2023-05-08 13:27

Kauno savivaldybė turi sumokėti buvusiai M. K. Čiurlionio tilto koncesininkei

M. K. Čiurlionio tiltas Kaune. Roberto Misiukonio nuotr.
M. K. Čiurlionio tiltas Kaune. Roberto Misiukonio nuotr.
Kauno savivaldybė turės sumokėti investicijų bendrovės „Lords LB Asset Management“ įmonei „Čiurlionio tiltas“, su kuria nutraukta M. K. Čiurlionio tilto prietilčio koncesijos sutartis.

Papildyta penkta pastraipa 

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) gegužės 4 d. paskelbė galutinę ir neskundžiamą nutartį – savivaldybė įmonei „Čiurlionio tiltas“ turi sumokėti per 115.000 Eur, o SEB bankui – 86.000 Eur. 

LAT paliko galioti Apeliacinio teismo pernai spalį paskelbtą nutartį, pagal kurią iš dalies buvo patenkinti SEB ir „Čiurlionio tilto“ reikalavimai, o 3,68 mln. Eur dydžio savivaldybės pretenzijos vėl atmestos.

„Atsakovės (savivaldybės – BNS) kasacinio skundo argumentais nepagrindžiami konkretūs pirmosios ir apeliacinės instancijos teismų padaryti sutarčių aiškinimo taisyklių taikymo pažeidimai. Vien atsakovės subjektyvus sutarties interpretavimas nėra pakankamas pagrindas naikinti ir (ar) pakeisti apeliacinės instancijos teismo nutartį“, – rašoma LAT nutartyje. 

Kauno savivaldybės Teisės ir konsultavimo skyriaus vedėja Rūta Šimkaitytė-Kudarauskė pirmadienį BNS pranešė, kad „Čiurlionio tiltui“ ir SEB bankui savivaldybė priteistą sumą sumokėjo dar pernai spalį – netrukus po Apeliacinio teismo sprendimo, kuris įsigaliojo iš karto. 

Kauno miesto savivaldybė LAT prašė panaikinti Apeliacinio teismo nutartį teigdama, kad teismai neteisingai taikė sutarčių aiškinimo taisykles neatskirdami koncesijos mokesčio, mokamo sutarties vykdymo metu, ir sutarties nutraukimo kompensacijos, mokamos ją nutraukus.

LAT patvirtino, kad visų – koncesijos, reikalavimo perleidimo ir trišalės – sutarčių sąlygos buvo aiškios ir nekeliančios abejonių, jose šalys aiškiai nustatė fiksuotą kaštų sumą, aiškiai apsibrėžė koncesijos sutarties nutraukimo finansines pasekmes, aptarė mokesčio dalių įskaitymo galimybes, o šių sąlygų šalys teisme neginčijo.

Plačiau apie ginčą galite skaityti šiame VŽ straipsnyje, ekspertų vertinimą šiame straipsnyje.

Fondas „Energy and Infratstructure SME Fund“ 2016 m. už neskelbiamą sumą iš dabar jau dėl bankroto likviduojamos bendrovės „Hidrostatyba“ įsigijo „Čiurlionio tiltą“, kuris valdo koncesiją.

Jis koncesijoje planavo dalyvauti 16 m., o priežiūrą ir eksploataciją turėjo vykdyti „Hidrostatyba“. 2019 m. įmonės finansinė padėtis pradėjo prastėti, ji galiausiai kreipėsi į teismą, prašydama leisti pradėti restruktūrizavimo procesą.

„Čiurlionio tiltas“ teismo dokumentuose nurodo, jog suprastėjus „Hidrostatybos“ finansinei būklei, ši pradėjo nebesilaikyti eksploatacijos sutarties.

Savivaldybė teisme teigė, kad koncesininkas neatliko nuolatinės ruožo priežiūros, nors jis buvo nepatenkinamos būklės, nevykdė einamųjų darbų, neatsiskaitė už sunaudotą elektros energiją, neprižiūrėjo sklypo ir t. t.

„Hidrostatyba“ su dabar restruktūrizuojama, anksčiau jos antrine buvusia įmone „Šilutės automobilių keliai“, koncesijos sutartį pasirašė 2006 m. Pagal ją privatus investuotojas turėjo į tiltą investuoti 27,28 mln. Eur ir 23 m. jį prižiūrėti bei eksploatuoti.

2019 m., kai „Hidrostatyba“ pajuto didesnius finansinius sunkumus, prietiltis jau buvo eksploatuojamas daugiau nei pusę termino – 12 m., o investuota – 92% sutartos sumos, arba 25,25 mln. Eur.

52795
130817
52791