2024-12-04 20:00

Sugrąžinta „Toyotos“ lyderystė, „Audi“ nuolaidų jėga, naujas „Teslos“ salonas, elektrinių ir komercinių automobilių depresija

Itin patraukliomis kainomis pardavinėti „Audi Q5“ – vėl perkamiausiųjų sąrašo viršūnėje. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Itin patraukliomis kainomis pardavinėti „Audi Q5“ – vėl perkamiausiųjų sąrašo viršūnėje. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Lengvųjų automobilių pardavimai rodo vis stiprėjančią čekų „Škodą“ ir tebesitęsiantį „Audi“ nuolaidų bumą. O elektromobiliai ir komerciniai automobiliai išgyvena septynis mėnesius trunkantį nuosmukį. Prognozės kitiems metams leidžia tikėtis, kad griežtinami taršos reikalavimai kels taršių automobilių kainas.

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, praėjusį lapkritį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas ūgtelėjo 14,6%, iki 2.806 vnt. Tai – jau trečias mėnuo iš eilės, kai prekyba naujais automobiliais auga po rugpjūtį patirto –10,9% nuosmukio.

Praeitą mėnesį 36 įregistruoti nauji automobiliai (iš jų – 18 „Renault“) buvo išregistruoti iki mėnesio pabaigos, o dar 16 bus išregistruota artimiausiu metu. Nors tai nėra reikšmingi naujų automobilių reeksporto skaičiai, šis kiekis yra didžiausias šiemet.

Praeitą mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinkoje vėl pirmavo savo tvirtą lyderystę parodžiusi „Toyota“. Ji vėl priartėjo prie 600 vienetų zonos, o antroje vietoje esanti „Škoda“ dabar įregistravo 441 automobilį, arba tik septyniais vienetais mažiau nei spalį, ir tapo rinkos lydere.

Trečioje vietoje atsidūrė šių metų siurprizas – „Audi“. Pastaraisiais mėnesiais taikytų įspūdingų nuolaidų vaisius raškantys gamintojo atstovai lapkritį smarkiai lenkė kitus „premium“ segmento prekių ženklus.

Lapkritį tarp asmeninės paskirties (M1) modelių pirmavo kompaktinė „Škoda Octavia“ (188 vnt.), nuo jos ne itin daug atsiliko už įspūdingai žemas kainas siūlytas vidutinio dydžio miesto visureigis „Audi Q5“ (163). Trečioje vietoje liko naujasis „Škodos“ flagmanas – didelis miesto visureigis „Kodiaq“ (139).

Septyni nuosmukio mėnesiai

Elektromobilių registracijos, palyginti su 2023-iųjų lapkričiu, praeitą mėnesį krito dar 12,2%, iki 151 vieneto. Tai – jau septintas mėnuo iš eilės, kai elektromobilių registracijos neįstengia viršyti pernykščių pasiekimų. Iš viso šių metų registracijų skaičius atskirais mėnesiais tik du kartus (vasarį ir balandį) pranoko atitinkamų 2023 m. mėnesių rezultatus.

Populiariausi modeliai buvo net trys: vidutinės klasės modelis „Volkswagen ID.7“ ir du miesto visureigiai: naujasis „Porsche Macan“ ir „Volvo EX40“. Visų jų įregistruota po 13.

Šiemet įregistruotų elektromobilių skaičius, palyginti su 11 praėjusių metų mėnesių, krito 16,1%, iki 1.740 elektromobilių. Jų užimama rinkos dalis po lapkričio išlieka 5,8% lygyje, o tuo pat metu 2023-iaisiais siekė 7,2%.

Lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1 kategorijos) apimtis lapkritį smuko 27,3%, iki 189 vnt. Tai – taip pat septintas iš eilės nuosmukio mėnuo, tačiau statistikoje galima įžvelgti tai, kad lapkričio rezultatai yra 27 vienetais didesni nei spalio.

Šiame segmente populiariausias vėl buvo naujasis furgonas „Renault Master“ ir su juo tiesiogiai nekonkuruojantis padidinto pravažumo pikapas „Toyota Hilux“.

Egidijus Gončarovas, UAB „Sostena“ vykdomasis direktorius, VŽ pasakoja, kad nuo metų pradžios naujų vilčių teikusi komercinių automobilių rinka vėl merdi: pasak jo, išskyrus kai kuriuos didesnius konkursus, įmonės nesiruošia ne tik plėsti savo parkų, bet net ir jų atnaujinti.

„Rinka dugne, parkus atsinaujino tik siuntų tarnybos, šiek tiek buvo kelininkų įmonių. Visa kita atrodo visiškai negyvai – toks jausmas, lyg visi ko nors laukia, bet nežinia ko. Tiesą sakant – neturiu minčių, kokios gali būti priežastys. Faktas, kad niekas nenori investuoti“, – teigia jis.

„Renault“ atstovas sako, kad kai kurie sektoriai mažina savo parkus ir toliau naudoja mašinas, kurias dar galima naudoti.

„Įprastai kurjeriai furgonus keičia kas trejus metus, nes jų mašinos tiesiog labai intensyviai naudojamos. O dabar kokius dvejus metus neturime jokios plėtros ar atsinaujinimo“, – nurodo E. Gončarovas.

Vertindamas kitais metais įsigaliosiančius griežtesnius taršos reikalavimus, jis spėja, kad tai turėtų didinti automobilių su vidaus degimo varikliais kainas.

„Kitais metais bus įdomu. Bet kokiu atveju kitais metais laukiame brangimo. Nežinau kokio, bet manau, tai pamatysime pirmais ketvirčiais, – prognozuoja „Sostenos“ vykdomasis direktorius. – Ir turbūt kas nors, matydamas, kad netelpa į reikiamas taršos ribas, žais kvotomis, ribodami pardavimus. Kas nors kels kainas, nes kvotų turintys pardavėjai veltui neatiduos savo mašinų. Todėl kaina kils – tai yra užprogramuota. Didžiausios korekcijos galios taršiems modeliams, tai galios tiek komerciniams, tiek ir asmeniniams automobiliams.“

„Teslos“ salono vieta

Trečiadienį NT bendrovė „1Partner LT“ paskelbė apie parinktą vietą naujam „Teslos“ salonui Lietuvoje. Pasak agentūros, jam parinktas Trakų Vokėje esantis UAB „Rasmitas“ automobilių prekybos ir serviso centras, kuriame jau šią žiemą duris atvers naujasis „Teslos“ nuolatinės prekybos ir priežiūros centras. Pranešama, kad jis užims beveik 1.000 kv. m plotą ir turės lauko aikštelę, kurioje tilps 100 automobilių.

„Rasmito“ automobilių prekybos ir serviso centras. „1Partner LT“ nuotr.
„Rasmito“ automobilių prekybos ir serviso centras. „1Partner LT“ nuotr.

Šiame objekte veiks prekybos ir techninės priežiūros centras. VŽ rašė, kad iki 2020-ųjų „Rasmito“ salone veikė „Opel“ atstovybė, kurios teisės Vilniuje nuo tų metų paliktos tik vienai įmonei – UAB „Autovici“. Eugenijus Tumalevičius, „Rasmito“ bendraturtis ir vadovas, tuomet nusprendė centro veiklą organizuoti, pasirašant franšizės sutartį su „Bosch Car Service“ tinklu, kuris liks veikti ir toliau.

„Dabar turime sutartį trejiems metams su galimybe pratęsti, – VŽ apie naują partnerį patvirtina E. Tumalevičius. – Jie išsinuomojo dalį patalpų, mums paliko dalį salono ir serviso, jiems netrukdo ir „Bosch“ reklamos. Dabar viduje įrengė savus keltuvus, vyksta remontas, tvarkomos reklamos.“

Verslininkas pasakojo, kad, pasitraukus „Opel“, bendrovė rašė laiškus įvairiems gamintojams, taip pat ir „Teslai“.

„Dabar jie mus rado. Ir tai ne bet kas – tai „Tesla“, – džiaugiasi vienas garsiausių istorijoje Lietuvos ralio lenktynininkų. – Jie turėjo daug reikalavimų, o mes daugumą jų gerai atitikome.“

Iki šiol Lietuvoje veikia keli neoficialūs „Teslos“ importuotojai, o vasarą pradėjusi veikti UAB „Tesla Lietuva“ savo produkciją siūlo Vilniaus „Akropolyje“ nuomojamame stende.

Vadovų pokyčiai

Lapkritį įvyko dviejų Lietuvos naujų automobilių rinkai svarbių įmonių vadovų pasikeitimai. Justas Nekrošius nuo gruodžio 3 d. tampa Rygoje veikiančios Norvegijos kapitalo bendrovės „Moller Baltic Import“ (MBI), oficialaus „Audi“ importuotojo Latvijoje ir Lietuvoje bei „Volkswagen“ importuotojo Baltijos šalyse, generaliniu direktoriumi.

Justas Nekrošius, „Volkswagen“ automobilių prekės ženklo vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Justas Nekrošius, „Moller Baltic Import“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pastaruosius šešerius metus „Volkswagen“ prekių ženklo vadovu Baltijos šalyse dirbęs J. Nekrošius yra pirmasis šiai įmonei vadovaujantis lietuvis. 2001 m. jis karjerą pradėjo Lietuvoje veikiančioje britiško kapitalo įmonėje „Inchcape Motors“ kaip rinkodaros vadybininkas. MBI jis pradėjo dirbti 2011 m. kaip regiono pardavimų vadovas. Šioje įmonėje jis pakeitė latvę Ilzę Grasę-Kibildę, kuri nuo rugpjūčio karjerą tęsia automobilių gamintojo „Audi AG“ sistemoje.

Gintaras Kaukėnas, „Motus auto“ vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Gintaras Kaukėnas, buvęs „Motus Auto“ vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Antras pokytis – bendrovės „Motus Auto“, iki 2023-iųjų žinotos „Kia Auto“ pavadinimu, vadovas Gintaras Kaukėnas pasitraukė iš vadovo posto. Nuo 2000-ųjų gegužės estiško kapitalo bendrovei vadovavęs direktorius VŽ patvirtino pasitraukęs šalių susitarimu. Preliminariais duomenimis, automobiliais „Kia“ ir „Škoda“ prekiaujančiai įmonei laikinai vadovaus akcininko „Tallinna Kaubamaja Grupp“ paskirtas vadovas iš Estijos.

52795
130817
52791