Reklamuoti Lietuvą pasauliui: niekam neįdomu, ar mums įdomu

Publikuota: 2018-11-03
Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas, VU Komunikacijos fakulteto docentas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas, VU Komunikacijos fakulteto docentas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Pripažinkime, turime du kompleksus: savinieką ir kompleksą dėl saviniekos.

Vos pasitaikius progai, kiekvienam užsieniečiui puolame pasakoti, kaip pas mus blogai ir išvis nesuprantame ką jis čia veikia Lietuvoje. Tada imame panikuoti ir pradedame griaužtis, kad niekaip nesugebame pasauliui papasakoti, kokia Lietuva nuostabi, tyra, graži ir su didinga istorija (nes kaip čia nepaminėti, kad kažkada buvome imperija iki Juodosios jūros ir Krymas – beveik mūsų, o ne rusų…).

Mėgstame vis padejuoti, kaip estai moka savo šalį išreklamuoti (nors širdyje ir suvokiame, kad turime daugiau pranašumų ir potencialo nei mažieji mūsų kaimynai šiaurėje). Tad kiekvieną kartą, kai bandoma reklamuoti Lietuvą užverda aistros ir diskusijos.

Čia toks Eurovizijos efektas: visi burba, bet visi žiūri.

Kiek kartų bandėme sugalvoti Lietuvos komunikaciją pasauliui, tiek atrodytų nutiko nesėkmės. Viena akivaizdi priežastis, kad kiekvieną kartą vis bandėme pasakyti kitaip nei prieš tai.

Tad nei viena kampanija neturėjo tęstinumo. O kaip žinia, komunikacija be tęstinumo gali atnešti tik projektinę t.y. laikiną sėkmę.

Bet kita sisteminė klaida, mano nuomone, net svarbesnė, kad kokią komunikaciją bedarytume, mums kažkodėl labiausiai rūpi, o ką mes – lietuviai apie tą reklamą pasakysime. Ar ji mums patiks? Ar ji mums tinka?

Milžiniškos negatyvios savikritikos lavinos sulaukė „Drąsios Lietuvos“, „Real is Beautiful“ bei Vilniaus „G taško“ kampanijos.

Daugiausiai buvo kalbama ir rūpinamasi, kaip mums patiems atrodo šios koncepcijos. Prieš kelias dienas net teko skaityti apie tyrimą, kaip lietuviai įvertino „G taško“ reklamą…Jūs rimtai? Koks skirtumas, kaip vietiniai vertina reklamą, kai ji skirta kitiems. Geriau ištirkite, kaip ją vertina potenciali tikslinė auditorija, t.y. gyvenantys ne Lietuvoje.

Pastaruoju metu prasidėjo kitas, dar sunkiau suvokiamas fenomenas. Savinieką pakeitė euforinė savidžiuga dėl naujųjų Lietuvos garsinimo projektų, kai pastarosiomis dienomis startavo „Invest Lietuva“ įvaizdinė reklama. Pastaroji, beje, su gana originalia koncepcija. Taip pat keliauninko Jakūbo Laukaitis „What is Lithuania?“ klipas ir Mariaus Jovaišos „Neregėta Lietuva“.

Neišsiplečiant į pačių koncepcijų originalumą ir vertę, glumina, kad vėl pagrindinės diskusijos užvirė tema: „patinka ar nepatinka“, „tinka ar netinka mums“, t.y. lietuviams.

Taip ir norisi išrėkti (ypač kolegoms iš komunikacijos industrijos): niekam neįdomu, ar mums įdomu. Paklauskime, ar kitiems įdomu.

Juk kai startuoja prekės ženklo reklama, tai pagrindinis sėkmės ar nesėkmės rodiklis nėra vidinio įmonės tyrimo rezultatai, vertinantys reklaminę kampaniją.

Komentaro autorius – Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas, VU Komunikacijos fakulteto docentas.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 6

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
07:24
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 17

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą 17

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip...

Rinkodara
2019.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau