„Metų prekės ženklas 2019“: finale 34 sėkmingiausieji

Publikuota: 2019-04-09
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Į „Metų prekės ženklo 2019“ konkurso finalą šiemet pateko 34 prekės ženklai, per metus skaičiavę sparčiausią pardavimų augimą.

Prekės ženklo pardavimų augimas per metus – svarbiausias kriterijus, atrenkant „Verslo žinių“ ir tyrimų bendrovės „Nielsen“ rengiamo konkurso finalininkų sąrašą.

Didžioji konkurso „Metų prekės ženklas 2019“ finalininkų dalis – solidžiausius pardavimus ir sparčiausią augimą per metus skaičiavę prekės ženklai iš keturių greitai vartojamų produktų kategorijų (angl. FMCG): maisto produktų ir bakalėjos, gėrimų, asmens higienos ir namų ūkio priežiūros priemonių. Be didžiųjų rinkos žaidėjų, buvo analizuoti ir mažesnieji prekės ženklai.

Komisija vertino pretendentus pagal Lietuvoje užimamą rinkos dalį ir jos pokytį, apskaičiuotą vienetais ir verte 2018 m., palyginti su 2017 m. Taip pat buvo atsižvelgiama, augo ar krito visa prekių kategorija.

Šiuos duomenis „Nielsen“ surenka iš daugumos šalies prekybos tinklų ir kosmetikos, higienos prekių ir namų priežiūros priemonių pardavėjų, išskyrus „Lidl Lietuvą“, kuri duomenų nepateikia.

nuotrauka::1nocrop

Ne vieni sėkmės metai

Žvelgiant į aštuonerių metų konkurso statistiką, tarp finalininkų septynis kartus yra patekusi „Grite“ ir „Coca-Cola“ (šiemet finale jos nėra, nes per 2018 m. labiau sekėsi kitiems gamintojos prekės ženklams – „Coca-Cola Zero“ ir „Fanta“, o pastarasis yra tarp finalininkų).

Šešis kartus finale yra buvęs „Volfas Engelman“, penkis – „Vilkyškių“ prekės ženklai.

„Prekės ženklo sėkmė yra ilgametis ir nuoseklus įdirbis. Tai maratonas, o ne sprintas“, – nusišypso Emilija Mockė, „Nielsen“ klientų aptarnavimo projektų vadovė.

Ponia Mockė pažymi, kad šiemet tarp potencialių finalininkų buvo nemenka konkurencija.

„Pasirinkti tikrai buvo iš ko, tačiau sėkmė labiau atsigręžė į tuos, kurie sugebėjo laiku įžvelgti arba tiesiog pasinaudoti rinkos tendencijomis“, – teigia p. Mockė. Vieniems tramplynu į sėkmę tapo ilga ir karšta pernykštė vasara, kiti pagavo besiplečiančių kategorijų augimo kryptį, treti – sveikatingumo poreikį.

„Reikšmės neprarado ir inovacijos bei kūrybiškumas, tad išlošė tie, kurie rinkai pasiūlė naujų skonių ar neįprastų gaminių. Tarp atrinktų finalininkų ir matome tuos prekės ženklus, kurie sugebėjo pasinaudoti bent vienu iš šių veiksnių, o galiausiai, žinoma, laimi vartotojas“, – pabrėžia p. Mockė.

Labiausiai augę

Iš atrinktųjų finalininkų per 2018 m. sparčiausiai pardavimus skaičiuojant pagal vertę didino šie prekės ženklai: „Graikiška Amfora“, „Pols“, „Red Bull“, „Pepsi“ ir „Žemaitijos“. Bemaž taip pat šie prekės ženklai išsidėsto ir pagal augimą skaičiuojant vienetais.

Tolesnis konkurso finalininkų vertinimo kriterijus – rinkos tyrimų bendrovės „Synopticom“ vartotojų apklausa. Dar vienas laimėtojų vertinimo rodiklis – žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ tiriamas prekės ženklų komunikacijos efektyvumas ir įvaizdis tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje.

Renkant nugalėtojus, bus atsižvelgta ir į prekės ženklų finalininkų reklamos išlaidų pokytį per metus, taip pat bus vertinami finalininkų rinkodaros žingsniai, kūrybiškumas, novatoriškumas.

Svarbiausia konkurso nominacija – „Metų prekės ženklas 2019“, taip pat bus išrinktas sėkmingiausias tarptautinis prekės ženklas Lietuvoje, interneto simpatijų prizas, įvertinti originaliausi dizaino sprendimai, įdomiausi mažų bendrovių rinkodaros žingsniai. Pernai pagrindinį apdovanojimą laimėjo ir „Metų prekės ženklu 2018“ tapo „Džiugas“.

„Metų prekės ženklo 2019“ nugalėtojai bus paskelbti metiniame prekybos festivalyje „Retail 2019“ gegužės 21 d.

[infogram id="4864dfed-507c-4dff-81f9-32e226dcdd04" prefix="DDw" format="interactive" title="MPZ_rinkodara_2019"]

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

A. Baranauskas: didžiąsias įmones bausti labai paprasta 1

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį...

Rinkodara
09:50
Medijoms skiriame daugiau laiko nei miegui

Vidutiniškai šalies gyventojai su medijomis per dieną praleidžia per 7 val., iš šio laiko beveik valandą...

Rinkodara
2019.09.21
Klaipėdoje jungtinei veiklai buriasi rinkodaros, komunikacijos ir medijų specialistai 1

Uostamiestyje veiklai po vienu „Media dia“ vardu buriasi 13 komunikacijos ir rinkodaros specialistų.

Rinkodara
2019.09.21
Plastikinės „Rimi“ lojalumo kortelės užleidžia vietą išmaniesiems telefonams 16

Prekybos tinklo „Rimi“ lojalumo kortele telefone jau gali naudotis ir „Apple“ telefonų turėtojai.

Rinkodara
2019.09.19
R. Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87.500 Eur 12

Tenisininkas Ričardas Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87,500 Eur.

Rinkodara
2019.09.19
Juodajame sąraše – rinkodaros kabliukai „nemokamai“ ir „pasiūlymai tik šiandien“ Premium 6

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį...

Rinkodara
2019.09.19
Klaipėdiečiai sukūrė dizaino „daktarą“ – už mėnesio abonementą atliks neribotai darbų Premium 1

Skaitmeninės rinkodaros priemonėms užimant svarbią vietą reklamos ir komunikacijos strategijose, šios srities...

Gazelė
2019.09.19
Rezervacijų nišą užpildė „Treatwell“ ir „Pasiutus lapė“ Premium 4

Internetinės registracijos ir salono valdymo sistemas kirpykloms, grožio salonams, SPA įstaigoms teikiančios...

Prekyba
2019.09.18
„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
2019.09.18
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 6

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 22

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 3

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 24

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Google“ Prancūzijoje skirta beveik 1 mlrd. Eur bauda 14

Technologijų milžinei „Google“ Prancūzija skyrė beveik 1 mlrd. Eur baudą, kad būtų nutrauktas kelerius metus...

Rinkodara
2019.09.13
Latvijos „Dienas Bizness“ tampa savaitraščiu 4

Vienas iš seniausių Latvijos laikraščių „Dienas Bizness“ nebebus spausdinamas darbo dienomis – tampa...

Rinkodara
2019.09.13
Sostinės „Ryto“ arena vadinsis nauju vardu 3

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai šiame Lietuvos krepšinio lygos ir Karaliaus Mindaugo taurės sezone varžovus...

Rinkodara
2019.09.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau