„Metų prekės ženklas 2019“: finale 34 sėkmingiausieji

Prekės ženklo pardavimų augimas per metus – svarbiausias kriterijus, atrenkant „Verslo žinių“ ir tyrimų bendrovės „Nielsen“ rengiamo konkurso finalininkų sąrašą.
Didžioji konkurso „Metų prekės ženklas 2019“ finalininkų dalis – solidžiausius pardavimus ir sparčiausią augimą per metus skaičiavę prekės ženklai iš keturių greitai vartojamų produktų kategorijų (angl. FMCG): maisto produktų ir bakalėjos, gėrimų, asmens higienos ir namų ūkio priežiūros priemonių. Be didžiųjų rinkos žaidėjų, buvo analizuoti ir mažesnieji prekės ženklai.
Komisija vertino pretendentus pagal Lietuvoje užimamą rinkos dalį ir jos pokytį, apskaičiuotą vienetais ir verte 2018 m., palyginti su 2017 m. Taip pat buvo atsižvelgiama, augo ar krito visa prekių kategorija.
Šiuos duomenis „Nielsen“ surenka iš daugumos šalies prekybos tinklų ir kosmetikos, higienos prekių ir namų priežiūros priemonių pardavėjų, išskyrus „Lidl Lietuvą“, kuri duomenų nepateikia.
Ne vieni sėkmės metai
Žvelgiant į aštuonerių metų konkurso statistiką, tarp finalininkų septynis kartus yra patekusi „Grite“ ir „Coca-Cola“ (šiemet finale jos nėra, nes per 2018 m. labiau sekėsi kitiems gamintojos prekės ženklams – „Coca-Cola Zero“ ir „Fanta“, o pastarasis yra tarp finalininkų).
Šešis kartus finale yra buvęs „Volfas Engelman“, penkis – „Vilkyškių“ prekės ženklai.
„Prekės ženklo sėkmė yra ilgametis ir nuoseklus įdirbis. Tai maratonas, o ne sprintas“, – nusišypso Emilija Mockė, „Nielsen“ klientų aptarnavimo projektų vadovė.
Ponia Mockė pažymi, kad šiemet tarp potencialių finalininkų buvo nemenka konkurencija.
„Pasirinkti tikrai buvo iš ko, tačiau sėkmė labiau atsigręžė į tuos, kurie sugebėjo laiku įžvelgti arba tiesiog pasinaudoti rinkos tendencijomis“, – teigia p. Mockė. Vieniems tramplynu į sėkmę tapo ilga ir karšta pernykštė vasara, kiti pagavo besiplečiančių kategorijų augimo kryptį, treti – sveikatingumo poreikį.
„Reikšmės neprarado ir inovacijos bei kūrybiškumas, tad išlošė tie, kurie rinkai pasiūlė naujų skonių ar neįprastų gaminių. Tarp atrinktų finalininkų ir matome tuos prekės ženklus, kurie sugebėjo pasinaudoti bent vienu iš šių veiksnių, o galiausiai, žinoma, laimi vartotojas“, – pabrėžia p. Mockė.
Labiausiai augę
Iš atrinktųjų finalininkų per 2018 m. sparčiausiai pardavimus skaičiuojant pagal vertę didino šie prekės ženklai: „Graikiška Amfora“, „Pols“, „Red Bull“, „Pepsi“ ir „Žemaitijos“. Bemaž taip pat šie prekės ženklai išsidėsto ir pagal augimą skaičiuojant vienetais.
Tolesnis konkurso finalininkų vertinimo kriterijus – rinkos tyrimų bendrovės „Synopticom“ vartotojų apklausa. Dar vienas laimėtojų vertinimo rodiklis – žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ tiriamas prekės ženklų komunikacijos efektyvumas ir įvaizdis tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje.
Renkant nugalėtojus, bus atsižvelgta ir į prekės ženklų finalininkų reklamos išlaidų pokytį per metus, taip pat bus vertinami finalininkų rinkodaros žingsniai, kūrybiškumas, novatoriškumas.
Svarbiausia konkurso nominacija – „Metų prekės ženklas 2019“, taip pat bus išrinktas sėkmingiausias tarptautinis prekės ženklas Lietuvoje, interneto simpatijų prizas, įvertinti originaliausi dizaino sprendimai, įdomiausi mažų bendrovių rinkodaros žingsniai. Pernai pagrindinį apdovanojimą laimėjo ir „Metų prekės ženklu 2018“ tapo „Džiugas“.
„Metų prekės ženklo 2019“ nugalėtojai bus paskelbti metiniame prekybos festivalyje „Retail 2019“ gegužės 21 d.
[infogram id="4864dfed-507c-4dff-81f9-32e226dcdd04" prefix="DDw" format="interactive" title="MPZ_rinkodara_2019"]