Naujasis vaizdo klipas apie Lietuvą: gražu, bet užsieniečių gali ir nesuvilioti

Publikuota: 2017-10-14
Per pirmąją parą po įkėlimo į „Youtube“, naujasis video pateko į žiūrimiausiųjų Lietuvoje įrašų dešimtuką.
„Stop kadras“
svg svg
Per pirmąją parą po įkėlimo į „Youtube“, naujasis video pateko į žiūrimiausiųjų Lietuvoje įrašų dešimtuką. „Stop kadras“
„Verslo žinios“

Išvydę šią savaitę pristatytą naująjį vaizdo klipą, skirtą užsienyje reklamuoti Lietuvą, kaip turizmo kryptį, VŽ kalbinti specialistai sako netikintys, kad jame rodomi dalykai suvilios užsieniečius krautis lagaminus ir vykti į mūsų šalį.

Lietuvoje naujasis klipas neliko nepastebėtas. Valstybinio turizmo departamento (VTD) atstovai džiaugėsi, kad per pirmąją parą po įkėlimo į „Youtube“, šis 23.435 Eur kainavęs UAB „Legal Guns“ kūrinys pateko į žiūrimiausiųjų Lietuvoje įrašų dešimtuką.

Tačiau dėmesys nebūtinai reiškia teigiamus įvertinimus.

Turizmo rinkos atstovai, reklamos, komunikacijos specialistai mini keletą šio klipo trūkumų, dėl kurių jis greičiausiai rimčiau „neužkabins“ užsieniečių važiuoti pas mus.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kęstutis Ambrozaitis, atvykstamojo turizmo UAB „Lithuanian Tours“ generalinis direktorius, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos valdybos pirmininkas:

Klipas man patiko, jaukus, mielas, tačiau jame parodytos ne tos Lietuvos vietos, kurias reikėtų rodyti, t.y. nepataikyta į tą rinką, iš kurios Lietuvos turizmas gyvena.

Daug metų matome tą pačią bėdą: valstybinės institucijos deda akcentus ne ten, kur reikėtų dėti, atsižvelgiant ne į tai, ką renkasi turistas, o ten kur jos nori.

nuotrauka::1

Užsienio turistai važiuoja į Lietuvą ne dėl gamtos. Todėl reikėtų kurti klipus, kuriuose rodomos mūsų šalies vietos, kurios šiandien labiausiai patrauklios svetimšaliams.

Juk 50% ir daugiau užsienio svečių važiuoja į Vilnių, kitos daugiausiai turistų sulaukiančios vietos yra pajūris, Kaunas. Taigi reklaminiame video jas ir reikėjo rodyti proporcingai jų populiarumui.

O klipe akcentuojama, kokia graži mūsų gamta, kokia svetingi žmonės gamtoje, kaime. Tai gražu ir teisybė, bet kuriant reklaminius turizmo klipus reikia orientuotis į realiai šiandien atvažiuojančius turistus ir tuos, kurie rytoj atvažiuos, ir rodyti tas vietas, kurios turistams jau dabar yra įdomios ir nors kažkiek žinomos, kad jie „užsikabintų“ ir užsinorėtų atvažiuot pas mus vėl.

Mūsų gamta svetur nežinoma, į ją mažai kas važiuoja, tad jai klipe skirta per daug dėmesio.

Lėšų Lietuvai, užsienyje reklamuoti turime mažai, tad svarbu jas išnaudoti tiems dalykams, kurie jau šiandien ar rytoj pritrauks mums turistų, kartu pridedant mažą dalelytę tos labai gražios Lietuvos gamtos, kuri ,sutinku, įdomi, kitokia, tačiau ją reikia rodyti tik po to, kai pareklamuosime pagrindinius dalykus.

Paulius Tamulionis, komunikacijos agentūros „Idea prima“ direktorius:

Labai geras klipo kūrėjų sumanymas pateikti Lietuvą per turistų emocijas, patirtas čia, ir tokiu būdu atkreipti tikslinių turistų auditorijų dėmesį į mūsų šalį.

Vaizdo klipe dalyvauja įvairių rasių žmonės, tai gerokai praplečia kampanijos pasiekiamumą ir efektyvumą. Kūrybinis sprendimas įgyvendintas kokybiškai, šiuolaikiškai ir patraukliai.

nuotrauka::2

Tačiau reikia pripažinti, kad Lietuvos turizmo objektai, kurie parinkti turistų nuostabai kelti, kelia abejonių. Jei pasaulyje stirnų populiacija būtų arti išnykimo ribos, tokiu atveju tikrai reikėtų rodyti paskutines likusias stirnas Lietuvoje ir vilioti atvykti jas pamatyti.

Tačiau kas dar be ypatingų lietuviškų stirnų miške lieka atmintyje peržiūrėjus klipą? Ko dar reikia vykti į Lietuvą? Smėlio paplūdimio? Ar tikrai Lietuva gali pasiūlyti pasaulio mastu ypatingus paplūdimius?

Regis, arba nerasta tokio objekto, kuris užtikrintai atsigultų į tikslinės auditorijos atmintį, arba pabijota eiti drąsiai.

O objektų, kurie keltų turistams nuostabą, Lietuvoje yra pakankamai daug. Jei nedrąsu rodyti griūnantį Gedimino kalną, kurį viešint Lietuvoje taip pat privalu pamatyti, kaip Italijoje – nuolat svyrantį Pizos bokštą, tuomet galima buvo bent jau „Neregėtos Lietuvos“ vaizdus panaudoti.

Iš patirties žinau, kad tai nebūtinai klipo sprendimo kūrėjų kaltė, dažnai viešojo sektoriaus užsakovas baiminasi drąsių sprendimų, renkasi neutralų variantą, dėl kurio kiltų kuo mažiau diskusijų. Tokiu būdu neretai „pametama“ pirminė gera idėja.

Mantas Velykis, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ kūrybos vadovas:

Manau, esminė bėda ir grėblys, ant kurio vis lipame, kurdami tokius klipus, tai noras parodyti daug ir pasakyti daug.

Per TV žiūrint klipo premjerą ir turizmo departamento komentarą keista buvo girdėti, kad šiuo klipu norėta pasakyti tiek daug: kad turime metų laikus, galime pasiūlyti gastroturizmą, ekoturizmą, kad klipe save turi atpažinti trys skirtingos auditorijos ir pan.

nuotrauka::3left

Ko gero, kiekvienas rinkodaros žmogus gali pasakyti, jog geriausia turėti vieną žinutę, kuri yra aiški ir suprantama. Dabar gi turime ribotus resursus transliacijoms ir bandome pasakyti viską. Kartais mažiau yra daugiau.

Ar klipas tinkamas pristatyti šaliai? Taip. Tačiau tiek pat tinkamas, kaip ir „Google“ paveiksliukai ieškant žodžių „Lithuania“ ir pan. Reziumuojant trumpai – klipas kaip klipas. Ir tai turbūt blogiausia, ką galima pasakyti apie priemonę, kurios paskirtis – sukelti susidomėjimą ir norą sužinoti daugiau apie mūsų šalį. Bijau, kad šis klipas tiesiog „eis“ ir „praeis“.

Žydrė Gavelienė, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė ir kelionių agentūros UAB „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė:

Šis klipas gražus, meniškas, vienok Lietuvą jo kūrėjai pateikia tik per gamtos prizmę, nors ir patys Turizmo departamento atstovai teigia, kad į Lietuvą daugiausiai atvykstama dėl istorijos ir kultūros. Labai tikiuosi, kad tai tik vienas iš būsimos serijos vaizdo klipų, kuriuose Lietuva bus atskleidžiama ir kitu kampu. 

Rinkosi iš šešių pretendentų

VTD atstovai pasakoja, kad renkantis, kas kurs klipą, iš viso buvo gauti 6 pasiūlymai, atsirinkta pagal ekonominį naudingumą (vertinta kūrybinė užduotis – 60%, kaina – 40%).

Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė, laikina VTD vadovė, aiškina, kad siekta sukurti vaizdo klipą, kuris ne tik reprezentuotų turizmo galimybes Lietuvoje, bet ir žadėtų turistams išskirtinę pažintį su šalimi, kuri nėra panaši į jokią kitą Europos šalį, keltų pozityvias emocijas žadintų norą apsilankyti bei, žinoma, atitiktų šalies turizmo koncepciją „Lithuania. Real is Beautiful“.

„Būtent todėl įspūdingiausius Lietuvos vaizdus sugalvojome pateikti per turistų emocijas, pojūčius ir potyrius. Juk šiuolaikinis turistas pirmiausia kelionėse ieško naujų patirčių“, – sakė ji.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„Kantar“: reklamos rinka pernai augo 12,7%

Lietuvos reklamos rinka pernai augo 12,7% iki 116,3 mln. Eur, praneša tyrimą atlikusi bendrovė „Kantar“.

Rinkodara
2022.04.26
„Omnisend“ vadovas R. Laurinavičius: iki vienaragio mums – dar keleri metai Premium 2

Daugiakanalės rinkodaros automatizavimo įmonės „Omnisend“ vertė, kartu su nuosmukiu akcijų rinkose, taip pat...

Inovacijos
2022.02.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku