2022-03-14 17:42

T. Grižas. Kaip viešbučiams atsisakyti rusiškos programinės įrangos

Tomas Grižas, „Houseys“ vadovas ir bendraįkūrėjas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Tomas Grižas, „Houseys“ vadovas ir bendraįkūrėjas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Kovo pradžioje pasirodė „Verslo žinių“ straipsnis apie tai, kad daugybė viešbučių ir restoranų naudoja rusišką programinę įrangą. Ta proga noriu papasakoti apskritai apie  nekilnojamojo turto, apgyvendinimo, nuomos paslaugų valdymui skirtą (ne rusišką!) programinę įrangą – taip vadinamą technologinę infrastruktūrą.

Taip pat skaitykite: Daugybė restoranų ir viešbučių naudoja rusišką programinę įrangą, dairosi alternatyvų

Papasakosiu iš mūsų – trumpalaikės nuomos administratorių – patirties. Nesame viešbutis ar viešbučių valdytojas (neskubėdami kaupiame patirtį ir šioje srityje). Daugiausia, ką esame pasiekę, tai 70 apartamentų, išsibarsčiusių per Vilnių, Kauną, Palangą ir Rygą. Žinome, kaip suvaldyti tai, kas sudėtingiausia. Kambarius viename ar keliuose pastatuose suvaldyti (ir užpildyti) daug paprasčiau.

Dažnai tenka pastebėti tiek archajiškai atrodančius kompiuterio langus jų registratūrose, tiek popieriaus lapus su sužymėta informacija. Nesakau, kad viską darome gerai, tačiau kelią nuo popierinių užrašų iki Excel lentelių ir, galų gale, iki patogių technologinių sprendimų, esame nuėję. 

Tad pasidalinti yra kuo ir tik labai praeityje užstrigęs viešbučių ar apskritai NT valdytojas gali teigti, kad iki šiol egzistavusios sistemos yra efektyvios. Jau nekalbant apie jų kainą! Šioje vietoje galiu pateikti paprastą ir aiškų pastebėjimą: jeigu jūsų 50–100 kambarių viešbutis per mėnesį technologinei infrastruktūrai išleidžia daugiau, nei 1.000 Eur, verta (ir labai) susimąstyti. O jeigu išleidžiate, sakykim, 5.000 Eur… Tuomet tas susimąstymas gali būti vertas 48.000 sutaupytų eurų per metus.

Tiesą pasakius, apie viešbučių valdymą susimąstau jau ne pirmus metus. O pastaruoju metu kartu su komanda esame turėję ir susijusios patirties. Beveik 100 kambarių viešbutį kėlėme iš sąsiuvinio (nejuokauju – turiu foto) į internetą. Tokia pačia, trumpalaikės nuomos administravimo, veikla užsiimančiai įmonei Taline diegėme visą reikiamą technologinę infrastruktūrą. Iš arčiau su tuo susipažinusiems galiu ir pavardinti: kanalų valdiklis, dinaminės kainodaros įrankis, tvarkytojų ir užduočių valdymo programėlė, svečių užklausų registravimo įrankis ir kita. 

Visa tai ir yra ta minėta technologinė infrastruktūra. Ką supratome per keletą pastarųjų metų (bei nemažai iššūkių ir investicijų pareikalavusių bandymų) – kad geri bei efektyvūs įrankiai nebūtinai turi būti brangūs. Taip pat – kad „viskas viename“ dažniausiai nepasiteisina ir veikia neefektyviai. Kad ir ką jums besuoktų tų įrankių pardavimo vadybininkai.

Yra tekę išbandyti „viskas viename“ įrankį „Hostaway“. Tai bene vienintelis įrankis, prie kurio buvome pilnai perėję, t. y. perkėlę viso savo administruojamų apartamentų portfelio valdymą. Kaip minėjau, pardavimo vadybininkai dirba gerai, ir iš pradžių atrodo, kad viskas puiku. Tačiau po kelių savaičių iš skirtingų komandos narių sulauki grįžtamojo ryšio apie tai, kad tas nepatogu, anas nepatogu, o labiausiai trūksta funkcionalumo.

Dar geresni pardavimo vadybininkai atstovauja įrankį „Lavanda“. Didelės investicijos daro savo – reikia parduoti. Čia pavyko sustoti dar nepasirašius sutarties ir nepradėjus perėjimo proceso – turėjome daugiau klausimų nei jie atsakymų. Vėlgi – nesakome, kad vienas ar kitas įrankis blogas. Daugumą įrankių naudoja tūkstančiai įmonių – NT valdytojų.

Dar vienas svarbus aspektas renkantis yra kaina. Ir šioje vietoje, labai gaila, bet mes, veikiantys Lietuvoje, veikiame itin mažų (trumpalaikės nuomos) kainų kategorijoje. Todėl tie 5 ar 10 Eur (dažniausiai mūsų srityje technologiniai įrankiai apmokestinami, nurodant tam tikrą sumą už kiekvienus apartamentus, kambario tipą ir pan.) mums atrodo stipriai kitaip, nei, tarkim, amerikiečiams.

Kalbant viešbučių skaitmenizaciją, tikiu, kad viskas prasidėjo dėl pandemijos pandemijos. Iki to daugelis (ir čia kalba ne tik apie viešbučius) arba gyveno, t. y. valdė verslą, ramiai ir užtikrintai, arba planavo plėtrą. Ir tik prasidėjus pandemijai visi, įskaitant viešbučius, pradėjo galvoti apie tai, kaip viską valdyti maksimaliai nuotoliu.

Atsirado (gal tiksliau išpopuliarėjo) įvairūs skambūs pavadinimai, kaip kad digital concierge (liet. skaitmeninis konsjeržas). Viešbučiai skelbėsi perėję prie bekontakčių įsiregistravimo procedūrų ir pan. Nepykit, mieli viešbučiai, bet jeigu būtumėt kreipę dėmesį anksčiau – nebūtinai į tai, ko nori klientas, nes pastarasis, kaip žinia, dažnai nežino, ko nori – bekontaktė registracija galėjo būti įdiegta senų senovėj. Aišku, per pandemiją buvo patogiau: ir laikas ramesnis, o ir Europa pinigų duoda.

Ką noriu pasakyti? Mes, nekilnojamojo turto ir trumpalaikės nuomos administratoriai, tą bekontaktę registraciją įsivedėme, galima sakyti, prieš metų metus. Taip, viešbučiai turi tam tikrus reikalavimus. Tačiau tuo pačiu ir technologiniai įrankiai yra, kurie padaro viską, ką padaro viešbučio registratūros darbuotojas. 

Reikia svečio ID? Prašom, programėlėje įjugiame svečio ID reikalavimą. Reikia pažymėti vieną ar kitą varnelę? Prašom – surašom klausimus, į kuriuos reikia atsakymų. Net sutartį įsiregistruojant (kaip, pvz., ilgalaikės nuomos atveju ir pan.) pasirašyti galima! VISKAS yra skaitmenizuota ir veikia. 

Tuo pačiu nesakau, kad technologijos VISKĄ išsprendžia. Bet kad palengvina ir efektyvesnį padaro verslą, tai faktas. O viešbučiai turi vieną svarbiausių elementų – gyvą žmogų registratūroje. Šypsenos, draugiško patarimo ar gyvos pagalbos niekas nenurungs. Bet padėti tam gyvam žmogui privalo technologijos. Efektyvios bei taupančios jūsų laiką ir pinigus.

Pabaigai pasidžiaugsiu, kad savo veikloje naudojame technologijas iš viso pasaulio:

  • Kanalų valdiklis (Beds24), skirtas skirtingų rezervacijos kanalų sujungimui bei sinchronizavimui – vokiškas.
  • Dinaminės kainodaros įrankis (PriceLabs), užtikrinantis optimalią bei konkurencingą kainodarą – amerikietiškas.
  • Tvarkymų ir užduočių valdymo įrankis (Operto Teams) – amerikietiškas / kanadietiškas;
  • Svečių užklausų registravimo įrankis (Google) – amerikietiškas;
  • Komunikacijos su svečiais automatizavimas (Duve) – izraeliečių produktas;

Kiek teko pastebėti, europietiški, amerikietiški bei iš Izraelio kilę produktai dominuoja šioje rinkoje. Technologinių talentų (profesionalų, besispecializuojančių nekilnojamojo turto valdymo bei apgyvendinimo technologijų srityse) nemažai tenka pastebėti iš Ukrainos. Neabejoju, kad jų paklausa pastarųjų įvykių fone tik išaugs.

Reziumuojant:

  • Nekilnojamojo turto, apgyvendinimo ir nuomos srities technologijos neturi kainuoti daug;
  • „Viskas viename“ dažniausiai neveikia ar neveikia taip efektyviai, kaip veikia atskiri įrankiai;
  • Kada, jei ne dabar, verta investuoti į technologijas. Ir čia kalba ne tik apie viešbučius – tai svarbu ir apartamentų valdytojams;
  • Turime puikias galimybes naudotis pasaulinio lygio įrankiais bei pasauline talentų baze – išnaudokime tai.

Komentaro autorius - Tomas Grižas, „Houseys“ vadovas ir bendraįkūrėjas.

52795
130817
52791