Didžiausia JAV pigių skrydžių kompanija „Spirit Airlines“ prašo apsaugos nuo bankroto

Pirmaujanti JAV pigių skrydžių bendrovė „Spirit Airlines“ pirmadienį pranešė, jog kreipėsi dėl apsaugos nuo bankroto. Įmonė nuo 2020 metų pradžios patyrė per 2,4 mlrd. Eur (2,5 mlrd. USD) nuostolių ir per ateinančius metus turės sumokėti daugiau kaip 1 mlrd. USD skolų.
„Spirit“ pranešime nurodė, jog tikisi ir toliau dirbti įprasta tvarka, nes ketina veikti pagal iš anksto parengtą bankroto pagal JAV Bankroto įstatymo 11-ojo skyriaus procesą.
Kaip praneša aviacijos naujienų portalas „Aviation24.be“, „Spirit Airlines“ paskelbė apie strateginį restruktūrizavimą, kad sustiprintų finansinę padėtį ir užtikrintų savo, kaip pirmaujančio JAV pigių skrydžių vežėjo, ateitį. Pagal išsamų restruktūrizavimo planą, kuriam pritarė didžioji oro linijų obligacijų savininkų dauguma, „Spirit“ sieks sumažinti savo skolų naštą ir padidinti finansinį lankstumą, tęsdama reguliarią veiklą.
Šis iš anksto suplanuotas 11-ojo skyriaus procesas, pateiktas JAV Niujorko pietinio rajono bankroto teismui, apima įsipareigojimus dėl 350 mln. USD investicijų į nuosavą kapitalą. Įmonės obligacijų turėtojai sutiko pratęsti 300 mln. USD vertės obligacijų terminą, kad padėtų kompanijai restruktūrizuotis.
„Spirit“ pabrėžia, kad skrydžiai, bilietų pardavimas ir lojalumo programos išlieka tokios, kokios buvo, o darbuotojų atlyginimai, kiti mokėjimai ir įsipareigojimai bus tęsiami nepertraukiamai.
Vykdydama restruktūrizaciją, „Spirit“ tikisi, kad jos akcijos bus išbrauktos iš Niujorko vertybinių popierių biržos sąrašo.
Nepaisant to, kad bendrovė po pandemijos kasmet ženkliai augino pervežtų keleivių skaičių (2023 m. aptarnauti rekordiniai 44 mln. keleivių) bendrovė nesugebėjo suvaldyti išaugusių išlaidų. Metų pradžioje „Spirit“ buvo susitarusi dėl susijungimo su kitomis JAV oro linijomis „JetBlue, tačiau JAV teisingumo departamentas ši sandorį uždraudė.
„New York Times“ rašo, jog geriausiais savo laikais oro linijų bendrovė uždirbo nuolatinį pelną, o kitos įmonės siekė ją kopijuoti. Nepaisant žemesnės nei tradicinių oro linijų kokybės, keliautojus masino žemos „Spirit“ kainos,
Visgi situacija pasikeitė po COVID-19 pandemijos. Didžiausios JAV oro linijos pasipelnė iš aviacijos sektoriaus atsigavimo, iš dalies pasinaudodamos aukščiausios kokybės ir tarptautinių kelionių paklausa, tačiau „Spirit“ ir kitoms pigių skrydžių bendrovėms buvo sudėtingiau valdyti didėjančias išlaidas, ypač darbo jėgos, nurodo „New York Times“. Pigių skrydžių bendrovės taip pat susidūrė su didėjančia didesnių vežėjų, parduodančių „bazinės ekonominės klasės“ bilietus, konkurencija.
„Spirit Airlines“ savo veiklą pradėjo 1964 m. kaip krovinių gabenimo įmonė „Clippert Trucking Company“, vėliau tapo užsakomųjų skrydžių organizatoriumi, kol 1992 m. pasivadino „Spirit Airlines“ ir pradėjo siūlyti reguliarius skrydžius iš Detroito oro uosto.
2006 m. kontrolinį akcijų paketą įsigijus privataus kapitalo fondui „Indigo Partners“, oro linijų bendrovė susitelkė į pigius skrydžius, atnešusius jai didelį populiarumą ir pelną. 2011 m. „Spirit Airlines“ akcijos pradėtos listinguoti biržoje. Per pastarajį pusmetį „Spirit“ akcijos nukrito 70%