2025-11-06 09:02

Estijos degalinėms pliekiantis kainų kare, Lietuvoje vyrauja klasikinės lojalumo programos

Vladimiro Ivanovo ir Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr. VŽ koliažas
Vladimiro Ivanovo ir Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr. VŽ koliažas
Degalų prekybininkės „Neste“ Estijoje šį rudenį priimtas sprendimas panaikinti nuolaidas klientams, turintiems lojalumo korteles, sukėlė kainų karą – kiti tinklai irgi sustabdė lojalumo programas, sumažino kainas visiems klientams. Kol kas Lietuvoje ko nors panašaus nematyti: lojalumo programos išlieka daugelio degalinių ryšio su klientu pamatas, ieškoma sprendimų, kaip patobulinti klasikinius vartotojų skatinimo sprendimus.

Naujausi Valstybės duomenų agentūros duomenys rodo, kad per šių metų 9 mėnesius degalinės Lietuvoje gavo 7,8% mažiau pajamų nei pernai tuo pat metu. Šis nuosmukis labiausiai susijęs su didėjusiais akcizų tarifais, paskatinusiais dalį klientų rinktis degalines kaimyninėse šalyse, kur dyzelino ir benzino galima įsigyti pigiau. Tinklų vadovų vertinimu, dabar arti 30% degalų kiekio Lietuvos vežėjai įsilipa užsienyje.

Mažėjant pardavimams, gali būti svarbu atsigręžti į vietos klientus, koreguoti savo kainodarą, peržiūrėti lojalumo programas, ypač kai kitoje Baltijos šalyje – Estijoje – tarp degalų prekybininkų verda fenomenali kova, kokios iki šiol dar neteko matyti. Vienam rinkos dalyviui – „Neste“ – ėmusis nestandartinių veiksmų, atnaujinami daugelio pagrindinių degalinių kainodaros sprendimai.

52795
130817
52791