Reklamuoti Lietuvą pasauliui: niekam neįdomu, ar mums įdomu

Publikuota: 2018-11-03
Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas, VU Komunikacijos fakulteto docentas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas, VU Komunikacijos fakulteto docentas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Pripažinkime, turime du kompleksus: savinieką ir kompleksą dėl saviniekos.

Vos pasitaikius progai, kiekvienam užsieniečiui puolame pasakoti, kaip pas mus blogai ir išvis nesuprantame ką jis čia veikia Lietuvoje. Tada imame panikuoti ir pradedame griaužtis, kad niekaip nesugebame pasauliui papasakoti, kokia Lietuva nuostabi, tyra, graži ir su didinga istorija (nes kaip čia nepaminėti, kad kažkada buvome imperija iki Juodosios jūros ir Krymas – beveik mūsų, o ne rusų…).

Mėgstame vis padejuoti, kaip estai moka savo šalį išreklamuoti (nors širdyje ir suvokiame, kad turime daugiau pranašumų ir potencialo nei mažieji mūsų kaimynai šiaurėje). Tad kiekvieną kartą, kai bandoma reklamuoti Lietuvą užverda aistros ir diskusijos.

Čia toks Eurovizijos efektas: visi burba, bet visi žiūri.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kiek kartų bandėme sugalvoti Lietuvos komunikaciją pasauliui, tiek atrodytų nutiko nesėkmės. Viena akivaizdi priežastis, kad kiekvieną kartą vis bandėme pasakyti kitaip nei prieš tai.

Tad nei viena kampanija neturėjo tęstinumo. O kaip žinia, komunikacija be tęstinumo gali atnešti tik projektinę t.y. laikiną sėkmę.

Bet kita sisteminė klaida, mano nuomone, net svarbesnė, kad kokią komunikaciją bedarytume, mums kažkodėl labiausiai rūpi, o ką mes – lietuviai apie tą reklamą pasakysime. Ar ji mums patiks? Ar ji mums tinka?

Milžiniškos negatyvios savikritikos lavinos sulaukė „Drąsios Lietuvos“, „Real is Beautiful“ bei Vilniaus „G taško“ kampanijos.

Daugiausiai buvo kalbama ir rūpinamasi, kaip mums patiems atrodo šios koncepcijos. Prieš kelias dienas net teko skaityti apie tyrimą, kaip lietuviai įvertino „G taško“ reklamą…Jūs rimtai? Koks skirtumas, kaip vietiniai vertina reklamą, kai ji skirta kitiems. Geriau ištirkite, kaip ją vertina potenciali tikslinė auditorija, t.y. gyvenantys ne Lietuvoje.

Pastaruoju metu prasidėjo kitas, dar sunkiau suvokiamas fenomenas. Savinieką pakeitė euforinė savidžiuga dėl naujųjų Lietuvos garsinimo projektų, kai pastarosiomis dienomis startavo „Invest Lietuva“ įvaizdinė reklama. Pastaroji, beje, su gana originalia koncepcija. Taip pat keliauninko Jakūbo Laukaitis „What is Lithuania?“ klipas ir Mariaus Jovaišos „Neregėta Lietuva“.

Neišsiplečiant į pačių koncepcijų originalumą ir vertę, glumina, kad vėl pagrindinės diskusijos užvirė tema: „patinka ar nepatinka“, „tinka ar netinka mums“, t.y. lietuviams.

Taip ir norisi išrėkti (ypač kolegoms iš komunikacijos industrijos): niekam neįdomu, ar mums įdomu. Paklauskime, ar kitiems įdomu.

Juk kai startuoja prekės ženklo reklama, tai pagrindinis sėkmės ar nesėkmės rodiklis nėra vidinio įmonės tyrimo rezultatai, vertinantys reklaminę kampaniją.

Komentaro autorius – Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas, VU Komunikacijos fakulteto docentas.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
2022.05.24
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
2022.05.24
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku