Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-19 11:38
2025-09-13 11:40
2025-09-07 15:07
2025-09-06 15:24
2025-09-05 14:25
2025-09-05 11:06
2025-09-02 14:08
2025-08-30 11:54
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Atrodytų žinomas ekonomistas, bet tokį skudurėlį parašė... Klasikinis FUD. Selektyviai paimti faktų fragmentai, ištraukti iš konteksto. Būtų galima paneigti beveik kiekvieną jo teiginį, bet...
Tai paneik teiginį, kad be dešimcių milijardų investicijų lietuvoj, zemos itampos tinklai neatlaikys reikiamos elektros kiekio, 80% auto bus elektriniai.
Lietuvoje neišgaunam naftos, apskritai Europos laukia naftos skurdas tai kas galės investuoti kad jo namai būtų prie galingo tinklo prijungti tie ir važinės elektromobiliais, kas negalės važinės troleibusais ir traukiniais. Naftos iš oro nepaimsi. O Amerikonai pasaulio lyderiai pagal naftos gavybą, jie ką nori tą ir gali kalbėti ir daryti, nes yra turtingi absoliučiai visais resursais, o kuriais ne - tuomet jų kaimynė Kanada yra turtinga.
vat kai bus konkretus planas ir dirskusija kaip isplest zemu tinklu galia kartais, tada patikesiu, kad EV turi ateiti Lietuvoj. Artiimoj ateity kolkas tai tik pezalai.
Atlaikys. Gali pasiskaičiuoti pats. Kita vertus, kelias iki 80% elektromobilių visame Lietuvos automobilių parke dar labai labai ilgas, tinklai ir šiaip kasmet didina pralaidumus vidutiniškai po 3% kasmet. Tinklai būtų kvaili nedidinti pralaidumų ten kur yra realus poreikis, nes jiems tokie vartotojai yra uoga, lyginant su kokia nors nieko nevartojančia lūšnele. Realiai Lietuvoje daug vartojantys subsidijuoja mažai vartojančių abonentų el. tinklo kaštus.
nesu inzinierius, bet inizinieriai (tikrai ne juniorai) prie manes skaiciavo uzsisukus diskusijai. Jie sako, kad neatlaikys.
Aš irgi manau, kad tas forsavimas viskas į elektrą (dujiniai katilai į šiluminius siurblius, vdv į ev ir pan.) prie gero neprives. Jau vasarą yra momentų kai Europoje saulininkus per piką atjungia nuo gamybos. JAV energijos informacijos administracijos ataskaitos duomenimis, nuo 2013 iki 2021 m. vidutinė elektros energijos tiekimo nutrūkimo trukmė pailgėjo dvigubai, nuo 3,5 val. iki daugiau kaip 7 val., o jų dažnis išaugo kone 20%.
atjungė Čekijoje praėjusiais metais, didelis skandalas, tada žiūri kad Čekijoje tuo metu saulė gamino tik 10% o anglis šutino 40% elektros. Čia arba kremliaus psyop arba čekai ant tiek nevykėliai kad nesugeba susiplanuoti gamybos. Vokietijoje saulė gamina būna daugiau nei 50% kelias valandas per dieną ir nieko neatjunginėja.
koks skirtumas ar sugebės ar ne. Kai Amerikonai baigs deglobalizuotis o Europai pačiai reikės rūpintis kad tanklaiviai saugiai pasiektų juos iš Artimųjų Rytų nes JAV lėktuvnešiai nebepatruliuos tuomet baigsis pigios naftos importo laikai ir arba pats susimokėsi kad įvado galią padidintų arba važinėsi troleibusu.
Žiūrėsim kaip bus. Nesu aš specas ant tų reikalų, todėl diskusijos palaikyt negaliu. Sakau, ką girdėjau, kad žemos įtampos tinklai neatlaikys. Čia esmė daugiau ne apie tai, ar to reikia (manau, tas neišvengiama su laiku), klausimas tik, jei mes (Europos sąjunga) tą darysim per prievartą, nežiūrint į ekonominį racionalumą, ar nebus taip, kad mes prieš kitus tiesiog prarasim konkurencingumą.
