Ryškėja Juodkrantės marinos kontūrai – pristatys projektinį pasiūlymą

Naujoji Juodkrantės keleivinių laivų uosto prieplaukos marina (teritorija) projektuojama į šiaurę nuo esamos keleivinių laivų prieplaukos. Planuojama, kad Juodkrantės uostas talpins apie 80 įvairaus dydžio laivų ir leis reguliariu viešojo vandens transporto maršrutu sujungti pamario uostelius ir prieplaukas, praneša Neringos savivaldybė.
Gražinos Janulytės-Bernotienės studijos parengti marinos projektiniai pasiūlymai Nidos savivaldybėje bus pristatyti birželio pradžioje.
Vieta naujajai marinai pasirinkta atsižvelgus į Klaipėdos universiteto Baltijos pajūrio aplinkos tyrimų ir planavimo instituto parengtą Juodkrantės uosto Kuršių marių pakrantėje įrengimo poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą.
Ją rengiant buvo išnagrinėtos kelios jachtų uosto alternatyvos: centrinėje gyvenvietės dalyje prie esamo keleivinių laivų uosto; šiaurinėje gyvenvietės dalyje prie Gintaro įlankos; pietinėje gyvenvietės dalyje prie poilsio namų Ąžuolynas.
Pasak ataskaitos išvadų, visose šiose vietose buvo bandyta vystyti laivybą, tačiau šiandien tinkamo jachtų uosto Juodkrantės gyvenvietėje nėra. Atsižvelgiant į galiojančius ir rengiamus teritorijų planavimo dokumentus, kaip priimtiniausia alternatyva buvo siūloma įrengti jachtų uostą centrinėje gyvenvietės dalyje prie esamo keleivinių laivų uosto.

Naujoji marina projektuojama į šiaurę (Klaipėdos link) nuo esamos keleivinių laivų prieplaukos, jas abi skiria akvatorija.
Naujoji marina kuriama kaip sala, kurios apimtis analogiška esamai keleivinių laivų prieplaukai. Uosto akvatorija formuojama lenkta molo linija, tai sudaro natūralesnę ir vaizdingesnę kranto liniją.
Marina projektuojama naujų statinių kvartalo fone, tad Keleivinių laivų uosto pastatas neužstotų vertingiausių senųjų Juodkrantės pastatų. Esamos prieplaukos krantinės rekonstruojamos įrengiant papildomą infrastruktūrą bei tyrimais nustatytoje vietoje atkuriant-atstatant keleivinių laivų uosto senosios prieplaukos pastatą.
Kuriama ne tik uostui reikalinga infrastruktūra, bet atvira visuomeninė erdvė su želdynais bei rekreaciniais aplinkos elementais, kur prerogatyva teikiama natūralioms krantinių dangų medžiagoms medžiui, akmeniui.

Projektuojamas Juodkrantės keleivinių laivų uostas yra prie valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelio Klaipėda Nida (tarptautinės reikšmės vidaus vandenų kelio E41 dalis), ateityje numatoma sujungti Nidos, Juodkrantės, Preilos, Pervalkos, Alksnynės, Klaipėdos, Drevernos, Ventės rago, Šilutės, Uostadvario, Rusnės uostus ir prieplaukas reguliariu viešojo vandens transporto maršrutu.
Keleivinių laivų uosto pastatas formuojamas iš dviejų dalių: tradicinio didelio žvejų namo Keleivinių laivų uosto pastato ir sprendiniams ypač aktualaus, konceptualiojo marių pusės silueto kopų - terasos.
Naujosios Juodkrantės marinos projektiniai pasiūlymai viešai bus pristatomi birželio 8 d. 15 val. Neringos savivaldybėje (Neringa, Taikos g. 2). Posėdis nebus transliuojamas nuotoliniu būdu.
Tekstą Trys klausimai Neringos savivaldybei apie (ne)planuojamą tvarkyti Preilos krantinę galima rasti čia.
Parengta pagal Neringos savivaldybės informaciją.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti