„Metų prekės ženklas 2019“: finale 34 sėkmingiausieji

Publikuota: 2019-04-09
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Į „Metų prekės ženklo 2019“ konkurso finalą šiemet pateko 34 prekės ženklai, per metus skaičiavę sparčiausią pardavimų augimą.

Prekės ženklo pardavimų augimas per metus – svarbiausias kriterijus, atrenkant „Verslo žinių“ ir tyrimų bendrovės „Nielsen“ rengiamo konkurso finalininkų sąrašą.

Didžioji konkurso „Metų prekės ženklas 2019“ finalininkų dalis – solidžiausius pardavimus ir sparčiausią augimą per metus skaičiavę prekės ženklai iš keturių greitai vartojamų produktų kategorijų (angl. FMCG): maisto produktų ir bakalėjos, gėrimų, asmens higienos ir namų ūkio priežiūros priemonių. Be didžiųjų rinkos žaidėjų, buvo analizuoti ir mažesnieji prekės ženklai.

Komisija vertino pretendentus pagal Lietuvoje užimamą rinkos dalį ir jos pokytį, apskaičiuotą vienetais ir verte 2018 m., palyginti su 2017 m. Taip pat buvo atsižvelgiama, augo ar krito visa prekių kategorija.

Šiuos duomenis „Nielsen“ surenka iš daugumos šalies prekybos tinklų ir kosmetikos, higienos prekių ir namų priežiūros priemonių pardavėjų, išskyrus „Lidl Lietuvą“, kuri duomenų nepateikia.

nuotrauka::1nocrop

Ne vieni sėkmės metai

Žvelgiant į aštuonerių metų konkurso statistiką, tarp finalininkų septynis kartus yra patekusi „Grite“ ir „Coca-Cola“ (šiemet finale jos nėra, nes per 2018 m. labiau sekėsi kitiems gamintojos prekės ženklams – „Coca-Cola Zero“ ir „Fanta“, o pastarasis yra tarp finalininkų).

Šešis kartus finale yra buvęs „Volfas Engelman“, penkis – „Vilkyškių“ prekės ženklai.

„Prekės ženklo sėkmė yra ilgametis ir nuoseklus įdirbis. Tai maratonas, o ne sprintas“, – nusišypso Emilija Mockė, „Nielsen“ klientų aptarnavimo projektų vadovė.

Ponia Mockė pažymi, kad šiemet tarp potencialių finalininkų buvo nemenka konkurencija.

„Pasirinkti tikrai buvo iš ko, tačiau sėkmė labiau atsigręžė į tuos, kurie sugebėjo laiku įžvelgti arba tiesiog pasinaudoti rinkos tendencijomis“, – teigia p. Mockė. Vieniems tramplynu į sėkmę tapo ilga ir karšta pernykštė vasara, kiti pagavo besiplečiančių kategorijų augimo kryptį, treti – sveikatingumo poreikį.

„Reikšmės neprarado ir inovacijos bei kūrybiškumas, tad išlošė tie, kurie rinkai pasiūlė naujų skonių ar neįprastų gaminių. Tarp atrinktų finalininkų ir matome tuos prekės ženklus, kurie sugebėjo pasinaudoti bent vienu iš šių veiksnių, o galiausiai, žinoma, laimi vartotojas“, – pabrėžia p. Mockė.

Labiausiai augę

Iš atrinktųjų finalininkų per 2018 m. sparčiausiai pardavimus skaičiuojant pagal vertę didino šie prekės ženklai: „Graikiška Amfora“, „Pols“, „Red Bull“, „Pepsi“ ir „Žemaitijos“. Bemaž taip pat šie prekės ženklai išsidėsto ir pagal augimą skaičiuojant vienetais.

Tolesnis konkurso finalininkų vertinimo kriterijus – rinkos tyrimų bendrovės „Synopticom“ vartotojų apklausa. Dar vienas laimėtojų vertinimo rodiklis – žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ tiriamas prekės ženklų komunikacijos efektyvumas ir įvaizdis tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje.

Renkant nugalėtojus, bus atsižvelgta ir į prekės ženklų finalininkų reklamos išlaidų pokytį per metus, taip pat bus vertinami finalininkų rinkodaros žingsniai, kūrybiškumas, novatoriškumas.

Svarbiausia konkurso nominacija – „Metų prekės ženklas 2019“, taip pat bus išrinktas sėkmingiausias tarptautinis prekės ženklas Lietuvoje, interneto simpatijų prizas, įvertinti originaliausi dizaino sprendimai, įdomiausi mažų bendrovių rinkodaros žingsniai. Pernai pagrindinį apdovanojimą laimėjo ir „Metų prekės ženklu 2018“ tapo „Džiugas“.

„Metų prekės ženklo 2019“ nugalėtojai bus paskelbti metiniame prekybos festivalyje „Retail 2019“ gegužės 21 d.

[infogram id="4864dfed-507c-4dff-81f9-32e226dcdd04" prefix="DDw" format="interactive" title="MPZ_rinkodara_2019"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Butelio forma – taip pat prekės ženklas 1

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 22

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 5

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau