2025-07-27 17:30

Tarp pasitikėjimo ir pasiruošimo: Lietuvos verslo kelias į Japoniją

Asm. archyvo nuotr.
Asm. archyvo nuotr.
Lietuvos įmonėms, siekiančioms tarptautinės plėtros, Japonija tampa vis patrauklesniu pasirinkimu. Ši šalis, garsėjanti itin aukštais technologijų standartais, išskirtiniu dėmesiu detalėms ir ilgalaikių santykių vertinimu versle, reikalauja ypatingo supratimo.

Lietuvos verslams, norintiems čia įžengti, pirmiausia svarbu susipažinti su šalies ekonomiką apibūdinančiais rodikliais, o tuomet aktyviai domėtis Japonijos verslo etiketu, kultūrinėmis subtilybėmis bei vietinėmis tradicijomis. 

„Vilnius Tech“ Verslo vadybos fakulteto Vadybos katedros docentė dr. Jolanta Nalivaikė atkreipia dėmesį, jog Japonija, viena iš didžiausių pasaulio ekonomikų, išsiskiria santykiniu stabilumu makroekonomine prasme, aukštu technologijų išsivystymo lygiu bei mokia, tačiau itin reiklia vartotojų baze. Japonijos rinka pasižymi itin aukšta perkamąja galia – šalies BVP viršija 4 trln. USD, o tai pastarąjį dešimtmetį yra 3–4 didžiausia ekonomika pasaulyje, konkuruojanti su Vokietija. Be to, Japonijos vartotojai yra žinomi dėl savo aukšto pragyvenimo lygio ir stiprios perkamumo kultūros – tai atsispindi jų vartojimo išlaidose, kurios 2023 m. pagal Jungtinių Tautų duomenis sudarė apie 2,29 trln. USD. Šios rinkos vartotojai ypatingai vertina kokybę, patikimumą ir technologines naujoves.

Registruokitės ir skaitykite šį straipsnį nemokamai

KURTI PASKYRĄ
Jau turite paskyrą?PRISIJUNGTI

Nemokama registracija suteikia galimybę:

  • skaityti registruotiems klientams skirtus straipsnius
  • komentuoti
  • gauti el. paštu esminių naujienų santrauką

Jokių kortelės duomenų palikti nereikia.

52795
130817
52791