„Girtekos“ verslo plėtra Sakartvele: sėkmės receptas sukurtas perpratus kultūrą bei pasitelkus vietos partnerius

Vietos partneriai padeda greičiau pažinti rinką
A. Talačkos teigimu, vietos partneriai ne tik praverčia renkant informaciją apie rinką, bet ir padeda suprasti politines rizikas, verslo klimatą šalyje, susipažinti su vietos valdžios atstovais.
„Visa tai yra svarbu norint užmegzti santykius su skirtingomis bendruomenėmis ir suprasti kertinius dalykus, požiūrį ir šalies planus, kurie gali turėti įtakos verslui“, – sako jis.
Tiesa, A. Talačka pastebi, kad, norint gauti didžiausią naudą iš vietos partnerių, pirmiausia svarbu juos tinkamai pasirinkti, atsižvelgiant į tai, kokią pagalbą jie gali suteikti ir ar jų patirtis atlieps lūkesčius dėl įmonės plėtros.
„Analizuodami šalies rinką, nesugebėsite jos pažinti be vietos gyventojų įtraukimo. Tad būtina rasti partnerius, pavyzdžiui, užsienio investicijas skatinančias agentūras, kurie pagelbėtų atsakyti į esminius klausimus ar išspręsti iškeltą problemą. Ne visos šalys detalią ir reikiamą informaciją verslo plėtrai pateikia savo interneto svetainėse, o reikiamą medžiagą gali būti sudėtinga rasti viešai prieinamuose kanaluose, – pasakoja „Girtekos“ paslaugų pertvarkos vadovas. – Pasamdyti vietos partneriai greičiau ir efektyviau gali prieiti prie reikiamos informacijos, ją analizuoti ir pateikti aktualiausias įžvalgas, kad į rinką būtų įžengta sėkmingai.“
Didelis dėmesys – kultūriniams skirtumams
Kaip pabrėžia A. Talačka, vykdant plėtrą kitoje valstybėje ir ieškant naujų darbuotojų, labai svarbu atkreipti dėmesį į kultūrinius skirtumus. Gerų rezultatų, pasak paslaugų pertvarkos vadovo, greitai galima pasiekti tik į įmonės vidaus klimatą sėkmingai integravus vietos kultūrinius bruožus.
„Įmonės vidaus kultūrą svarbu stiprinti padedant vietos vadovams, nes naujai į rinką įžengusia įmone tokiu atveju labiau patiki vietiniai, – dėsto jis. – Kadangi vidinė kultūra yra vienas pagrindinių „Girtekos“ orientyrų, pradėję plėtrą, nusprendėme ieškoti vietinio Žmonių ir organizacijos kultūros (ang. Head of People and Culture) vadovo, kuris jau turi patirties tarptautinėse įmonėse, tačiau lygiai taip pat būtų artimesnis darbuotojams iš kultūrinės perspektyvos.“
Anot A. Talačkos, naujojo paslaugų centro augimo sėkmę lėmė strategiškai pasirinkta ekspatė, kuri tuo metu gyveno JAV ir buvo pasirengusi grįžti į Tbilisį. Būtent šis sprendimas itin padėjo pritraukti darbuotojų ir juos išlaikyti.
„Norint sėkmingai pritraukti darbuotojų, reikia pasitelkti vietinius kanalus, skleidžiant informaciją apie savo įmonę, pabrėžiant tarptautiškumą, įmonės stabilumą, dydį ir kilmę“, – priduria jis.
Išlaikyti darbuotojus – ir per pridėtines vertes
Remdamasis plėtros Sakartvele pavyzdžiu, A. Talačka sako, jog išlaikyti darbuotojus padeda ir aiškios pridėtinės vertės, motyvuojančios prisijungti prie naujai į rinką įžengusios įmonės. Tarp tokių – konkurencingas atlyginimas, mokymai, sveikatos draudimas ir kitos tos šalies darbo rinkos vertinamos papildomos naudos.
„Sakartvele būsimiems darbuotojams rinkome pridėtines vertes, kurios išskirtinai reikšmingos šioje rinkoje, tačiau taip pat suprantame, kad šiame etape labai svarbu užtikrinti, kad tiek Tbilisyje, tiek kitose šalyse, kuriose veikia įmonė, darbuotojai gautų panašias pridėtines naudas“, – kalba „Girtekos“ paslaugų pertvarkos vadovas bei priduria, kad dažniausiai įmonės pirmuosius darbuotojus siunčia būtent iš savo valstybės ir tai yra teisingas žingsnis, nes jiems darbo struktūra ir esminiai įmonės tikslai jau pažįstami ir jie gali atitinkamai pasidalinti žiniomis su kitais.
„Vykdant plėtrą užsienyje, nederėtų pamiršti ir žmonių iš savo šalies. Naujo biuro steigimas visiems yra didelis pokytis, tad svarbu išlaikyti vieningumą ir priminti, kad esame viena įmonė. Negali atsirasti „mes“ ir „jie“, nes nuo to kenčia efektyvumas ir bendra darbuotojų gerovė“, – patirtimi dalijasi A. Talačka.