Reklamuoti Lietuvą pasauliui: niekam neįdomu, ar mums įdomu

Publikuota: 2018-11-03
Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas, VU Komunikacijos fakulteto docentas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas, VU Komunikacijos fakulteto docentas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Pripažinkime, turime du kompleksus: savinieką ir kompleksą dėl saviniekos.

Vos pasitaikius progai, kiekvienam užsieniečiui puolame pasakoti, kaip pas mus blogai ir išvis nesuprantame ką jis čia veikia Lietuvoje. Tada imame panikuoti ir pradedame griaužtis, kad niekaip nesugebame pasauliui papasakoti, kokia Lietuva nuostabi, tyra, graži ir su didinga istorija (nes kaip čia nepaminėti, kad kažkada buvome imperija iki Juodosios jūros ir Krymas – beveik mūsų, o ne rusų…).

Mėgstame vis padejuoti, kaip estai moka savo šalį išreklamuoti (nors širdyje ir suvokiame, kad turime daugiau pranašumų ir potencialo nei mažieji mūsų kaimynai šiaurėje). Tad kiekvieną kartą, kai bandoma reklamuoti Lietuvą užverda aistros ir diskusijos.

Čia toks Eurovizijos efektas: visi burba, bet visi žiūri.

Kiek kartų bandėme sugalvoti Lietuvos komunikaciją pasauliui, tiek atrodytų nutiko nesėkmės. Viena akivaizdi priežastis, kad kiekvieną kartą vis bandėme pasakyti kitaip nei prieš tai.

Tad nei viena kampanija neturėjo tęstinumo. O kaip žinia, komunikacija be tęstinumo gali atnešti tik projektinę t.y. laikiną sėkmę.

Bet kita sisteminė klaida, mano nuomone, net svarbesnė, kad kokią komunikaciją bedarytume, mums kažkodėl labiausiai rūpi, o ką mes – lietuviai apie tą reklamą pasakysime. Ar ji mums patiks? Ar ji mums tinka?

Milžiniškos negatyvios savikritikos lavinos sulaukė „Drąsios Lietuvos“, „Real is Beautiful“ bei Vilniaus „G taško“ kampanijos.

Daugiausiai buvo kalbama ir rūpinamasi, kaip mums patiems atrodo šios koncepcijos. Prieš kelias dienas net teko skaityti apie tyrimą, kaip lietuviai įvertino „G taško“ reklamą…Jūs rimtai? Koks skirtumas, kaip vietiniai vertina reklamą, kai ji skirta kitiems. Geriau ištirkite, kaip ją vertina potenciali tikslinė auditorija, t.y. gyvenantys ne Lietuvoje.

Pastaruoju metu prasidėjo kitas, dar sunkiau suvokiamas fenomenas. Savinieką pakeitė euforinė savidžiuga dėl naujųjų Lietuvos garsinimo projektų, kai pastarosiomis dienomis startavo „Invest Lietuva“ įvaizdinė reklama. Pastaroji, beje, su gana originalia koncepcija. Taip pat keliauninko Jakūbo Laukaitis „What is Lithuania?“ klipas ir Mariaus Jovaišos „Neregėta Lietuva“.

Neišsiplečiant į pačių koncepcijų originalumą ir vertę, glumina, kad vėl pagrindinės diskusijos užvirė tema: „patinka ar nepatinka“, „tinka ar netinka mums“, t.y. lietuviams.

Taip ir norisi išrėkti (ypač kolegoms iš komunikacijos industrijos): niekam neįdomu, ar mums įdomu. Paklauskime, ar kitiems įdomu.

Juk kai startuoja prekės ženklo reklama, tai pagrindinis sėkmės ar nesėkmės rodiklis nėra vidinio įmonės tyrimo rezultatai, vertinantys reklaminę kampaniją.

Komentaro autorius – Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas, VU Komunikacijos fakulteto docentas.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Nutraukiama įmonės „Lietuvos žinios“ veikla 9

Nuo gegužės 1 d. likviduojama UAB „Lietuvos žinios“, leidžianti dienraštį „Lietuvos žinios“, interneto...

Rinkodara
2019.04.25
„Telia Lietuvos“ ir „Fabulos“ draugystė tęsiasi, RSVA asociacija byra 1

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ paskelbtą konkursą laimėjo esami partneriai – integruotos...

Rinkodara
2019.04.25
Iš RSVA šiemet pasitraukė jau antra didelė rinkos žaidėja

Komunikacijos paslaugų agentūra „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ stabdo savo narystę Lietuvos ryšių su...

Rinkodara
2019.04.25
„Lietuvos energija“ virs „Ignitis“ 27

Valstybės valdoma energetikos įmonių grupė UAB „Lietuvos energija“ pateikė paraišką registruoti prekės ženklą...

Pramonė
2019.04.24
Telekomunikacijų segmentas: keičiasi ir ieško nišų augti Premium 2

Telekomunikacijų bendrovės, vienos didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje, aštriai ir toliau žvangina...

Rinkodara
2019.04.24
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 6

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 4

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau