Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

110
  • 2024-01-16T15:46:16+02:00

    atsitokėjo! Pagaliau

    • 2024-01-16T16:02:07+02:00

      Ar priežastis skaitei?

    • 2024-01-16T16:19:50+02:00

      Ne, šiaip ir lempos parašiau, kaip ne kurie

    • 2024-01-16T16:43:41+02:00

      Išvardintos priežastys yra "poliktorektiškos",kad nesupykdintų žaliųjų fanatų. neva kalta tik Tesla, o ne ev apskritai. O ir tai Teslai vadovauja tūlas Muskas,kurio Twitteris tuoj tuoj bankrutuos, taip kad nieko čia tokio, tarsi. Betgi visi supranta, kad 1/3 parko dėl smulkmenų nekeičia. Tai bus labai didelis smūgis. Bet daug svarbiau, kad niekas nekalba,kokio dydžio subsidijas Hertz pasiėmė. Kaip ir visi kiti ev "žalintojai". Negi nesuprato iš karto, ką perka. Aišku, kad suprato. Bet paskaičiavo, kad su subsidijomis apsimoka. Cinizmas kur bepažiūrėsi.

    • 2024-01-16T18:14:11+02:00

      tas tiesa, be valstybės paramos nelabai kas ir pirktų EV, panašiai ir su saulės elektrinėmis.

    • 2024-01-17T08:37:08+02:00

      Automobilių nuomos įmonių didelė dalis pajamų šiaip yra iš naudotų automobilių pardavimo. Nuperki auto už 40k Eur, atvažinėji 3 metus ir susirenki 30k Eur cash, ir parduodi naudotą auto už 20k Eur. Kodėl Tesla minima? Ne dėl remontų ir viso kito, o dėl to, kad Tesla iki 2022 m. buvo viena geriausiai vertę laikančių masinės gamybos automobilių, todėl patiko nuomos įmonėms. Tačiau 2023 m. ne tik išaugo stipriai gamybos apimtys, kas pradeda patenkinti paklausą, bet ir vidutiniškai numetė kainas ~12k Eur per automobilį. Tai ir nuo naudoto automobilio skaityk prarado po kokius 6-10k Eur Hertz. Realiai turbūt net nekeičia kiekio kiek automobilių parduoda pagal amžių (nelaiko senų automobilių), tiesiog parduotus elektromobilius keis benzininiais, nes bijo sekančio elektromobilių kainų kritimo.

  • 2024-01-16T16:17:09+02:00

    Aš kaifuoju su savo seneliumbiniu benzininiu bmw šešiacilindriniu. Teslas tegul perka tešlagalviai hiparikai. Jei jau aliektra, tai tešla būtų paskutinėje vietoje.

    • 2024-01-16T16:30:08+02:00

      BMW - daug kas pasakyta. Ne, Tesla nevairuoju.

    • 2024-01-17T01:15:43+02:00

      Kaifuok kaifuok pakol į miestus įleidžia. Vėliau galėsi kažkur tarp Elektrėnų ir Vievio važinėtis

    • 2024-01-17T08:36:47+02:00

      Lietuvos (net ir Vilniaus) kontekste tas neįleidimas į miestus nelabai aktualus - tos mažų emisijų zonos yra mažytės, ten kur ir dabar sveiko proto žmogus su automobiliu nevažiuoja. Tai iki 2030 dar galima ramiai sau dyzeliniais passeračiais važinėti... Su dabartiniu tempu ir valdžios kompetencija neįsivaizduoju kaip mes sugebėsim atsisakyti VDV iki 2030 - tikslas labiau PRinis.

    • 2024-01-17T09:29:13+02:00

      Jei sveiko proto žmonės dominuotų, nebūtų ten tų automobilių tiek daug. Atsisakyti visiškai iki 2030 m. tikrai neatsisakysime, bet naujų VDV automobilių pasiūla stipriai sumažės. Pradės mažėti ir dėvėtų VDV pasiūla. Jau dabar pilnų elektromobilių naujų parduodama daugiau nei dyzelinių, įkraunamų ir pilnai elektrinių - daugiau nei benzininių.

    • 2024-01-17T10:29:44+02:00

      kaip bebūtų, elektrinių parduodama mažuma...

    • 2024-01-17T12:06:59+02:00

      Dyzelinių 2023 lapkritį parduota 12,2% ES, pilnai elektrinių - 16,3%. Taip kad dyzelinių parduodama mažuma. Dyzelinių, kurių dabar daugiausia Lietuvoje. Kada pataps mažuma? Gruodį EV pardavimai toliau augo. Tokiais tempais ir benzininiai po 3 metų bus aplenkti elektrinių. Tarpe dar yra hibridai, įkraunami ir neįkraunami, bet pastarųjų dalis irgi mažėja, atiduodant vis didesnę dalį pilnai elektriniams. Pastarieji paskutiniai du irgi lenkia dyzelinius. Gryni VDV sudaro 44% rinkos, pilni elektromobiliai ir įkraunami hibridai sudaro 24% rinkos. 27% sudaro neįkraunami hibridai. Suprasti pokyčio mastams - prieš 5 metus elektromobiliai nesudarė 1% naujų automobilių pardavimo. Po dar 5 metų VDV sudarys mažiau trečdalio, jei ne mažiau dešimtadalio naujų automobilių pardavimo. Pokytis įvyks nepastebimai greitai, kaip nuo mygtukinių mobiliųjų peršokom ant išmanių ir niekas net neatkreipė dėmesio.

  • 2024-01-16T16:58:16+02:00

    Depreciation is the key... O jei lengvai apgadinus dar servise prastovi mėnesį, tai kam jų išvis reikia.

  • 2024-01-16T17:09:57+02:00

    Aš vairuoju EV antri metai, pirmau naują. Turiu ir dyzelinį, tai su EV tik po miestą. Šiai dienai neapsimoka ir labai nepatogus transportas. Dabar nepirkčiau. Tik mano asmeninė nuomonė, neužsigaukite.

    • 2024-01-16T21:27:31+02:00

      manau priklauso nuo EV modelio, bet koks jis bebūtų, didmiesčiuose važinėti yra tikras kaifas. Įskaitant, kad yra papildomos juostos EV, parkingas nemokamas, kad ir Viniaus centre, dar daug kur galima pasikrauti nachaliavui ir be abejo EV galingumas startuojant nuo šviesoforo. 😀 Minusas aišku važiuojant dideles distancijas, netgi ne minusas, tiesiog vargo vakarienė.

    • 2024-01-16T23:43:38+02:00

      Ne "nachaliavai" o kiti apmoka, reikia tikėtis, kad greit pasibaigs šita ydinga praktika.

    • 2024-01-17T08:27:46+02:00

      A juostų Vilniuje mažėja ir per artimiausius kelis metus neturėtų likti.

    • 2024-01-17T08:37:58+02:00

      Tuo tarpu visi moka savo sveikata už VDV taršą. Geriau eurai, nei sveikata.

    • 2024-01-17T08:48:33+02:00

      Kodėl? Gal galima plačiau?

    • 2024-01-17T11:50:03+02:00

      Jūsų pliusus galima suskirstyti į 2 dalis: 1. Gerai traukia iš vietos - blin, kaip neekologiška taip gazuoti... 2. Visuomenė apmoka Jūsų sąnaudas - nes tikrai elektra ne iš dangaus krinta, parkingai ne dykai statomi, o A juosta irgi nepelbytas privalumas. Apibendrinus, apart gero gazo, visi kiti pliusai tėra valdzžios subsidija mokesčių mokėtojų pinigais. Pasikeis valdžia, dings ir pliusai.

    • 2024-01-17T13:07:32+02:00

      1. Net neekologiškas EV gazavimas yra 3-4 kartus ekologiškesnis nei VDV važiavimas. 2. Čia kiek sudėtingesnis klausimas. Elektros nemokamai beveik neliko. A juostos atskirai nieko nekainuoja. Parkavimo privilegijos irgi dings, bet dabar parkavimu subsidijuojamas apskritai nuosavo EV turėjimas, nes netoli gyvenamosios vietos parkavimas ir toliau iš esmės nemokamas. Visi automobiliai turėtų būti apmokestinti turto mokesčiu. Iš turto mokesčio turi būti apmokami keliai, ne iš kuro akcizo. Tuoj kasmet už transporto taršą mokėsime po 200-300 mln. Eur per metus. Kas padengs? EV pliusai - daug tyliau, pašyla momentaliai, ženkliai didesnis saugumas, daug mažesnės eksploatacinės sąnaudos, ilgu laikotarpiu patikimumas bus ženkliai didesnis.

    • 2024-01-18T07:51:23+02:00

      Primena alkoholiko pasiteisinimą, kad jis bent jau ne narkomanas :) Tai tuo ir pasidžiaukime.

    • 2024-01-18T09:46:12+02:00

      Kuris čia pasiteisinimas? Kol kas dar nevairuoju EV, nes: A. Per metus prasuku max 12k km, kai kada tik 8k km. B. Nekeičiau automobilio, nes turiu kitų prioritetų, dalis iš jų mažina energijos vartojimą.

  • 2024-01-16T17:12:57+02:00

    Prisimenam kontekstą: paskelbus apie šituos Herz Tesla automobilių pirkimus, Tesla rinkos kapitalizacija išaugo daugiau, nei VW, Toyota, BMW ir dar krūvos kitų tradicinių gamintojų rinkos kapitalizacija kartu sudėjus…

  • 2024-01-16T19:04:10+02:00

    Naujų auto rinka: EV dalis kasmet didėja (US, EU ir China). Norvegijoj šiuo metu 90% naujų pardavimų sudaro EV, ES vidurkis 35%, Lietuvoje 14% (tikriausiai įskaitant PHEV). BMW prognozuoja, kad naujo modelio 5-ukų 50% bus parduota pure elektric (i5). Miunchene visą gamyklą pertvarko į vien tik EV gamybą. Ir t.t. ir pan. Čia faktai. Belieka pratęsti liniją ir viskas aišku, kur mes būsim po 10 metų. Žinoma, pilnas parko pakeitimas bus ilgas. Ypač pas mus. Mes kol visų norvegiškų naudotų vdv “nesunaudosim” šito velnio išmislo su rozete nieku gyvu nepirksim :)

    • 2024-01-16T21:30:48+02:00

      reiktų turėti omenyje, kas ES nuo kažkurių tai metų visiškai uždraus VDV, tai auto koncernams nelabai ir lieka alternatyvų kaip masiškai pereiti ant EV gamybos.

    • 2024-01-17T01:17:01+02:00

      Nuo 2035 nauji galės būti tik pilnai elektriniai. JK beje irgi

    • 2024-01-17T08:39:11+02:00

      Uždraus parduoti naujus, seniems uždraus nebent į atskiras zonas/miestus įvažiuoti.

    • 2024-01-17T08:42:03+02:00

      Perėjimas prie EV kažkuriuo metu paspartės, nes tiesiog užsipilti kuro taps ne tik sudėtinga (ženkliai sumažės degalinių), bet ir kuro kainos labai stipriai išaugs, nes sumažėjus pardavimų kiekiams bendrai, išaugs kaštai santykinai per 1 litrą degalų. Taip pat artėja ne už kalnų, kai ne tik savikaina, bet ir pardavimo kaina EV bus mažesnė nei VDV. Tai liks tik entuziastai, kurie pirks sintetinius degalus ir biodegalus už 3€/l su kokiais 20-25€/100km savikaina, kai EV važiuosi už kokius 4€/100km jei be saulės elektrinės esi, arba už 1-2€/100km jei investuosi į nuosavą saulės elektrinė (su visais kaštais).

    • 2024-01-17T12:12:37+02:00

      Kažką visi pamiršta apie tokį dalyką kaip akcizai kurui. Kaip matote, kas bus daroma, kai matysis, kad iš iškastinio kuro nebesurenkami akcizai, o ir elektromobilių nebereikia subsidijuoti?

    • 2024-01-17T13:10:38+02:00

      Visiems automobiliams pagaliau bus įvestas turto mokestis. T.y. ir už savo dyzelinį mokėsi toliau už dyzeliną akcizą, ir dar mokėsi automobilio mokestį. Akcizas iš kuro neturėtų būti leidžiamas keliams, kaip ir akcizas už alkoholį neturėtų būti leidžiamas statant alkoholio gamyklas, barus, alkoholio parduotuves ir subsidijuojant taksi iš baro į namus kainą, nu kad girti nesivažinėtų.

    • 2024-01-17T13:40:56+02:00

      Tie, kas toliau važinės su VD, mokės kuro akcizą, o važinėjančius su EV apmokestins pagal nu-važiuotus kilometrus. Apie tokią idėją Olandijoje buvo diskutuota dar prieš 10 metų.

    • 2024-01-17T15:10:03+02:00

      Sėkmingai atsukinėsi kilometrus kiekvieną kartą prieš technikinę ir niekas nieko nemokės. Realiai mokėsi tik nebent automobilio mokestį. Vienintelis logiškas ir teisingas mokestis. Dar magistralinius kelius mokamais gali padaryti.

    • 2024-01-17T15:10:55+02:00

      Bet abiem atvejais, akcizas gal bus pagaliau išlaisvintas nuo kelių finansavimo. Degalų akcizas nebent ligonių kasoms ir SoDrai iš dalies galėtų būti skiriamas, bet ne keliams.

    • 2024-01-18T01:41:02+02:00

      O kelius kas remontuos ir statys naujus? Norim mes to ar ne, turi būti kažkoks mokestis, kad surinkti bent 1 mlrd eur plėsti kelius

    • 2024-01-18T08:25:14+02:00

      nežinau kaip bus ateityje, aš kalbu kaip dabar yra. Jei vadovautis abim logika, kad degalinės išnyks, tai reiškia ir Mažeikių nafta bus uždaryta, tada klausimas kas padengs Orlen valdomos naftos sumokamą PVM? Šiuo metu elektra važiuoti yra pigiau nei degalais, automatiškai bus sumokama mažiau PVM.

    • 2024-01-18T09:37:30+02:00

      PVM moka vartotojai, ne Orlen. Orlen tik surenka.

    • 2024-01-18T09:46:46+02:00

      Automobilio mokestis. Visiems.

    • 2024-01-18T09:48:31+02:00

      PVM yra vartojimo mokestis. Išleisi mažiau degalams, liks daugiau kitam vartojimui. Jei gyventume taip kaip žmonės gyveno prieš 200 metų, tai dabar liktų daugumai bent 70% algos. Akcizus pakeis per kitur surenkamos pajamos, taip pat mažės išlaidos sveikatos priežiūrai, gerės prekybos balansas ir t.t. Orlen naftos ilgu laikotarpiu nebeperdirbinės, bet pereis gaminti kitokią cheminę produkciją ir tiek.

    • 2024-01-18T11:37:57+02:00

      oho logika...tipo nepirksiu vaistų, degalų, duonos, bet išleisiu ir sumokėsiu PVM plaudamas savo auto?

    • 2024-01-18T11:39:27+02:00

      ir ką? Nuo to pasikeičia surenkamas PVM?

    • 2024-01-18T11:43:52+02:00

      ir beje prie ko čia ta chemija? Matau fantazijos pačiam netrūksta, nes paskaitai komentarus pačio, tai pagrindas yra fantazijos, būrimas iš kavos tirščių. Lietuvos Vanga galėtum būti.

    • 2024-01-18T12:40:40+02:00

      Tai jei nepirksi degalų, tuos pinigus tiesiog kaupsi po pagalve ir niekur daugiau neišleisi? Omeny, visi kiti poreikiai tenkinami 100% ir nesugalvotum kur dar juos išleisti? Prie ko chemija? Orlen'as iš esmės yra chemijos gamykla, kurioje pagrinde vykdoma steam fracturing. Tokią gamyklą gali pritaikyti įvairiems poreikiams, pvz. biomasę skaidyti į angliavandenilius, vandenilio panaudojimui gaminant produktus ir pan. Taip, tam reikia daug investicijų, bet pigiau nei nauja gamykla. Ne aš sugalvojau šitai. Tai jau ES mastu svarstomi klausimai, ką reikės daryti su legacy iškastinių išteklių infrastruktūra.

    • 2024-01-18T15:07:17+02:00

      žinoma gali kaupti pinigus po pagalve, vėliau prikaupęs nusipirkti būstą Ispanijoje ar pasirinkti kelionę aplink pasaulį.

  • 2024-01-16T20:00:21+02:00

    Primenu, kad kai Hertz 2021 lapkriti pranese, jog pirks 100 k Teslu, tai Teslos akcija pakilo 100 %. PS: Vazineju su elektrine. Mieste kosmosas, uz miesto - toliau Kauno per metus nevaziavau. Neisivaizduoju kaip Hertz klientams to gali reiketi.

    • 2024-01-17T01:17:59+02:00

      Norvegijoje id3 pigiau išsinuomoti negu Toyota Auris. Labai daug fjorduose vasarą ev, koks kas ketvirtas auto vos ne

    • 2024-01-17T08:23:12+02:00

      Ten, kur saulė šviečia beveik ištisai, Kanarųsalose, ev nuomai yra, bet beveik niekas nesirenka, nes paprastą Fiat Panda su pilnu draudimu be išskaitų gauni už 18 eur parai

    • 2024-01-17T08:28:38+02:00

      Nes jis parduotuvėj pigesnis. Simple. Jūs tikrai galvojate, kad 90% norvegų rinktųsi EV, jei ne mokesčių politika? Net ir su dabartine politika nemažai gyventojų turi VDV šalia elektromobilio.

  • 2024-01-17T08:25:30+02:00

    Tikiuksi kad politikų stūmimas ant vdv susilpnės ir liks tie vdv po 2035 metų, bent jau negalingi, nes 80% vartotojų negali sau leisti automobiių brangesnių nei 20000eur. Ne visi norvegais gimė

    • 2024-01-17T08:43:30+02:00

      Po 2035 metų EV bus pigesni pirkti nei VDV net ekonominėje klasėje. VDV liks prabangos sektoriuje, ale Ferrari, galbūt Porsche, tik pirksi degalus po 3-4€/l (sintetinius ar bio).

    • 2024-01-17T08:52:01+02:00

      100% degalai tiek nekainuos, nebent ir maistas bus 100% brangesnis nei dabar

    • 2024-01-17T09:31:38+02:00

      Kai per Vilnių 30km atstumu liks 2-3 degalinės sakai degalai tiek nekainuos? :) Praėjusiais metais pasaulio vidutinė temperatūra viršijo 1,5 laipsnio ikipramoninio vidurkio. Čia tai ką nesenai siekėme iki 2050 m. "nepasiekti". Turėtų greitai formuotis didesnis spaudimas kaštus perkėlinėti ant iškastinio kuro.

    • 2024-01-17T10:21:49+02:00

      Čia kokiuose filmuose rodo? Man gyvam esant taip tikrai nenutiks, o po 50 metų neįdomu

    • 2024-01-17T11:57:52+02:00

      Degalinių kiekis bus VDV auto pasekmė, o ne priežastis. Beja, kažkokia JAV agentūra skelbia, kad transportas yra atsakingas už 14% emisijos, kai tuo tarpu elektros ir šildymo gamyba - 25%, žemės ūkis - 25%. Tai dar klausimas, kiek tarp transpoto yra žmonių mašinos, ne visokie lėktuvai, laivai ir pan. Ekologiškas automobilis yra jokio automobilio. O jei aš dabar turiu passatą, kurį dėl "ekologijos" pakeisiu į Teslą, tai aš būsiu žiauriai neekologiškas, nes passato CO2 jau išskirtas, o naujai Teslai reikės išskirti dar daug CO2. Gal geriau savo kieme pasodinsiu kelis medžius, kad passato CO2 išgarintų? :)

    • 2024-01-17T12:10:45+02:00

      Koks yra vidutinis perkamo naudoto automobilio amžius Lietuvoje? Pagal tave tai 20+ metų, realiai kažkur artėja prie 10 metų. Po 5 metų vakaruose ne elektrinių automobilių niekas beveik nebepirks, taip kad dėvėti VDV eis su premija, t.y. brangiai arba labai brangiai. Tada liks su VDV tik entuziastai ir valstybė nebeturės jokių, net ir populistinių, apribojimų užraukti iškastinį kurą transporte. Gerai, pripažįstu, biški perspaudžiau su data, ne 2035 m., o 2045 m. tokias kainas pasieks (dabartiniu kainų lygiu).

    • 2024-01-17T12:18:39+02:00

      Iš naftos gaminamas ne tik benzinas ir dyzelis, bet taip pat ir aviaciniai degalai ir plastikai, kuriems taip greitai neatsiras alternatyvų. Todėl bet kuriuo atveju perdirbant naftą, gaunamas benzinas ir dyzelis, kurie bus pardavinėjami, kol bus naudojama nafta. Visiškai naftos produktų kol kas net teoriškai neįmanoma atsisakyti vien dėl aviacijos sektoriaus.

    • 2024-01-17T13:14:03+02:00

      Na techniškai proporcijos ko ir kiek gamini keičiamos, keičiant technologinį procesą. Alternatyvų aviacija turi, pvz. vandenilis, leistų sumažinti dar ir svorį lėktuvo. Taip pat sintetiniai degalai bei biodegalai. Visi trys aviacijoje jau išbandyti. Kai kurie biodegalai ir sintetiniai degalai išbandyti esamuose varikliuose. Tai kad aviacijai reikės degalų, nereiškia, kad dėl to pirksi degalus automobiliui, ar tau subsidijuos kas nors, kad pirktum dyzeliną.

    • 2024-01-17T16:54:59+02:00

      Bus itin daug gerų pigių vdv, o elektrinių ir dabar galvos skausmas seną parduoti

    • 2024-01-18T09:49:29+02:00

      Galvos skausmas? :D Tai ką prieš 2 metus galėjai nupirkti už 3500€, dabar tą patį automobilį gali už 7000€ parduoti, tik 2 metus extra drožtą. Vajetau kaip blogai.

  • 2024-01-17T08:57:15+02:00

    Nusipirkau tyčia vw passat 2016, be mandrų adblue sistemų, pilną komforto ir tikrai savo tempu su juo dar 10-12 metų važinėsiu. Ir tikrai net 2035 bus antrinėje rinkoje tų vdv paprastų paprastam žmogui, neuždirbančiam 2-3keur per mėn (šiandienine perkamąja galia)

    • 2024-01-17T09:35:17+02:00

      O DPF ir katalizatorių pasikeisi? Ir kai tepalus pradės į variklį leisti, ar variklį pakeisi? Prieš du metus žiūrėjau pirkti miesto automobiliuką fiat500. Nuvažiuojamas realus atstumas kokie 70 km, bet dienai man reikia iki 45 km, o pasikrauti galiu tiek ofise, tiek namie. Kaina tuo metu buvo ~3500€. Dabar per 7000€ tų pačių metų. 3500€ su dabartine kuro kaina visa automobilio kaina, tik per kuro sąnaudas atsipirktų per 2,5 metų. Normalizavusis naudotų automobilių kainai, man per brangu VDV važinėti būtų.

    • 2024-01-17T09:40:16+02:00

      Kai laikysi ant rankų nuo astmos dūstantį savo vaiką, prisimink šitą sprendimą. Žinosi ką kaltinti. Na o ukrainiečiams jau ir dabar gali pasigirti, kad ir iš tavo pinigų putleris naikina jų žmones ir miestus.

    • 2024-01-17T10:22:51+02:00

      Nereikia rašyti apie ką nenutuokiate. Išpjausime, išprogramuosime, susitvarkysime

    • 2024-01-17T10:22:59+02:00

      Mano užaugo

    • 2024-01-17T10:32:20+02:00

      Labai keisti argumentai, astma serganciam vaikui kurkas labiau padesi pasirinkes viesa transporta nei automobili, siuo atzvilgiu blogis yra pats automobilis, o kuras yra tik dalis oro tarsos. O ukrainieciams jau dabar gali pasigirti kad muskas pasiryzes betkam kad tik gautu is rusijos metalu reikalingu bateriju gamybai. Ir metalams alternatyvu yra maziau nei naftai. Jei sesi i ev busi geriausias kinijos ir rusijos draugas. Tuo tarpu iskastinio kuro daugiausia isgauna jav.

    • 2024-01-17T12:12:28+02:00

      Išpjauti ir išprogramuoti, ir laikini sprendimai dėl dūmijimo praeiti techninę nėra susitvarkymas. Čia kaip pavojingų atliekų užkasimas šalia geriamo vandens šulinio, o po to stebėtis, kodėl visa šeima nuo vėžio ar apsinuodijimo sunkiaisias metalais baigia išmirti. Išauginai vaikus, dabar anūkų su autizmu galėsi laukti.

    • 2024-01-17T16:40:07+02:00

      Autizmo specas prabilo bkyb

    • 2024-01-18T09:49:52+02:00

      Ne, tik skaityti moku ne tik komentarus.

    • 2024-01-18T19:31:27+02:00

      Turint astma sergantį vaiką tėvams reiktų kreiptis į psichoterapeutą. Vaikas šeimoje patiria neapsakomo dydžio nerimą, išsiskiria streso hormonai (kortizolis) sutinsta gerklos ir vaikas nebegali savarankiškai kvėpuoti. Nežinau, ką jūs namie darote su vaiku, bet akivaizdu, kad nieko gero.

  • 2024-01-17T10:10:21+02:00

    Subėgo ofisų planktonas papasakoti kaip ev užkariaus pasaulį. Toks juokas ima :))) Kai suprasit kokie dėdės valdo pasaulį, tada suprasit, kad tie dėdės tikrai nevažiuoja vien tik mieste tarp ofisų ir jiems tas ev gali būti žaisliukas žmonai, daugiau nieko. Norit gelbėt pasaulį? Jūs tiek nesuvažinėjat per gyvenimą kuro, kiek vienas privatus lėktuvas per skrydį išmeta teršalų. Bet gerkit iš popierinių šiaudelių aklai tikėkit kad išnyks vdv :))

    • 2024-01-17T11:10:25+02:00

      Išnyko arklių vežimai, išnyko garo mašinos, išnyks ir VDV. Taip, rimti dėdės meta daug pinigų, kad kuo ilgiau išlaikytų visuomenes ant naftos adatos. Masėms metama milžiniški kiekiai FUD'o apie elektromobilius. Kai dauguma persės į elektromobilius ar viešąjį transportą, nebus už ką dėdėms skraidyti privačiais lėktuvais. To ir bijo.

    • 2024-01-17T11:26:11+02:00

      Nieks nieko nebijo. Kas finansuoja politiką tas ir muziką užsako, o finansuoja tikrai ne tie, kurie į viešąjį persėda. Nesakau, kad EV yra blogis, tegul vystosi, tegul tobulėja, kol resursus už dyka kasa vergai, bet kol kas praktiškumas yra didžiausias minusas, o laikas yra didžiausia valiuta, kurią visi skaičiuoja, tol absoliuti dauguma EV po 10 metų yra tik svajonės. Neketinu nieko įrodinėt, tik reiktų suprast, kad burbule ir realybėje, kuriame/oje kiekvienas gyvename, nebūtinai joje gyvena ir kiti žmonės. Poreikiai ir galimybės gali skirtis šviesmečiais.

    • 2024-01-17T11:28:14+02:00

      Tai ir Saulė kažkada užges ir ką? Jau matuojatės kosmonauto kostiumą?

    • 2024-01-17T12:19:30+02:00

      Labai teisingas komentaras, pilnai pritariu.

    • 2024-01-17T13:19:31+02:00

      90% naujų automobilių pardavimo Norvegijoje yra elektromobiliai. "dėdės" negyvena Norvegijoje? Primenate spangstančius apie "automobilio sielą", kai pradeda detalizuoti, susiveda į degalų smarvę, prie kurios įprato (nu kaip ūkininkui mėšlo ar šviežio karvės šūdo kvapas įėjus į tvartą) bei garso (na iš tikrųjų tai vibracijų ir variklio darbo sukeltas triukšmas), prie kurio irgi įprato ir tai laiko kažkuo geru. Kitaip sakant, tuos kur rodo pataloginius kaupikus, kur atidarius namus, turi šliaužti tuneliais, nes namai prigrūsti daiktų sutemptų iš konteinerių ir pan., nes negali nieko išmesti ir renka sulaužytus daiktus, kurių nereikia. Ir elektromobiliai, net ir atmetus klimato kaitą, turi ateiti dėl taršos kietosiomis dalelėmis, azoto junginiais ir pan. mažinimo. Šita tarša sukelia eilę sveikatos problemų, viena iš jų - autizmas. Besilaukianti moteris praleisdama daug laiko aplinkoje su padidinta tarša, autizmo tikimybė auga dešimtis kartų. Ir būtent absoliuti dauguma autizmo atvejų yra tarp mamų, kurios praleidžia didelę dalį laiko užterštoje aplinkoje, ir retai pasitaiko atvejų, kai gyvenama nuošaliai nuo taršos.

    • 2024-01-17T13:28:26+02:00

      Tai elektromobiliai nestabdo ar kaip? Tingiu diskutuot su fanatikais, bet, trumpai tariant, kas stumiama per prievartą ir neturint praktinio pagrįstumo - niekada netaps dauguma. Praktika nugalės, o fanatikai toliau klijuos rankas prie asfalto.

    • 2024-01-17T13:40:40+02:00

      Eik tu du.rn.iau su savo elektromobiliais. kol infrastrukturos nebus, o jos dar ilgai nebus, tol nebus jokiu elektromobiliu. Dasbar paversk viska i kw, jei visos auto butu elektrines. Tai tinklai neatlaikys. O investiciju i tinklus reikia MILIJARDU !!!! Is kur juos paimti? Todel tas pasakas vaikam pries miega gali sekti, kol nebus atnaujinti tinklai.

    • 2024-01-17T15:14:34+02:00

      Taip, praktika nugalės. Tai kad kiti įžvelgia pokyčius į priekį, jie nėra fanatikai. Atitikmuo, aš būčiau tas kuris prieš 100-130 metų būčiau sakęs, kad arklius su karietomis išstums automobiliai, nes automobilis, priešingai nei arklys, nepalieka po savęs šūdų krūvos, nenudvės nepašertas kelias dienas ir t.t. Tu būtum tas, kuris aiškintų, kad automobilis genda, reikia pagaminti ir t.t. Kur dabar karietos su arkliais? Liko pramogai. Taip pat bus ir su VDV dėl paprastos priežasties, elektromobiliui reikia 4-5x mažiau energijos. Taip pat sunaudojama ženkliai mažiau resursų (per eksploataciją vidutinis automobilis sunaudoja bent 20 tonų degalų, o kai kurie ir 60 tonų degalų), nes elektromobilio akumuliatorius perdirbamas dalykas jau dabar su 97% atgavimu žaliavų kažkur.

    • 2024-01-17T16:40:51+02:00

      Kai išnyks, bet kol kas važiuoja ir dauguma

    • 2024-01-17T16:43:03+02:00

      Kodėl dar ne Norvegijoje? Man geraii dyzelių šaly. Ką tik grįžau, virš 350 km, ir dar du kart tiek nulėkčiau, o kokio kibiro šalyje būtų neužtekę su ev

    • 2024-01-17T16:44:53+02:00

      Abim nepagydomas, ką kas beparašo visus šoka komentuoti ir gydyti

    • 2024-01-17T17:42:01+02:00

      Kvailys jis. Aš su inžinieriais ta tema diskutavau ir ne paprastais, o kurie su automatika, elektra, dujom dirba. Dujų terminalus stato, uždaromą IAE prižiūri. Sakė jokių šansų elektrifikuotis be tinklo plėtros.

    • 2024-01-17T17:42:05+02:00

      Kva.ilys jis. Aš su inžinieriais ta tema diskutavau ir ne paprastais, o kurie su automatika, elektra, dujom dirba. Dujų terminalus stato, uždaromą IAE prižiūri. Sakė jokių šansų elektrifikuotis be tinklo plėtros.

    • 2024-01-18T10:21:40+02:00

      Čia tie patys inžinieriai, kurie sakė, kad AEI daugiau 30% į tinklą negalima integruoti be esminių tinklo pertvarkų? Daug tokių, seno sukirpimo inžinierių sutikau. Tuo tarpu dirbu su inžinieriais, kurie kuria sprendimus, išnaudoti geriau esamą tinklą, pvz. virtualių linijų galios didinimo, remote consumers ir pan. O kas sakė, kad plėtra ir naujos atšakos nebus reikalingos, vietomis perstatymas pastočių? Naujus namus/kvartalus statant irgi reikalinga plėtra. Naują kolonėlę statant irgi reikalinga tinklo plėtra, bet vat elektromobilių krovimui jei reikia tinklo plėtros, pasaulio pabaiga. Ir jei elementariai ištisų daugiabučių kvartalų, kur butas turi 2-3 kW įvadą paskirstymo tinklo atnaujinimas yra plėtra, tai man juoką kelia, nes neužtenka tokio įvado įprastiems poreikiams.

  • 2024-01-17T13:09:20+02:00

    Turiu ir dyzelinį ,ir EV automobilius. Su EV važinėju mieste. Dyzelį parduosiu entuziastam pavasarį. Man žiemą pagrindinis EV pranašumas, tai tobulas salono šildymas, tik atsisėdus važiuoti salonas šyla žaibiškai, nepalyginsi su VDV. Beje turiu saulės elektrinę ir pamiršau sąskaitas už namų šildymą, bei dyzelio pirkimą.

    • 2024-01-17T16:06:01+02:00

      Viskas tikrai puiku su EV ir SE, bet ką darysim su tuo kad daugiau negu pusė Lietuvos gyvena daugiabučiuose? Nauji, 2023 statybos, daugiabučiai Vilniuje turi tik ~ 5% EV vietų, ir tai dar premium segmentas...

    • 2024-01-17T16:46:24+02:00

      Elektrinė nuo kalėdų senelio? Nėra nemokama už ką iš anksto mokėjote

    • 2024-01-18T10:23:24+02:00

      Elektrinė atsiperka per max 5 metus su parama, jei pasiieškojai normalių kainų, atsipirkimas per 3-4 metus, o jei pataikei nusipirkti prieš 2022 metus, tai ir per 2 metus. Tai kai išdalini kaštus per 10 metų laikotarpį, tai svertine savikaina elektros gaunasi kokie 4-8ct/kWh, priklausomai nuo to kiek elektros suvartoji iš karto.

    • 2024-01-18T10:25:07+02:00

      Nauji daugiabučiai dauguma turi požeminius parkingus su nustatytomis vietomis. Į tas vietas be problemų gali atsivesti elektrą nuo savo skydinės. Kas dėl senų daugiabučių, pradedami projektai, bet reikia čia esminio požiūrio pokyčio, ir net ne dėl elektromobilių, bet automobilių ir kiemo priežiūros iš esmės. Senų daugiabučių gyventojai vis dar gyvena sovietiniais laikais ir neprisiima atsakomybės ne tik už savo kiemo ir parkavimo aikštelę, bet net ir savo pastatą.

  • 2024-01-17T15:04:47+02:00

    Kai atšąla iki 20 šalčio, kur dingsta tie visi EV iš kelių? Ypač ne miestuose? Jei man reikia nuvažiuoti iki Berlyno, aš su breneriu galiu vienu baku, tuo tarpu su EV tokiu oru turbūt 4 kartus stočiau krautis ir šalčiau eilėje, nes tokių būtų labai daug.

    • 2024-01-17T15:18:34+02:00

      Vietoje sėdynės unitazą įsirengęs? Antra, kokia dalis visuomenės į metus bent kartą važiuoja be sustojimo ilgiau nei 500 km? 1/1000? Trečia, kai atšąla iki 20 laipsnių iš kelių dingsta daugiausia dyzelinių, ne EV. EV, ypač miestuose, šaltis kelia tik tokią problemą, kad dėl šildymo (salono ir akumuliatoriaus) sunaudojama daugiau energijos. Jei eksploatuoji automobilį tuo metu, kuris jau sušilęs (pvz. važiuoji autostrada, tai sąnaudos ne taip ir baisiai išauga). O sąnaudos VDV irgi auga. Vasarą su savo yaris važinėju vidutiniškai ~6-6,5l/100 km, atėjo žiema ir dabar 8,5-9l/100km, nes tai kamščiuose stovi, tai prie parduotuvės sustoji, tai kol mašiną nusivalai šildai. Elektromobilis prijungtas prie krovimo, prieš išvažiuojant pašildo jei bateriją ir saloną, elektros sąnaudos išauga nežymiai. O šalčius kišti ir aiškinti kaip nepraktiška keistoka, kai Norvegijoje 90% naujų automobilių elektriniai. Ar sakai Norvegijoje šilčiau nei ES?

    • 2024-01-17T16:47:05+02:00

      Šildosi namuose arba vežasi generatorių, kaip Dakare benzininį. Klounai tie su ev

    • 2024-01-17T16:48:32+02:00

      Kiek žmonių gali su yaris važinėti? O kai sėda keturi ir bagažas? Du yariai?

    • 2024-01-18T00:18:45+02:00

      Norvegijoje daug kur šilčiau, nes jūrinis klimatas. O 500 km šiais laikais nėra labai daug, jei nori pvz. sulakstyti iki Varšuvos savaitgaliui. Nekalbu apie ilgesnes keliones. Joms net ne opcija. Norėjo draugas atvažiuoti į svečius 1700 km, bet turi tik EV, atsisakė iš viso kelionės, nes suprato, kad reikės 8 kartus stoti krautis, kai aš su dyzeliu tą atstumą per mažiau nei parą įveikiu, nesvarbu žiema ar vasara.

    • 2024-01-18T10:26:43+02:00

      Trys žmonės + bagažas kažkaip telpame. Kito automobilio neturime. Kai reikėjo kraustysi, išsinuomoji autobusiuką. Vis tiek pigiau, nei už kurą mokėti visada. Dauguma automobilių gatvėse yra po vieną asmenį automobilyje.

