankiai.

„Naujoji Baltijos festivalio kampanija unikali tuo, kad yra pilnai atlikta DI. Sulaukėme daug pozityvių atsiliepimų ir susidomėjimo“, – pasakoja Marius Kneipferavičius, agentūros „Marios Agency“ vyresnysis kūrybos vadovas, partneris.

Pasak jo, sprendimą padiktavo kampanijos idėja, kuri rėmėsi įžvalga, kad šokis, ypač šiuolaikinis, yra meno forma, sunkiausiai pasiduodanti racionaliam paaiškinimui. 

„Spektakliuose dažnai nėra siužeto, konkrečios istorijos ar net temos. Tuo metu šiuolaikinis žiūrovas labai linkęs viską sau išaiškinti, racionaliai pagrįsti, padėti „į lentyną“. Norėjome paskatinti publiką leisti sau to nedaryti ir mėgautis šiuolaikinio šokio spektakliais, kaip gryna emocine patirtimi, veikiančia visai kitais principais, paliečiančia visai naujus, nepažįstamus žmogaus sąmonės paribius“, – VŽ teigia M. Kneipferavičius.

Tad šiai idėjai išreikšti konceptualiai idealiai tiko DI. 

„Kampanija sulaukė labai teigiamo rezonanso tiek Lietuvoje, tiek ir iš kolegų užsienyje. Festivalio auditorija labai plati ir tarptautinė, tai ir ši kampanija sklinda plačiau, už Lietuvos ribų. Smagu buvo išgirsti, kad mūsų darbas atrodo labai aktualiai, niekuo nenusileidžia tam, kuo gyvena progresyviausios agentūros Londone ar Niujorke“, – kalba pašnekovas.

Kaip eksperimentas

„Vertiname tai, kaip įdomų eksperimentą, praplečiantį įprastas reklamos išraiškos priemonių ribas. Mums tai buvo įdomi patirtis, nes susidūrėme su DI, kaip su „asmenybe“, teko suvokti, kad tai daugiau, nei darbo priemonė, tai atskira kūrybos forma, diktuojanti savo sprendimus, ne visada pasiduodanti mūsų įsivaizdavimams. Kartu smagu, kad turėjome progą pirmą kartą padaryti tik DI pagrindu sukurtą kampaniją Lietuvoje“, – akcentuoja M. Kneipferavičius.

Jis sutinka, kad pavienių bandymų buvo ir kitų agentūrų darbuose, tačiau ten DI rolė liko fragmentiška, antraeile.

„Tuo metu mūsų kampanijoje DI naudojamas nuo pradžios iki pabaigos“, – lygina M. Kneipferavičius.

VŽ rašė, kad tarp tokių bandymų ir „Vilniaus duonos“ su skaitmeninio turinio agentūra „Enter“ ėjimas, kai komunikacijai socialiniuose tinkluose buvo išbandytas DI įrankis.

„Apie tai, kad DI gali pakeisti žmones daugybėje sričių, įvairiose konferencijose kalbama jau senokai. Tad šį kartą, nepaisant seniausios kepyklos šalyje vardo, vieni iš pirmųjų išdrįsome eksperimentuoti savo komunikacijoje ir pasitelkėme DI“, – tuokart teigė Artūras Kokoškinas, „Vilniaus duonos“ vykdomasis direktorius. 

Kuriant turinį apie „Toste“ duoną, DI sėmėsi įkvėpimo iš Antoine de Saint-Exupery ir kelių to laikotarpio prancūzų iliustratorių. Kiekvieno paveikslėlio generavimas užėmė nuo kelių minučių iki valandos, priklausomai nuo to, kokie raktažodžiai buvo pateikti.

Tiesa, tuokart dirbtiniam intelektui agentūros „Enter“ kūrėjai dar nepatikėjo tekstų rašymo. Juos kūrybinė komanda rašydavo tik pamačiusi iliustracijas, taip šiek tiek palengvinant darbą DI ir suteikiant jam daugiau kūrybinės laisvės.

52795
130817
52791