Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-05 12:56
2025-08-07 20:20
2025-07-29 16:37
2025-07-04 15:01
2025-06-29 19:00
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Entuziasti baigėsi, pragmatikai, miestų gyventojai dar ilgai bus vdv fanai
Miestiečiam niekur toli nuolat nevažiuojant ir turint parkingą ar nuosavą kiemą sakyčiau gal kaip tik paprasčiau pereiti (bet koks kibiras dabar jau 200km nurieda). Va rajonuose tai dyzeliniai pasatai mus pergyvens...
Ir taip ir ne. Jei turi važiuojantį, tai koks tikslas keisti? O draudimai ir priežiūra elektrinių realiai brangesni, nes konkurencijos nerasta, kai dyzeliuką garažiniai kaio tiešutus kremta
Daugumai žmonių visiškai nesvarbu koks auto. Nueini į parduotuvę sako va žiurėk už tuos pinigus gali išvažiuoti su ta mašina. Sumoki pinigus ir važiuoji jokio skirtumo kokia svarbu , kad man nereiktu sukti galvos kaip nuvažiuoti iš taško A į B ir kad būtu geras aptarnavimas jei ką. Komfortas važiuojant aišku pliusas.
Važiuos visada? :) Sulauks 20 metų, vien dėl rūdžių reikės daug remontams padėti ir pakaitinį turėti. Ateisi į naudotų rinką, pasižiūrėsi, kad elektrinių pasirinkimas gausus, VDV - vienetai. Pasižiūrėsi kainas, kad VDV senas, kaip naujas elektrinis, nes jų mažai ir yra isterinių fanatų, kuriems reikia išmetamųjų dujų. Tada pasižiūrėsi kuro kainos ir kiek degalinių likę, ir jei pats nebūsi isterinis fanatas rinksis elektrinį. Iš vieno mėnesio, kurį vis tiek daugiau elektromobilių parduota nei prieš metus, darote išvadas :D Jei loterijos bilietui laimėti milijoną išridena pirmą skaičių ir jis yra pas kaimyną biliete, tai pasiūlai pusę milijono už tą bilietą, kai dar 7 reikia išridenti, nes jei pirmą pataikė, tai visus 7 irgi pataikys? Tikiuosi ne.
Visada senus auto lengvai remontuoja, tik elektromobilius remontuoti bus dar paprasčiau, kai įgus. Nes taisyti yra dar mažiau ką. Akumuliatoriuje pakeiti sugedusias celes, valdiklį, aušinimo siurbliuką ar perdegusį saugiklį. Nu dar elektros variklis gali numirti, jei nepasiseks. Tada lieka važiuoklė, stabdžiai, kompas, ir komforto įranga. VDV vien variklyje kiek gedimų gali būti, o tada dar pavarų dėžė. Išvysčius EV tiekimo grandines iki brandos, EV baigs gyvenimą arba rimtoje avarijoje, arba dėl rūdžių. Elektriniam varikliui laikyti bent 2 milijonus kilometrų nėra didelių bėdų. Akumuliatoriui - 1 mln. km net su dabartinėmis technologijomis, tiksliau, jau kelyje važiuoja. O akumuliatorius ant kuro sąnaudų save atperka per 100k km. Tiksliau, dabar jo savikaina +- tokia, bet net nudrožtas akumuliatorius nėra bevertis.
Oj tie skaiciuku deliotojai. Kas tas elektromobilis? Tinka tik vaikus i mokykla nuvezti, bet tam yra ir visuomeninis transportas. Pameginkit Vilnius - Klaipeda ne ant 90 km/h pavazineti su elektromobiliu, o 130+, tada pakalbesime, ant kiek taupus tas elektromobilis palyginti su VDV. Elektromobilis yra kazkoks nesusipratimas pakolkas, zmonems kurie turi marias laiko stoveti pakraudineti ta kibira. Kol nebus elektromobiliu kurie vaziuoja 1000 km + tol jie bus tinkami tik vaikus i mokyklas vezioti.
Važiuojant žiemą-vasarą 120-130 km/h su dabar savo benzininiu (nebuvo progos dar keisti automobilio šeimoje), Vilnius-Klaipėda maršrutu mane aplenkia iki 30 automobilių. Dažniausiai ~10. Retais atvejais, kai ištaikai po kokių susitelkimų, būna keistų situacijų, kai gal ir 50+ automobilių aplenkia važiuojant tokiu greičiu. Taip kad 130+ važiuoti poreikis yra mažumai. Taupo kurą panašu visi, nes anksčiau ir 140-150 važiuojant vasarą aplenkdavo daugiau kas. Antra, aš net su benzininiu važiuojant Vilnius-Klaipėda įprastai sustoju 15 minučių, atstumui, kuriam įveikti užtenka daugumos elektromobilių važiuojant ant 110. Sustojus 15 minučių, pakrausi 120-200 km su dauguma elektromobilių. Taip kad nežinau apie ką čia spangsti. Yra žmonių, kurie su elektromobiliais dabar nuvažiuoja 100-250k km per metus. Dauguma pasakojančių apie tai kaip elektromobiliai tinka tik vaikams į darželį vežioti nuvažiuoja dešimtadalį to atstumo tik. Čia jau nekalbant apie tai, kad >90% kilometrų žmonės nuvažiuoja atstumais iki 100 km. O 1000 km nuvažiuojamas atstumas - myži į butelį ir trupini mašinoje? Ar važiuoji 8-9 valandas be sustojimo iš viso?
Spangstate tik Jus pakolkas. Gal kazkokioje tolimoje ateityje kiekviename parkinge atsiras po 10 pakrovimo stoteliu, bet pakolkas taip nera. Ir pasakymas, sustoju 10-15 min pailseti ir pasikraunu +200 km yra visiska nesamone. Sustoji pasikrauti ir opa, stovi kazkas jau kraunasi ir dar 1 laukia. O tavo elektromobilis rodo , nu niekaip su dabartine ikrova nepasieksi savo norimos vietos. Ir tada dziaugsmingai tikriausiai prieinate prie to laukiancio, kartu pakrizenat, kad jam reikes kokios 1h, nes nori daug pasikrauti, ir susedat ant galines sedynes ir pazaidziat kortomis :) Sekmes aiskinant, kaip viskas yra patogu su elektromobiliu, bet niekaip pakolkas ta teorija uz miesto nepasitvirtina.
Tai būtent, kad infrastruktūra tai atsiras ir bus ne po 10 vietų, o po 50 ir daugiau, prie magistralinių kelių. Ir ne elektromobilių ar technologijų netobulumo klausimas, o infrastruktūros išvystymo. Ir išvadą darote apskritai apie elektromobilius visur ir bet kada ateityje į priekį, t.y. darote prielaidą, kad pasaulis nesikeičia. Remiantis tokiu mąstymu ir prielaidomis, turėtumėte vis dar su karieta važinėti, nes kažkada degalus tik stikliniais indais vaistinėse galėjai pirkti. O degalų į baką ne visada galėjai prisipilti tiek, kad užtektų iki kitos vaistinės. Dar ir vaistinė ne visada dirbdavo, ir degalų ne visada turėdavo. Bet kažkaip karietomis nebevažinėjame. Geriausias pavyzdys elektromobilumo yra Norvegija - perkant naują automobilį 92%! rinkosi elektromobilį (ne hibridą, pilnai elektromobilį). Tai norvegai tik vaikus į darželius vežioja ir pas juos žiemų nebūna?
Žmoės renkasi vdv, nes žmonės pragmatiški, o jūs fanatiškas. Kiek pinigų reikia kad laikyti keturis automobilius namuose - miestui, užmiesčiui vyrui ir žmonai? Galima imti du didesnius ir tiks mieste ir kaime. Aš nesustojęs paorastai minu apie 5-6 valandas, kai kažkur link Adrijos lekiu, na užsuku į kokį mcdonalds, bet ne restoranuose po valandą laimą gaištu. Žvejoti, grybauti važinėju, ne tik iš pakraščiūnų į stiklainėlį. Tai prioritetai kiti. Ir kol garažėliuose pigiai pradės taisyti elektromobilius, manau 50 metų praeis, tuo labiau, kad be Europos pasaulyje pilna šalių kurios nesvaigsta elektriniais sapnais
Kokie žmonės? Norvegai nėra pragmatiški? 92% norvegų naują automobilį perka elektrinį. 4 automobiliai? :) Daugumai šeimų užtenka 1, bet turi dabar tris. Sveikinu, esate tarp
Turiu Leaf'ą ir seną SUV'ą tai galiu tvirtai pareikšti, kad be benzininio niekaip neišsiversčiau. Ir mano sąlygos kone idealios - nemokama (kol kas) krovimo aikštelė nuo namų - 50 metrų, nėra problemų krautis namuose. Po miestą man trintis su elektra pats tas, nors jei negalėčiau krautis namuose, tai būtų reikalų - kainos mokamose aikštelėse beveik prilygsta benzinui, nemokamų nuolat mažėja (turbūt tuoj visai neliks), beveik visada užimtos. Kartą teko į Vilnių pavažiuoti iš Kauno, tai buvo toks stresas, kad palyginčiau su laukimu prie dantisto kabineto sovietmečiu. Vilniaus gale, kur tuo metu buvau, viskas buvo užimta, telefone internetas beveik pasibaigęs, papildomų programėlių siuntinėtis nenoriu. Artimiausia aikštelė pakeliui - Vievyje - apie 30 km. Mašina rodo likusius 50 km. Važiuoju ant 80 autostradoje, furos lenkia, uzbekai iš viršaus žiūri ir santūriai šypsosi, o leaf'ukas verkia, kad turiu krautis: nes turi tik ant 20 km. Vievyje sėdžiu ir laukiu pusvalandį, kol pasikraus. Atsiprašant tokį važiavimą. Dabar nuo namų važiuoju max 60 km nesukdamas galvos.
Leaf'as nėra skirtas realiai tarpmiestiniams maršrutams. Nebent turite naujausią, kas iš komentaro nepanašu. Tai kad ne pagal poreikius nusipirkote ar ne pagal paskirtį bandote naudoti, nieko nepasako apie elektromobilius. Nemokamų aišku neliks, ir turi nelikti. Brangios stotelės yra tos, kur didelė galia. Mažos galios stotelių, bent Vilnius rūpinasi, kad atsirastų ir daugiabučių kiemuose.
Norvegai ne pavyzdys, yra pasaulyję be jų dar 8 milijardai
Aš pirkau tai, ko man reikėjo - važinėti po miestą, ir pirkinys pasiteisino visiškai. Bet nelabai matau kokio elektrokaro tolimesnėms kelionėms, pvz. į Nidą. Nuo Kauno 270 km, užpilu bendzo ir suvažinėju pirmyn atgal, jei pritrūksta, per kelias minutes pasipildau. Teoriškai būtų modelių, kurie nuvažiuoja ir 600 km, ko lyg ir užtektų. Bet įspūdis toks, kad tie km labai teoriniai, realiai 1 tikras km kartais lygus 2 ar daugiau skydelyje, ypač dabar - žiemą. Jei krautis mokamose stotelėse, nesu tikras ar yra kokia ekonomija. Teoriškai turėtų būti, bet praktiškai...? O dėl Norvegijos, prisiminkite, kokie ten mokesčiai perkamiems auto. Gal kas gali palyginti VDV ir elektro?
Skandinavija nėra geras pavyzdys. Ten labai dideli mokesčiai. Jei neklystu Danijoje yra 100 procentų. O jei ev suteikiama nuolaida, tai žmonės pirks vien dėl to.
Dyzeliukas arba benzininis ar su lpg ir neišoperuotas katalizatoriais vertinant produkto gyvavimo ciklą ir yra tikroji ekologija.
Neišoperuotas katalizatorius ir DPF filtras, turėtų būti keičiamas nauju po +- 10 metų. Kainas jų naujų žinai? Ir ne, vis tiek nesigauna ekologija, jei automobilis nuvažiuos per gyvenimą daugiau nei ~120k km.
120k km, jei esi Lenkijoje. Jei Skandinavuose - tai kokie 80k km.
Užsikišusius DPF jau kokį dešimtmetį tikriausiai sėkmingai plauna ir paskui jie tarnauja 80% naujo laiko. Katalizatorių pasikeisti po pusės milijono km nėra jau taip ir brangu...
O kiek keitė jį iš viso? :) Jei perka dėvėtą, tai arba jau būna išpjautas, arba išsipjauna pats kai pradeda kelti problemų, arba kas nors nukosėja ir niekas niekada neįdeda naujo. Kai kuriais atvejais, seno automobilio kaina mažesnė nei katalizatorius su pakeitimo darbais ir tikrai nekeis. Pusės milijono? :D Labiau apie 150-200k km galvok.
Jei po 10km per dieną važiuosi, tai gal ir už 40k km reiks pakeist (turėjom tokių atvejų). Bet tokiam važiavimui retas renkasi dyzelį. Aš su dyzeliu nuvažiavau 300k km ir atidaviau mašiną kolegai su originaliais DPF ir katalizatoriumi.
Lietuvoje vidutinis automobilis nuvažiuoja ~12k km, max 14k km. Tai gaunasi tik darbo dienomis vis tiek tik 50 km. Kelionė įprastai yra bent į dvi puses. Tai jau 25 km. Bet reikia nuvažiuoti ir į parduotuvę, ir vaikus nuvežti, ar dar kažkur užvažiuoti. Tada dar yra bent 1-2 kartus metuose ilgesnės išvykos. Taip kad vienu užvedimu artėji labai greitai prieš tų 10 km. O katalizatoriui/DPF tinkamai veikti (įkaisti) kaip matau ir pats suprantate, kad 10 km neužtenka. Kiek Lietuvoje yra dyzelinių automobilių? 1,1 milijono vnt. Taip kad aukščiau vidurkio negali būti naudojami visi, tik maža dalis bus naudojama didesniems atstumams.
Pasirinkimai rodo, kad esate mažumoje, man patinka tdi, du raugai važinėja dideliais hibridais lexus, 11litrų šimtui, bet be nervų
Pasirinkimai nieko nerodo. Dar 10k saulės elektrinių turėtojų nebuvo Lietuvoje, kai įsirengiau, ir dar nė 1000 nebuvo, kai susiplanavau, kad turėsiu. Dabar 50k kažkur turėtų artėti, ir toliau iš lėto po 10-15k per metus augs. Nu du draugai važinėja, ką čia rodo? Turiu pažįstamą, kuris irgi važinėja su M6, tik kad važinėtų, atsisakė namie net interneto, nes pinigų neužtenka mašinai. Čia tipo kažkas sektino? Ir ne, dauguma nevažinėja daug dideliais atstumais, nes vidurkis yra 12-14k km. Jei pusė važiuos 24k km į metus, tai pusė automobilių nebus užvesti iš viso.
Rodo mūsų pasirinkimus. Ir man neįdomu kuo jūs važinėjate, bet gana kitiems aiškinti ką jie turi daryti. Man taip geriau, pigiau, patogiau, todėl renkuosi dyzelį. Kam skaičiai rodo kitaip ar įsitikinimai - vėliavą į rankas ir pirmyn. Bet manęs tai nepaveiks
Ar Stellantis atstovybės žada prekiauti naujomis Lancia?
Kol visai netoliese vyksta intensyvus karo veiksmai, raketu antskrydziai, bombardavimai, gaisrai, siekius vardan ekologijos vdv pakeisti i elektros variklius kuriam laikui drasiai galima uzmirsti, jau net nekalbant apie elektromobiliu paklausa tarp vartotoju. Siandien prioritetas turetu buti ne pereiti prie elektromobiliu, bet sutramdyti agresoriu.
Tai nebereikia naujų automobilių iš viso? Omeny tiek VDV, tiek elektromobilių salonus ir gamyklas galime stabdyti?
Omeny dabar visai ne laikas ir ne prioritetas vdv zutbut keisti i elektrinius.
Em, klimato kaita sukels tokių padarinių, kad karas Ukrainoje bus gėlytės. Padariniai ne tokie dramatiški kaip sprogstančios bombos, bet poveikis daug didesnis - ištisų ekosistemų mirtis ir ištisų rūšių išnykimas. Abu jau prasidėję ir matomi plika akimi. Ir žūtbūt nėra. Yra palaipsninis pokytis paleidžiant skatinimą tam pokyčiui vykti greičiau. Ir šiaip atsisakyti naftos ir dujų yra strateginis tikslas siekiant pažaboti maskolius. Nes sumažinus naftos paklausą 5%, vidutinę naftos kainą sumažinsi gal ~20%. Ar sakai atimti finansus iš maskolių nėra priemonė atimti galimybę siekti karinių ambicijų?
Klimato kaita yra verslas
Jei maskolis sukels atomini kara, klimato kaita, apie kuria dabar daug kalbama, bus tik gelytes. O jei staiga is kazkur gauti milijardus naujoms elektros linijoms ir tukstanciams nauju ikrovimo stoteliu ir visus vdv pakeisti i elektrinius, vien is atsinaujinanciu istekliu pagamintos elektros tikrai neuzteks, didele dalis elektros bus gaminama is tos pacios naftos ar duju, tik dar prisides nuostoliai iki galutinio elektros panaudojimo. Ir taip, tikrai daugiau nei 90 proc. nauju automobiliu pirkeju LT pagal Jus yra kvaili, nes renkasi ne elektromobilius, o juk sitiek galetu sutaupyti.
Aha, verslas yra kad dėl didėjančios CO2 koncentracijos rūgštėja vandenynai ir žūsta koraliniai rifai, kuriuose gyvena didžioji dalis vandens gyvybės (apart ašigalių)? Ar ekstremalių oro reiškinių pasikartojimas ir jų ekstremalumas? Ar sausros ten, kur niekada jų nebuvo? Čia kuri vieta verslas? Kad net nebandai suprasti vykstančių pokyčių, tai nepateisina durnumo.
Jei sukels. Negali sukelti. Neveikia tas branduolinis arsenalas absoliučia didžiąja dalimi. Negamins elektromobilių, tai maskoliai nustos kariauti ir atsisakys branduolinio ginklo? Visą kelių transportą, įskaitant žemės ūkio techniką pakeitus elektriniais, elektros poreikis išaugs ~30%. Pokytis įvyks per 30-45 metus. Ilgametis elektros poreikio didėjimas yra ~1,5% per metus. Poreikis didėja dėl dviejų priežasčių - daugiau prietaisų naudoja elektrą, ir daugiau žmonių išgali prietaisus. Yra kita, priešinga tendencija, didėja prietaisų energinis efektyvumas. Taip kad transportui elektros poreikių padidėjimas net nepakeis reikšmingai elektros paklausos augimo kreivės ir nepritrūksime jokios elektros. Įkrovimo stoteles pastatys verslas ir žmonės. Elektros linijos yra. Kai kur reikės naujų, sumokės verslas. Iš vėjo ir saulės pagaminti galime maždaug 6-8 kartus daugiau elektros vien su esamu elektros tinklu, ne draustiniuose ir pan., nei mums reikia. Tiesą pasakius, vien padengus tinkamus visų pastatų stogus, galėtume pasigaminti visą elektrą, kurios mums reikia. Šitas jūsų komentaras tik parodo, kad iš vis kažkur kosmose skraidote.
Manau laikas parodys, ar tikrai tie daugiau nei 90 poc. nauju automobiliu pirkeju, kurie renkasi vdv, gyvena kosmose.
jau metai su EV automobiliu. Dienos rida 40-50 km. Kartais ir 200-400 km. Metinė automobilio rida 22000 km. Ant namo stogo 10kw elektrinė. Katilinėje oras-vanduo. Metinė sąskaita už elektrą 500 eurų (trūkstama elektra :elektromobilis,namai,šildymas namų). Va ir visa aritmetika. Metinis automobilio aptarnavimas pas dilerį 55 eurai. ir prie viso to fantastiškas automobilio šildymas nuo pirmų minučių žiemą. Beje šeimoje yra ir dar 1 dyzelis, kuris naudojamas vis rečiau. Viso investicija į tuos 3 dalykus (EV-20000 eur,Elektrinė-6000 eur ,Šilumos siurblys- 3500 eur) . Viso investicija 29500 eur. Sutaupyta per metus 3900 eurų su visais naujais žaliais pirkiniais.
Kad man rodos daugiau sutaupyti turėtumėte, gal šilumos siurblio sutaupymų neįvertinote? Vien degalai mažiausiai 2300€ kainuotų, neskaičiuojant aptarnavimo automobilio. Elektra sudaro beveik visą likusį skirtumą.
Pasaka, tik daugumai kainuoja daugiau ir neatsiperka
O aš manau, kad jūs esate siaubo filmas. Viskuo gąsdinate, logiško sakinio nesurezgate, ir dėl visko strykčiojate.
Mano surezgmas itin geras, bėda telefonas + pirštai
Skokinu už procentus, vietoje sukišimo į žalią smegenų plovimą. Ir pinigai grįžta ir palūkanos, to pakanka pasidengti kuklias šildymo bute sąskaitas (0% pvm), ir pigiam kurui ne iš degalinių. Gyvenk ir žvenk.
Uždirbi 30% palūkanas? :)
Ne, bet saulė man asmeniškai jau rašiau - projektas geriausiu atveju 3-4%atsiperkamumas, o skolinant apie 10-12, konservatyviai. Ten išsidūriau, ir daugiau nesileisiu. Tiesa ten tik 2kw tai 2700-323×2= pora štukių