2019-05-21 19:18

„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji

„Metų prekės ženklo 2019“ apdovanojimai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Metų prekės ženklo 2019“ apdovanojimai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Šis prekės ženklas rikiuojasi tarp lyderių „Synopticom“ atliktame vartotojų tyrime, gavęs vieną iš aukščiausių vartotojų pasitenkinimo rodiklių.

„Matome nuoseklų „Santa Maria“ prekės ženklo vystymą, siekiant patenkinti besikeičiančius klientų poreikius. Maistas yra nuolatinė žmonių gyvenimo dalis, o prieskoniai ar kitų šalių virtuvė tik padaro kasdienybę mažiau nuobodžią. Maistas su „Santa Maria“ nėra nuobodus“, – apibendrina komisijos nuomonę Kristina Mažeikytė, „IKEA Baltics“ rinkodaros vadovė, „Metų prekės ženklo 2019“ komisijos narė.

Pasak jos, šis prekės ženklas nuolatos dirba su receptais, kad palengvintų kliento kelionę apsisprendžiant, ką gaminti, investuoja į pakuotes, kad vartotojams būtų patogu jas naudoti.

„Komunikacijoje taip pat laikosi nuoseklumo: dirba su restoranų šefais, kuria įdomų turinį, kad klientui būtų skanu žiūrint į nuotraukas ar vaizdus“, – pabrėžia p. Mažeikytė.

Lipo ant kulnų

Itin stiprus pretendentas į pagrindinį apdovanojimą buvo ir „Džiugas“, kuriam komisija skyrė diplomą „Už tradicijas ir ilgametį įdirbį“.

„Šis prekės ženklas, kaip rodo vartotojų tyrimas, dominuoja pagal daugelį kriterijų, turi ir aukštą išskirtinumo, ir pasitenkinimo rodiklį. Tai stiprus ženklas dėl savo nuoseklaus įvaizdžio, šiuolaikiškų produktų  bei sąlyčio taškų įvairovės. „Džiugo“ buvimas ne tik parduotuvių lentynose, bet ir „HoReCa’oje“ praturtina vartotojo patirtį bei daro jį įsimintinu bei išskirtiniu“, – teigia Liutauras Daugirdas, tyrimų bendrovės „Synopticom“ direktorius, komisijos narys.

Eleonora Šeimienė, KOG rinkodaros instituto vadovė, antrina, kad „Džiugas“ – mėgstamas ir sėkmingas prekės ženklas, palankiai vertinamas ir lietuvių, ir užsieniečių.

„Tačiau vis tik labiau akivaizdu, kad šiam prekės ženklui labiau sekasi iš inercijos ir iš stipraus įdirbio padaryto per ilgus gyvavimo metus, ryškių rinkodaros veiksmų per 2018 m. nesimato, tad šį kartą „Džiugą“ ir įvertiname už ilgametį, nuoseklų įdirbį“, – kalba p. Šeimienė.

VŽ primena, kad 2018 m. „Džiugas“ pelnė „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą.

Kylančios naujovės

Tarp šiemet apdovanotų – ir prieš kelerius metus rinkoje atsiradęs naujas jogurtų prekės ženklas „Graikiška Amfora“. Šiam prekės ženklui teko „Kylančios žvaigždės“ apdovanojimas. Iš atrinktųjų finalininkų per 2018 m. „Graikiška Amfora“ sparčiausiai didino pardavimus skaičiuojant ir pagal vertę, ir pagal augimą skaičiuojant vienetais.

„Už augimą turbulencijos sąlygomis“ apdovanojimą šį kartą gavo „Bioderma“.

„Šio prekės ženklo komanda yra pasirinkusi nuoseklią rinkodaros veiksmų kryptį ir šiandien tai yra vienas sparčiausiai augančių prekių ženklų asmens priežiūros produktų kategorijoje“, – pažymi Emilija Mockė, „Nielsen“ klientų aptarnavimo projektų vadovė, komisijos narė.

„Už inovatyvų požiūrį į prekės ženklo vystymą“ šiemet apdovanota „Ecodenta“.

„Ecodenta“ pasižymėjo aktyviais veiksmais tiek tradicinėje, tiek socialinėje medijoje, o jų įvedami nauji „skoniai“, naujos pakuotės bei atsižvelgimas į natūralius, ekologiškus ingredientus sulaukia vartotojų dėmesio ne vien Lietuvoje, bet ir užsienyje“, – teigia Vilūnė Kairienė, „Mediaskopo“ stebėsenos ir analizės skyriaus vadovė, komisijos narė.

Kova internete

Dar vieną – internautų simpatijų titulą – „Viči“ išsikovojo savo rankomis ir savo lojalių vartotojų dėka. Finale šis prekės ženklas kovėsi su kitu žuvies produkcijos gamintoju „Zigmu“, abu šie prekės ženklai buvo labai intensyviai palaikomi viso internetinio balsavimo metu.

Tačiau finale sėkmė lydėjo „Viči“, kuris paskutiniajame etape surinko bemaž 1.000 balsų daugiau.

VŽ primena, kad į šiemetinį „Verslo žinių“ kartu su tyrimų bendrove „Nielsen“ rengiamą „Metų prekės ženklo“ konkurso finalą pateko 34 prekių ženklai iš keturių greitai vartojamų produktų kategorijų (angl. FMCG): maisto produktų ir bakalėjos, gėrimų, asmens higienos ir namų ūkio priežiūros priemonių.

Prekės ženklo pardavimų augimas per metus – svarbiausias kriterijus, atrenkant finalininkų sąrašą.

Komisija vertino pretendentus pagal Lietuvoje užimamą rinkos dalį ir jos pokytį, apskaičiuotą vienetais ir verte 2018 m., palyginti su 2017 m. Taip pat buvo atsižvelgiama, augo ar krito visa prekių kategorija.

Dar vienas finalininkų vertinimo kriterijus – rinkos tyrimų bendrovės „Synopticom“ vartotojų apklausa bei žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ tiriamas prekės ženklų komunikacijos efektyvumas ir įvaizdis tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje.

[infogram id="98b1b244-f425-4d11-ad4f-e23932c3da1e" prefix="Iaf" format="interactive" title="MPZ_nugalėtojai"]

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
52795
130817
52791