    • 2024-01-18T10:31:42+02:00

      1700 km 8 kartus stoti, tai čia po 15 minučių 8 kartus stoti? Ar tiesiog automobilis su 250km nuvažiuojamu atstumu? 2100 km vienu važiavimu esu toliausiai nuvažiavęs, vis tiek stojau kokius 7 kartus. Dauguma iš sustojimų buvo ilgesni nei 15 minučių. Bet ir tai važiavau su automobiliu dėl to, kad į parodą su stendu reikėjo važiuoti, šiaip būčiau skridę lėktuvu - greičiau, pigiau, mažiau vargo. Į tokias keliones leidžiasi absoliuti mažuma. Niekur nesakiau, kad elektromobiliai tinka jau dabar visiems atvejams, bet 90-95% atvejų taip. Priminsiu, vidutinis automobilis Lietuvoje nuvažiuoja ~12k km, ES nuvažiuoja apie 14k km. Tai kelionė į abi pusės 1700 km jau yra 3400 km, tai likusius metus turėtų automobilis nuvažiuoti po 25 km per dieną. Ir juokinga man dėl sustojimų kai verkia, 8 sustojimai po 20 minučių, iš kurių minimum vis tiek darysi 4 sustojimus elementariai nueiti į WC ir normaliai pavalgyti bei kojas pramankštinti yra valandos skirtumas. Per tą valandą sutaupai kažkur 100€. Per valandą uždirbi 100€? O likę metai, kai ant kuro sutaupai dar 1200-1500€?

    • 2024-01-18T12:02:44+02:00

      Šeima su trim vaikais. Lėktuvu nenuskrisi kur nori, be to dažnai streikai, atšaukiami skrydžiai. Pvz. Swiss atšaukė per Kūčias skrydį iš Ciūricho. Pasiūlė skristi.. per Dubajų po 2 dienų. Nesinori tokių dalykų. O su VDV techniškai galima su 2 sustojimais įveikti tokį atstumą. Be to, prie krovimo stotelių būna didesnės eilės nei degalinėse.

  • 2024-01-17T16:12:35+02:00

    Beje, mark my word, skamba labai neįtikėtinai, bet per 5 metus dauguma parduodamų EV kainuos mažiau 10k eur. (Nebent akcizais užkraus.) Nesibarkit dabar, bet įsiminkit, ir kai tai atsitiks, žinosit, kad buvot perspėti :) Šiuo metu Kinijoje best selling EV yra SAIC Wuling Mini EV, kaina… 5k dolerių… 2022–ais jų pardavė per pusę milijono, kas sudarė 10% jų EV rinkos. Vėlgi, pradžia, bet kainks tendencija aiški. (Side note, labai gaila, kad Vakarai perleido/leido pasiimti lyderystę komunistinei Kinijai šiuo klausimu.)

    • 2024-01-17T16:49:32+02:00

      4 padanvos su ratlankiais r20 kiek kainuoja? O tie tokiais dažnai apmauti

    • 2024-01-17T18:09:08+02:00

      Kinijos statistika šioje vietoje yra niekinė. Mašinos pagaminamos, parduodamos ir susandėliuojamos / išmetamos į laukus, tam kad rodikliai būtų geri. Todėl tie pardavimai tėra migla.

    • 2024-01-18T10:32:20+02:00

      Kinijoje EV gali važiuoti visomis dienomis, o VDV, esant taršos padidėjimui, tik kas antrą. Tikrai EV numetami į laukus.

  • 2024-01-17T16:15:29+02:00

    P.S. Praleidau “naujų”. Dauguma naujų EV kainuos mažiau nei 10k jau po 5 metų.

    • 2024-01-17T16:50:00+02:00

      Dviratis cube elektrinis 3500 eur. Kažkodėl

    • 2024-01-18T10:32:54+02:00

      Cube ne elektrinis 2500-3500 Eur irgi kainuoja.

  • 2024-01-17T22:00:31+02:00

    Nusiraminkit, pamirš visi dyzelius kaip pamiršo Nokias, kurias užteko krauti tik vieną kartą per savaitę. Vieni dėl pažangos, kiti iš išskaičiavimo, tretiem tiesiog pokyčių baimė praeis kai draugelis su BMW i5 atvažiuos. VDV išliks tik esant apokaliptiam scenarijui.

    • 2024-01-18T10:33:22+02:00

      Šiaip postapokaliptiniame scenarijuje paprasčiau su elektriniu automobiliu, nes degalų tai niekas nebegamins, kai jie pasibaigs.

  • 2024-01-18T11:44:45+02:00

    Įdomu kiek % talpos praranda baterija, kai elektromobilis tiesiog stovi. Pvz. žiema stovi savaitę lauke esant vidutiniškai 10 laipsnių šalčio. Benzinas ir dyzelis kiek suprantu, tokiom sąlygom iš degalų bako beveik nieko nepraranda.

    • 2024-01-18T12:37:24+02:00

      Iš degalų bako degalų nepraranda, bet 12V akumas gali ir numirti. Kiek praranda %, labai priklauso nuo modelio ir net komplektacijos, t.y. su winter package akumuliatoriai papildomai apšiltinti. Jei yra pvz. Tesla Sentry įjungta, tai per parą gali ir 3-5% akumuliatoriaus prarasti, šiaip ~1%. Bet kokiu atveju, priklausomai nuo automobilio, paliekant ilgiau nei 1-3 savaitėms nenaudojamą, rekomenduojama prijungti prie tinklo. Bet jei perki automobilį, tam kad didžiąją dalį stovėtų nenaudojamas, tai ar tikrai tau reikia automobilio?

    • 2024-01-19T17:05:16+02:00

      Ponas fanatas girdėjo, kad jau registruojama pokyčiai dėl vdv atsisakymo 2035? :)))) Negaliu juokas ima net :)))

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791