Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-05 12:56
2025-08-07 20:20
2025-07-29 16:37
2025-07-04 15:01
2025-06-29 19:00
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Taip, lūžio. Ypač ant LT. E-automobilio kaina vis dar yra neadekvati ir auto pramonė labai džiaugiasi "hipsteriais". Pati e-automobikio savikaina - mažesnė nei VDV dėl ženkliai paprastesnės konstrukcijos. Lūžio taškas bus už 5 metų, kai atsiras galingesnės, greitesnio pakrovimo ir PIGESNĖS baterijos.
Pigesnių baterijų nebereikia, kad kainos elektromobilių susilygintų su VDV. Reikia, kad akumuliatorių pasiūla pasivytų paklausą, bet to dar nebus kokius 10-15 metų, nes tiesiog kuo bus mažesnis kainų skirtumas, tuo didesnė paklausa elektromobiliams bus. Susilyginus kainoms, elektromobilis taptų pigesnis ne tik eksploatuoti, bet ir realiai įsigyti. Atitinkamos komplektacijos ir galios elektromobilis ir VDV kainos skirtumas dabar kažkur 20-30%, tas skirtumas atsiperka dažniausiai per pirmus 80k km. Pravažiavus kokius 600k km sutaupai viso elektromobilio kainą.
Revoliucija įvyko 2013-aisiais. Dabar tiesiog yra rinkos inercija.
Pasenusi, nebemadinga tema, kadangi visi tvariai progresyvūs individai jau seniai naudojasi laiko mašinomis...
Elektra gaminama deginant anglį ir Jūs tai vadinate ekologine revoliucija? :))
Kiek elektros Lietuvoje yra pagamintos deginant anglis? Iki 3-5%, kiek iš Lenkijos importuojama. ES Lenkija daugiausia naudoja anglių. UK jau baigia uždaryti visas anglines katilines. Liko dar kažkiek Vokietijoje, bet kiekis ir sparčiai mažėja. O ten kur daugiausia elektromobilių, anglių iš viso nėra, o dominuoja atsinaujinanti energetika. Tačiau net tuo atveju, jei lyginti elektromobilį pakrautą elektrą iš anglinių elektrinių vs dyzelis, po 120-140k km elektromobilio tarša tampa mažesnė, nei dyzelinio. Bet net Lenkija 100% elektros negamina iš anglių. Ir tu manai, kad kažką išmanai apie ekologiją?
Man ekologine revoliucija akivaizdi kai gatveje tyliai pravaziuoja elektromobilis ir paskui ji apsidumijes passatas.
Ekologine revoliucija galima vadinti vien faktą, kad Naudingo veikimo koeficientas (energijos potencialo pavertimas atliktu darbu) elektrinio auto variklio yra iki 96%, o VDV lieka ~40-60%...
Čia tikriausiai pamiršai nuostolius kurie įvyko gaminant elektra. Ją perduodant, ir baterijos nuostolius.
Linksmiausia kai "ekspertai" paskaičiuoja elektros perdavimo kainą, bet pamiršta paskaičiuoti benzino paskirstymo kainą ir ekologiją. Naftos ir jos produktų transportas laivais ir vamzdynais, benzo pervežimas iki kolonėlių turbūt yra labai ekologiškas ir pūkuotas. Skirtingai nuo naftos, vėjo ir saulės jėgainės pagaminamos tik kartą ir tarnauja dešimtmečius. Kai tuo tarpu naftą semia kasdien. Skaičiuok iš naujo, diletante.
Pigiau važinėti niekaip nesigaus. Atmetus mokesčius, benzu ir dabar pigiau būtų važinėti. Perkels akcizą ant mašinos mokesčio, gausis tas ant to.
Apie pigiai niekas net nekalba. Esme kad senesnius auto pataps labai brangu netgi garaze laikytu.
Kuras apmokestintas akcizu dėl sukeliamos žalos sveikatai. Sumažės neigiamas poveikis žmonių sveikatai, sumažės medicininės išlaidos, padidės darbingumas, sutrumpės nedarbingumo periodai.
Kuras apmokestinamas akcizu, kad surinkti biudžetą. Kokią pasaką pasakoti žmonėms, kodėl akcizas yra, čia daug nereikia vargo sugalvoti. Iš akcizo ir keliai remontuojami, tvarkomi ir t.t. išimk akcizą, kiek metų oras dar valysis? Sveikata per penkis metus neatsistatys. Žala jau padaryta.
Revoliucija rinkoje būna kai vartotojai specialiai neskatinami ar nebaudžiami pereina prie kito produkto. Vienas pavyzdys - perėjimas nuo sovietinių automobilių prie vakarietiškų, kurie nors ir seni bet buvo kokybiškesni. patvaresni ir patogesni. Antras: perėjimas nuo CRT monitorių prie LCD, kai pereit motyvavo dydis, energijos suvartojimas, poveikis akims. Abiem atvejais nebuvo valdžios įsikišimo, perėjimas matant akivaizdžius pliusus įvyko per kelis metus. Su elektriniais auto revoliucijos kol kas dar nebuvo. Važiuot smagu, taip. Skaičiuot kiek dar liko baterijos ir kur čia pasikraut, ne. Kraunantis ne namuose ir ne nemokamose stotelėse - kaina ta pati plius/minus. Ekonominį pagrindą valdžia bando sukelt didindami akcizą įprastam kurui ir leisdami važiuoti visuomeninio transporto juostomis ar parkuoti kai kur nemokamai, kas savaime aišku kad bus tik labai laikinai. Tolimesnėj perspektyvoj galim būti ramūs kad bus dedamas didelis akcizas (perkeliamas dabartinis iškastinio kuro akcizas) elektrai (elektra brangs kartais), atsiras kelių ir automobilių mokesčiai, kas sumoje bus net brangiau nei dabar.
Jo, arba taikant priemones, pereita nuo 80 mirčių per metus autostradoje, iki 5.
VDV man kuro1km kainuoja 8-10 ct., kolegų su praktika vertinimu net mokamas ar krovimas namie išeina ~2 ct.
Kaina elektros Nord Pool birzoje didziule. Jei visa LT pereitu per metus ant elektromobiliu, tai net elektros neuztektu, jiem krauti, o jei uztektu tai kaina elektros butu kosmine https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/ALL1/Hourly1/?view=table
Pirmiausia reiketu irengti pakankamai krovimo stoteliu. Nes dabar Lietuva viena maziausiai turinti irengtu stoteliu.
tik bus galimybė - pirksiu vandenilinį, pvz toyota mirai, kodėl neinama ta linkme? pranašesnė technologija absoliučiai viskuo, apie nuvažiuojamus atstumus ir kuro papildymo - kalbos nėra, infrastruktūros praktiškai vystyti net nereikia...
O žirksi žalią vandenilį 40€/100km ar pilkąjį 10€/100km?
Kaip nekalbama? Vandeniliu varomas automobilis irgi yra elektromobilis, o apie juos ir straipsnis.
vakar elektros kainos biržoje pasieke >1000€/Mwh, Kas yra 1€/kWh.. tikra revoliucja prasideda..