„Hertz“ parduoda 20.000 elektromobilių: vietoj jų pirks benzinu varomus modelius
Tokį radikalų žingsnį Stephenas Scherras, bendrovės vadovas, aiškina paprastai: elektromobiliai kenkia „Hertz“ finansiniams rodikliams, skelbia CNN. Nors jų priežiūra kainuoja pigiau, elektromobilių remonto išlaidos yra didesnės, be to, jie greičiau nusidėvi.
Sprendimas parduoti nemažą dalį elektromobilių priimtas nepaisant fakto, kad dar prieš kurį laiką „Hertz“ buvo užsibrėžusi 25% savo nuomojamų automobilių parko turėti varomo tik elektra, pastebi „Reuters“.
„Po avarijų ir kitų apgadinimų elektromobilių remontas dažnai gali būti maždaug dvigubai brangesnis nei panašių vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių“, – kalba S. Scherras.
Be to, pernai „Teslos“ pradėtas kainų mažinimo vajus lėmė tai, kad sumažėjus elektromobilių kainoms, sumenko „Hertz“ nuomojamų naudotų elektrinių automobilių pardavimo antrinėje rinkoje vertė.
„Tad, palyginti su praėjusiais metais, „nurašomi“ automobiliai atneša dar didesnius nuostolius, o drauge, ir didesnę finansinę naštą“, – sakė S. Scherras.
Paprastai tariant, žmonės yra pasirengę už naudotą automobilį mokėti mažiau nei už naują. Mažėjant naujo automobilio kainai, mažėja ir kaina, kurią žmonės nori mokėti už naudotą automobilį.
„Hertz“ skaičiuoja, kad dėl elektromobilių nusidėvėjimo patirs apie 245 mln. USD nuostolį, t. y., vidutiniškai apie 12.250 USD už vieną transporto priemonę.
Kalta „Tesla“?
Nors „Hertz“ vadovas tiesiogiai pirštu nebado, panašu, kad dėl tokio sprendimo daugiausia kalta „Tesla“.
„Tesla“ sudaro apie 80% „Hertz“ elektromobilių parko, iš viso elektromobiliai sudaro apie 11% viso „Hertz“ nuomos parko. „Tesla“ agresyviai mažina savo transporto priemonių kainas, o tai paskatino kitus automobilių gamintojus daryti tą patį su savo elektromobiliais. Kai automobilių gamintojai mažina naujų transporto priemonių kainas, dėl to mažėja šių modelių vertė naudotų automobilių rinkoje, todėl jie sparčiai nuvertėja.
Tokioms automobilių nuomos bendrovėms, kaip „Hertz“, kurios naudotų automobilių rinkoje parduoda daug transporto priemonių, nusidėvėjimas daro didelę įtaką verslui ir yra pagrindinis veiksnys sprendžiant, kokius automobilius įtraukti į savo parką.
Dar viena problema, pasak „Hertz“ vadovo, ta, kad „Tesla“, būdama palyginti nauja bendrove, neturi tiek daug atsarginių dalių ir apmokytų remonto specialistų, kiek turi kitos automobilių bendrovės. Tad šio ženklo elektromobilių remontas yra brangus ir užima daug laiko.
Tokiose įmonėse, kaip „General Motors“ ir kitose, per dešimtmečius buvo sukurtas platus atsarginių dalių tiekimo tinklas. Kalbant apie „Teslą“, atsarginių dalių rinka egzistuoja, bet yra ne tokia brandi, kaip kitų gamintojų“, – sako S. Scherras.
Be to, kad, pasak S. Scherro, elektromobilius kainuoja brangiau remontuoti, kai jie apgadinami per avariją, elektriniai automobiliai taip pat patenka į daugiau avarijų. Vėlgi, jo teigimu, abiejose šiose srityse daugiausia problemų kelia „Teslos“ automobiliai. Bendrovė, skelbia „Reuters“, netgi sumažina savo turimų „Teslos“ elektromobilių pagreičio ir galios rodiklius, kad leistų paprasčiau adaptuotis žmonėms, pirmąkart sėdantiems prie tokio elektromobilio vairo. Toks sprendimas buvo priimtas po atvejų, kai „Hertz“ klientai įvažiuodavo į kitų automobilių galą.