P.S. vidaus degimo variklius ES nori naikint po 10 m. Per tuos 10 m. reikia pasiruošti, tam reikia daug milijardų (kaip man teigia inžinieriai). Ar įmanoma per tą laiką pasiruošti, ar įmanoma per tą sąlyginai trumpą laiką pakeist visuomenės elgseną ?
neįmanoma. Tas draudimas yra nesąmonė kuri tik sukels chaosą. Jei laikomės optimistinio scenarijaus kad sugebėsime išlaikyti pragyvenimo lygį Europoje, palaikysime gyvą vietinę industriją ir JAV/Kanada padės palaikyti naftos kainas žemiau 150USD ilguoju laikotarpiu tuomet reikia uždrausti kiniškų elektromobilių importą ir ne drausti ICE kažkada po dešimties metų, o jau nuo kitų metų (realistiškai bent nuo 2026) įvesti reikalavimą kad kiekvienas naujas ES parduodamas automobilis būtų plug-in hibridas su bent 18kWh baterija ir DC fast charge 50kW.
bet realistiškai reikia ruoštis scenarijui kad dauguma žmonių ieškos būdų kaip mažinti transporto išlaidas ir migruos į viešąjį transportą todėl jį reikia padaryti kuo efektyvesniu ir patogesniu kad tai kuo mažiau atsilieptų ekonomika. Visi didmiesčiai turėtų statyti autonominius elektrifikuotus metro, tarnautų kaip slėptuvės karo metu civiliams ir nuimtų atlyginimų autobusų vairuotojams naštą nuo miestų biudžetų. Aišku metro iki kiekvieno gyventojo neprivesi bet yra sprendimų ir tam, pvz elektriniai dviračiai kurie leidžia olandams įveikti ir kokius 5km per 15min kasdien ryte nuo namų iki traukinių stoties ir vakare atgal namo.
Bet kokiu atveju reikia DARYTI, o ne kalbėti.
taip. Amerikonai daro kol mes Europoje žiopsom. Va Baidenas ką tik priemė naujus reikalavimus automobiliams 2032 metams ir sklandę gandai pasitvirtino - pirminis planas reikalauti kad 2/3 parduotų auto būtų elektromobiliai pakeistas į CO2 emisijų mažinimą paliekant galimybę jas pasiekti su plug-in hibridais. Tai didžiulė pergalė JAV tradiciniams automobilių gamintojams ir daug automobilių JAV parduodančiai Toyotai. Šiais metais beje pasirodo naujas pikapas RAM Charger kuris būtent ir bus plug-in ir jam planuojama didžiulė sėkmė po to kai elektriniai pikapai nuvylė savo galimybėmis tempti priekabas. Jeigu Europai rūpėtų vietinė automobilių pramonė tuomet irgi būtų siekiama elektrifikuoti kuo daugiau transporto per plug-in hibridus su kuriais jau nemažai patirties turi praktiškai visi dideji Europos gamintojai, o ne per pilnai elektromobilius kuriems trūks pakrovimo infrastruktūros o beveik visas baterijas tektų importuoti iš Kinijos.
Plug in trumpuoju laikotarpiu atrodo išeitis. Bet čia trumpuoju laikotarpiu.
dievuliau sventas, kiek kliedesiu prirase. atorodo tikrai protingas, o taip kliedet...
Entuziastai prisipirko, o kitiems mušimu per galvą bando įpiršti. Tikrai labai daug liks prie tradicinių vdv bent jau savo gyvenime. Na vaikai gal rinksis kitaip. Bet ateitis be mušimo ev ne tokia šviesi
Na, paramą pirkėjui vargu ar galima pavadinti mušimu per galvą. Tiesa, skirtigos šalys draus naujų VDV pardavimus nuo 2030 ar 2035, bet ir tai nėra drastiška priemonė, nes bus leidžiama seniems VDV natūraliai išmirti. Tamsta turėtumėt suprasti, kad individo laisvė nėra absoliuti tais atvejais, kai ta laisvė daro žalą kitiems individams, turiu omenyje VDV oro taršą. Yra mokslinių tyrimų duomenys, kiek ši oro tarša sukelia lėtinių ligų ir priešlaikinių mirčių. Tarp EV vairuotojų yra ir naujų technologijų entuziastų, bet manau didesnė pusė jų tiesiog susiskaičiavo kad jiems EV įsigyti apsimoka.
Kodėl vokiečių ev pardavimai banguoja pagal paramą? Spėju, kad daugumai ant tų tyrimų nusišvilpt, arba gauna paramą ir perka arba negauna neperka. Tyrimų visokių yra ir kiekviemas savais remiasi. Vieną taršą keičia kita. Kodėl mėsos neuždraudžia - juk daugiausia šiltnamio efektą sukelia metanas, o karvės jo išskiria daugiausiai? O kovoja su vdv. O apsimoka irgi žmonės savaip skaičiuoja. Nes žmogui jau arba dar turinčiam veikiantį vdv niekada neatsipirks pirkimas naujo ev, nes iškart praranda krūvą pinigų.
Ligos, mirtys.. Nusipirkęs nemirs už tavęs stovintis, bet ne tu. Turiu pluginą, kas iš to kad pasikrovęs ir varau ant elektros, atsistok kamštyje, neįmanoma net įkvėpti, o jei dar automatiškai vėdinimas pasikeitė iš salono į paėmimą iš išorės tai uždusi toj savo ekologiškoj auto... Sėdi laimingas, kad gelbėji pasaulį, o tave patį marina :)
Tik JAV rinkai galiojanti argumentacija. Kinijai ir ES EV yra visų pirma energetinės nepriklausomybės, o tik poto aplinkosauginis, mobilumo ar patogumo klausimas. Pasiekėme akligatvį tik vienu aspektu deja - euroželė yra tiek technologiškai atsilikus, jog šiuo metu subsidijuodami alternatyviąją energetiką (incl. EV) mes iš esmės subsidijuojame Kinijos ekonomiką...
Diskusija aktuali. Problemos (kurios įvardintos), jau matomos JAV, bet dar nejaučiamos Europoje. Aš matau perspektyvą tiek EA tiek vandenilio automobilams. Tačiau daugėlio jau beveik nurašyti vidaus degimo varikliai taip greit neišeis kaip visiems atrodo. Pagrindinė problema straipsnyje įvardinta,- infrastruktūros stoka. Skirtingai nei vidaus degimo varikliams, infrastruktūros statymas EV yra labai brangiai kainuojantis "malonumas". As uz EV, bet kol technologija nera pakankamai istobulinta, as asmeniskai jo uzmiescio kelionems nesirinksiu.
Jei žiūrėt siaurai tik LT situaciją,- LT nelabai norima moketi už standartinio elektros tinklo palaikymą ( kuris iš esmės Lietuvai per didelis). Tik " per didelis" jis ne ta prasme, kad pakankamas EV pletrai, o ta prasme, kad nutiestas i visas " sik....skiliskes" su 20 - čia žmonių kurie reikalauja tokio pat aptarnavimo kaip mieste su 100 000 gyventoju. Is cia iseina milžiniškas neefektyvus tinklas aptarnaujantis mažai žmonių ir kainuojantis daug visiems visomis prasmėmis. LT probelma yra tokia, kad dauguma nori visko nemokamai ir dar nori, kad viskas visur butu teikiama. Vidury girios pasistatei " mokykla" ir tuomet garsiai piktiniesi kodel man nepajungia 50 KW elektrines nemokamai. Gyvenvieteje su 10 zmoniu turi 500 vietu mokykla su 7- iais mokytojais ir 3- imis mokiniais,- garsiai piktiniesi, kodel ja piktieji politikai nori uzdaryt. Toje pacioje gyvenvieteje su 10 - cia zmoniu yra 100- to vietu ligonine kur maximum uzimtos 10- lovu per metus, bet garsiai piktinamasi, kodel ja politikai nori uzdaryt. O kol piktinamasi, pinigai islaikymui kapsi i tokias " juodasias skyles", o ten kur ju reikia,- ( tai paciai EV infrastrukturai plesti) nelieka.
Jei žiūrėt siaurai tik LT situaciją,- LT nelabai norima moketi už standartinio elektros tinklo palaikymą ( kuris iš esmės Lietuvai per didelis). Tik " per didelis" jis ne ta prasme, kad pakankamas EV pletrai, o ta prasme, kad nutiestas i visas " si.....skiliskes" su 20 - čia žmonių kurie reikalauja tokio pat aptarnavimo kaip mieste su 100 000 gyventoju. Is cia iseina milžiniškas neefektyvus tinklas aptarnaujantis mažai žmonių ir kainuojantis daug visiems visomis prasmėmis. LT probelma yra tokia, kad dauguma nori visko nemokamai ir dar nori, kad viskas visur butu teikiama. Vidury girios pasistatei " mokykla" ir tuomet garsiai piktiniesi kodel man nepajungia 50 KW elektrines nemokamai. Gyvenvieteje su 10 zmoniu turi 500 vietu mokykla su 7- iais mokytojais ir 3- imis mokiniais,- garsiai piktiniesi, kodel ja piktieji politikai nori uzdaryt. Toje pacioje gyvenvieteje su 10 - cia zmoniu yra 100- to vietu ligonine kur maximum uzimtos 10- lovu per metus, bet garsiai piktinamasi, kodel ja politikai nori uzdaryt. O kol piktinamasi, pinigai islaikymui kapsi i tokias " juodasias skyles", o ten kur ju reikia,- ( tai paciai EV infrastrukturai plesti) nelieka.
Viskas gerai su tais elektromobiliais ypač kaip antras auto. Viena turiu ir dar planuoju šiais metais viena elektromobili pirkti
Pritariu. Gyvenant name ar parkingo vietoje turint ikrovima tureti 1 EV auto seimoje yra tikrai patogu ir ekonomiska. O jei 50proc. auto butu EV jau tos naftos reiketu zenkliai maziau.
Kiek žmonių gyvena name? kiti kilometriniais laidais per balkonus tampo, iki kol nepradės vogt pakrovimo kabelių dėl keliasdešimties eurų pliuso.
Galima garaže krauti jei bute gyveni ir turi garaža o garažų nemažai yra
P.s. Stai akivaizdus mano pavyzdys. Kaip "vidury niekur" esantis veikejas nori nemokamai viska gauti. Jam bus nemokamai, visi like uz ji sumokes ir pinigu neliks tinkamai EV infrastrukturos pletrai. https://www.delfi.lt/verslas/energetika/saules-elektrine-panores-isirengti-vaidas-apstulbo-eso-paprase-sumoketi-beveik-6-tukst-euru-96042399/diskusija
tikrovė : sėkmė jei gali pasikrauti , neveikia arba tesla kraunasi , kitiems neliko :-) už estotėlės įrengimą ; birželį prasidėjo paraiškų teikimas, neveikia, spalį LEA pagaliau leido teikti, patvirtino šias metais, virš mėnesio laukiam . Tokia štai parama.
EV eksplotacija dar stipriai per brangi ir nepatogi visais frontais.
Žinau bent kelias įmones jau šiemet įsigijusias naujus vdv ne ev. Nemato įmonės ev prasmės. Važinėju įmonės vdv, man daug palankiau dyzelis, nes nors už mane sumoka mokesčius už pajamas natūra, bet elektros už šalies sienų įmonė nepmoka tai pilnas bakas įmonės sąskaita mane nuveža 4× toliau nei nuvežtų elektra. Taigi savais primokėti tenka retai arba niekada.
