2017-12-14 18:36

2018 m. tendencijos: krovinių srautas verčia raitotis rankoves

Erlandas Mikėnas, vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas, teigia, kad itin stipri konkurencija Vakarų rinkose lemia nedidelį vežėjų veiklos pelningumą. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Erlandas Mikėnas, vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas, teigia, kad itin stipri konkurencija Vakarų rinkose lemia nedidelį vežėjų veiklos pelningumą. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2017-ieji – transporto sektoriaus klestėjimo metas. Puikiai prisimindami ekonomikos įkaitimo ir atvėsimo dėsnių pamokas, transportininkai be nerimo planuoja dar geresnius ateinančius metus.

Lietuvos transporto sektorius 2017-uosius įsirašo kaip tebesitęsiančio pakilimo laikotarpį. Verslininkai šiuos metus lygina su 2007 m. – ekonominio pakilimo laiku. Anuomet įkaitusią rinką skausmingai atvėsino pasaulinė krizė. Transportininkai tai puikiai prisimena, bet dabar jie nerodo nerimo ženklų: krovinių srautas tvirtai ir tendencingai didėja, lūkesčius skatina didesnė krovinių apykaita tarp Europos ir Kinijos, taip pat atsigaunanti Rusijos ekonomika.

Tai nereiškia, kad 2018 m nebus iššūkių: tikėtina, kad situacijos Artimuosiuose Rytuose paaštrėjimas ir besikeičianti didžiųjų naftą išgaunančių šalių laikysena gali kelti naftos kainas. Nekelia abejonių, kad Vakarų Europos šalys toliau tvirtins savo protekcionistines sąlygas ir taip apsunkins Rytų Europos valstybių vežėjų darbą, o vairuotojų visoje Europoje katastrofiškai trūksta.

52795
130817
52791