2024-12-18 11:15

Seimo komitetas pritarė siūlymui daugiau skirti regioniniams, mažiau – valstybiniams keliams

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Seime kelią skinasi prezidento Gitano Nausėdos iniciatyva Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas savivaldybėms paskirstyti pagal nuolatinių gyventojų skaičių ir kelių jose ilgį. Pakeitimais siekiama per dvejus metus dešimtadaliu padidinti vietinės reikšmės keliams skiriamo KPPP biudžeto dalį – nuo 33% iki 43%.

Komitetas, trečiadienį apsvarstęs dviejų – Kelių bei KPPP finansavimo įstatymų pataisas joms pritarė. Dabar pataisas svarstys Seimas ir spręs, ar priimti jas dar iki Kalėdų, nes Ekonomikos komitetas paprašė skubos.  

Marius Švaikauskas, Valstybinių kelių valdytojos „Via Lietuva“ vadovas. komitete pabrėžė, kad priėmus prezidento pataisas, mažės valstybinių kelių finansavimas, kuris kitais metais ir taip mažėja 27 mln. Eur.

„Faktas, kad finansavimas mažėja valstybinės reikšmės keliams. Bet jis ir taip buvo didžiulis“, –  komitete sakė „Via Lietuvos“ vadovas.  

Šarūnas Frolenka, asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas ir lobistas, priekaištavo, kad pataisos nenumato papildomų lėšų, kuriomis pagal naują tvarką būtų finansuojami keliai, o yra tik  perskirstomos esamos. „Nepadidindami puodo jame esančias lėšas tik perskirstome“, – teigė jis.  

Prezidento siūlymui atsisakyti kelių kapitalinių remontų pritaria savivalda.     

Roma Žakaitienė, Lietuvos savivaldybių asociacijos direktorė, mano, kad atsisakius kapitalinių remontų savivaldybės galės sutvarkyti daugiau kelių. 

Pataisos, be kita ko, savivaldybėms duoda daugiau laiko – iki 2027 metų – susiregistruoti savo kelius.  

Be to, skatinant savivaldybes perimti daugiau vietinių kelių iš „Via Lietuvos“, siūloma skirti 5% KPPP lėšų atrinktiems valstybinės reikšmės rajoninių kelių objektams, kad savivaldybės sutiktų juos perimti. 

Prezidentas tikisi, kad savivaldybėms perimant valstybinės reikšmės rajoninius kelius miestų ir miestelių teritorijose palengvės šalia tokių kelių esančios būtinosios infrastruktūros (šaligatvių, viešo transporto keleivių laukimo stotelių) įrengimas, dėl pasikeitusio kelių statuso atpigs jų rekonstrukcijos kaštai, bus galima atlikti daugiau tvarkybos projektų. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791