Mano namo parkinge stovi apie 200 automobilių, yra viena elektrifikuota vieta, bet matomai tas entuziastas butą pardavė ir ji taip pat nenaudojama - ten po epizodiškai stovėjusios teslos stovi dizelinė volvo
Kai per parašastano kanalus pasakodavo apie Lietuvą, buvo labai lengva pasakyti, kad ten visiški melai (arba dar blogiau, melai sumiežti su dalele tiesos), nes gyveni čia ir puikiai viską žinai. Mano paralelė apie tai, kad kai turi EV, ir skaitai tokias nesąmones, supranti, kad tai yra tendencingai konstruojama neigiama propaganda prieš EV. Įrodymų tikrai neturiu, bet versija, kad auto senbuviai susiorganizavo ir pradėjo pasaulinę kampaniją, atrodo visiškai įtikinama, nes tendencijos jiems nieko gero nežada - pure EV dalis naujų automobilių rinkoje kiekvienais metais sparčiai didėja. Po poros mėnesių pertraukos įsėdau į žmonos VDV... Nu ir viskas, aš jau nenorių į tą pusę žiūrėti, ir joks anti-EV propagandos kiekis manęs nepaveiks. (Žinoma, yra "niuansų", iš kurių svarbiausias - būtinybė nuosavai krovimo stotelei.)
Taip ir yra. Tradicininė (VDV) autopramonė vis dar galinga, už jos stovi tūkstančiai autodalių gamintojų, o svarbiausia- naftos pramonė. Metami milijardai anti-EV propagandai, galimai ir šis straipsnelis to pavyzdys. Mums sakė (o negalvojantys savo galva aklai kartojo), kad skaitmeniniai fotoaparatai niekada neaplenks juostinių (RIP Kodak); Mums sakė (Microsoft Steve Ballmer) kad Iphone bus fail, nes neturi klavišų. Esmė tokia- EV yra nauja transporto priemonių technologija, kuri tapo įmanoma kai baterijų (ir iš dalies-kompiuterių bei elektronikos) technologijos pasiekė tam tikrą lygį. Tradicinių automobilių gamintojai pramiegojo tą momentą. Jie turi tūkstančius senų kontraktų, neatsipirkusios įrangos, specializuotų VDV darbuotojų ir taip toliau, tad natūralu kad jie kovoja už status quo išsaugojimą, tik deja, taip veikia prieš vartotojų, aplinkos interesus. Jei būtų jų klausoma, iki šiol automobiliai būtų be saugos diržų ir oro pagalvių. Oi kaip jie šaukė, kad dėl to automobiliai taps neįperkami...
Amen to that, bro! :) Į tą pačią pintinę: “I think there is a world market for maybe five computers.” Thomas Watson, president of IBM, 1943 “Television won’t be able to hold on to any market it captures after the first six months. People will soon get tired of staring at a plywood box every night.”Darryl Zanuck, executive at 20th Century Fox, 1946 “There is no reason anyone would want a computer in their home.” Ken Olsen, founder of Digital Equipment Corporation, 1977 “Apple is already dead.” Nathan Myhrvold, former Microsoft CTO, 1997
P.S. Yra gandų, kad kitų metų Model Y bus su M3P baterija, ir galės vienu krovimu įveikti 1000km. Ir kainuos apie 45k eurų (ir vis tiek bus pelningas modelis). VDV senbuviai nespėja su tokio tempo progresu, todėl dabar desperatiškai bando viską sulėtinti, kad nusipirktų daugiau laiko.
Panašu, kad ev ne kas, tiek daug neaiškių palaikymo straipsnių, o net toyota negamina nes netiki, nelemtų ev. Žmonėms reika ratųbuž 20k net turtingesnėse, šalyse. O ne 2tonių elektrinių monstrų už 50
Reikia įmonei pirkti naują "kabluką" . EV su parama ir minus pvm kaina gaunasi 22 000. O dyzelinio "kabluko" kaina 21000. Dienos rida iki100 km. Pasikrovimo stotelė įmonės kieme. Ką rinktumės ponai EV, ar VDV?
Aisku, kad EV, belekiek sutaupysi ant alyvu keitimo nebuvimo ir dyzelio nereiks pirkt.
Straipsnis blėnis kaip reikiant. Čia tas pats kas žiūrėti į išbetonuotą pamatų duobę ir daryti išvadą, kad troboj visada bus geriau, nes pigiau, malkų ilgai užtenka, trobų statybioras visada sakė, kad rąstai geriausia, o ir šiaip pamatų duobėj nepatogu gyvent. Nesuprantama, kodėl VŽ išvis tokius spausdina.