2023-08-19 14:00

E. Abromavičius. Sėkmės pavyzdys, kaip e. sportą panaudoti marketingo kompanijoje

Nuotr. iš asmeninio archyvo
Nuotr. iš asmeninio archyvo
Neseniai vyko pasaulinė filmo „Gran Turismo“ premjera, kuri sukvietė daugybė auto sporto ir vaizdo žaidimų mėgėjų. Tai – realiais faktais paremta istorija, kaip e. sportininkas Jannas Mardenboroughas tapo profesionaliu lenktynininku ir jo kelionėje kartu ėjusią „Nissan“ marketingo kampaniją, kurios tikslas buvo pritraukti ir augintis naują pirkėjų auditoriją.

Praėjusiame dešimtmetyje turėjome nemažai pavyzdžių kaip kompiuteriniai žaidimai buvo bandomi perkelti į filmų formatą: „Warcraft“, „Tomb Raider: Lara Croft“, „Need for speed“ ir kt. Visgi, dauguma šių filmų turėjo tuos pačius bendrus bruožus – naudojamas populiarus prekės ženklas ir siekiama „pritempti“ istorijos liniją iš virtualaus pasaulio. Tai – nieko blogo, bet ir nieko orginalaus. Šį kartą „Gran Turismo“ ėjo kitu keliu – jis atspindi ne vien vaizdo žaidimo prekės ženklą, bet ir pateikia e. sporto (elektroninio sporto) ir verslo samplaikos pavyzdį. Tad kyla klausimas, ko galėtume pasimokyti iš šios istorijos ir kokių galimų virtualaus sporto bei verslo sinergijos pavyzdžių galime tikėtis ateityje? 

Naujos auditorijos pritraukimas

Filme buvo parodytas labai konkretus prekės ženklo tikslas – naujos auditorijos prisijaukinimas ir pritraukimas, kad ji ateityje taptų „Nissan“ klientais. Pasitelkiant „Gran Turismo“ vaizdo žaidimą ir „Playstation“ tinklą kampanijos įgyvendinimui buvo pakviesti stipriausi pasaulio žaidėjai į specialias e. sporto varžybas. Vieno mygtuko paspaudimu „Nissan“ galėjo pritraukti virtualių lenktynių žvaigždes, kurias seka milijonai žiūrovų. Tokiu būdu buvo „sujungtas“ realus ir virtualus sportas, kuris pastaruoju metu pasiekia didžiąją dalį jaunosios auditorijos visame pasaulyje. Tai sukūrė sinergiją tarp dviejų skirtingų kartų ir pasaulių, o rezultatas buvo išties neįtikėtinas: „Nissan“ pakviestas ir varžybų nugalėtoju tapęs e. sportininkas Jannas Mardenboroughas išpildė kiekvieno sporto simuliatoriaus žaidėjo svajonę – tapti profesionaliu sporto atstovu. O „Nissan“ džiaugėsi sukurta marketingine verte – pritraukė visų geidžiamą kompiuterinių žaidimų atstovų auditoriją. 

Tarptautiškumas ir bendradarbiavimas

Kitas itin sėkmingas verslo ir e. sporto sinergijos pavyzdys buvo įgyvendintas „McDonalds“: jie paskelbė pasaulinį savo darbuotojų e. sporto čempionatą. Kiekvienas restoranas turėjo „atrasti“ sėkmingiausią savo darbuotoją žaidėją, kuris susirungs su kitų vietinių restoranų kolegomis, o geriausi nacionaliniai žaidėjai (darbuotojai) žais tarptautiniame finaliniame etape. Šis projektas atvėrė naujas perspektyvas vidinėje darbuotojų komunikacijoje – kolegos bendravo ir pramogavo varžydamiesi, sirgo už saviškius tolimesniuose etapuose bei didžiavosi šio darbdavio iniciatyva socialiniuose tinkluose. 

Ne paslaptis, kad greito restorano tinkle dauguma darbuotojų buvo studentai ir kita jaunoji auditorija. Labai panašų konceptą taikome ir Lietuvos futbolo federacijoje, kai nacionalinių rinktinių proga ar klubinio turnyro progą organizuojame darbuotojų turnyrus ir siekiame skatinti vidinį bendradarbiavimą bei komunikaciją. O finaliniame etape susirungiame su kitų šalių federacijų darbuotojais, kas leidžia siekti naujų tarptautinių projektų iniciatyvų įgyvendinimo.

Edukacija

Viešumoje dažnai girdime nuomonę, kad universitetuose diegiama per daug teorijos ir trūksta praktikos bei realių pavyzdžių. Remiantis „Gran Turismo“ filmo istorija, galime pastebėti, kad komandos marketingo vadovas, buvęs įvairių specialybių atstovas, turėjo išskirtinumą – jis siekė sujungti sportą su virtualiu sportu (e. sportu) ir čia matė verslo galimybes, kurių neįžvelgė kitų klasikinių sričių specialistai. 

Šiandien matoma tendencija, kad tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje vis daugiau aukštojo mokslo įstaigų integruoja e. sporto valdymo modulius į vadybos ir sporto studijas. Tai svarbus žingsnis, kuriuo siekiama studentus galvoti „out of the box“, diegiant nestandartinius ir pagrįstus sprendimus, susijusius su inovacijomis įvairiose organizacijose. Prie šių universitetų ir kolegijų iniciatyvų prisideda verslo bei sporto organizacijos, norinčios pasiekti ne vien jaunąją auditoriją, bet ir „užsiauginti“ aukšto lygio specialistus.

„Gran Turismo“ priminė ir papasakojo puikią istoriją, kaip elektroninis sportas gali atverti naujas galimybes verslo ir sporto organizacijoms visame pasaulyje. Beje, reiktų pažymėti, kad ši sritis tik skamba labai linksmai, bet kartu reikalauja atidžios ir kruopščios rinkos analizės, kuri gali leisti verslui pasiekti puikių rezultatų, o jaunajai kartai – savo svajonių virtualiame pasaulyje.

 Komentaro autorius - Edgaras Abromavičius, VDU mokslininkas ir LFF e. sporto vadovas

52795
130817
52791