Įsitvirtino Skandinavijoje, dabar – Japonijos eilė

Netrukus „Kimono“ turėtų sulaukti pirmųjų stambesnių užsakymų į Tekančios Saulės šalį. „Japonai neaugina linų, tik kanapes ir yra sužavėti unikaliomis mūsų atvežtomis lininėmis staltiesėmis, takeliais, pagalvių užvalkaliukais, užuolaidomis, rankinėmis, patalyne, suvenyrais, todėl mums reikia išnaudoti atsivėrusias galimybes“, – teigia „Kimono“ siuvykloje sukurta ir pasiūta lino produkcija prekiaujančio salono „Jaukūs namai“ vadovės Dalytė Kavaliauskienė ir jos dukra Asta Kavaliauskaitė.
Siuvykloje ne tik siuvinėjama mašinomis, bet ir rankomis, tai ypač imponuoja užsienio pirkėjams. Tiesa, Lietuvoje linai perdirbimui irgi neauginami, tačiau lino gaminių tradicijos yra išlikusios ir garbiai puoselėjamos iki šių dienų. Lino gaminiai Kauno siuvykloje yra kuriami iš Lenkijoje auginamos linų žaliavos.
Rodė, iš ko gamina
Lietuvišku prekės ženklu „Kimono Exclusive Linen“ žymimus lino gaminius p. Kavaliauskienė šį pavasarį pristatė parodoje Fukuokoje (Japonija).
„Kad japonams, kurie patys irgi neaugina linų, būtų aiškiau, iš ko gaminama ši produkcija, – nuvežiau parodyti linų žaliavą ir visiems aiškinau, koks kelias yra nuo augalų sėklų pasodinimo iki galutinio gaminio. Tuomet japonai verslininkai pirko ne tik gaminių, bet ir prašė pridėti žaliavos, kad galėtų klientams parodyti, kaip gimsta produkcija“, – pasakoja „Kimono“ savininkė.
Neseniai lino verslininkės grįžo iš specializuotos dovanų parodos, vykusios Osakoje (Japonija), kurioje naujų kontaktų dėl bendradarbiavimo daugiausia ieško galerijų, asociacijų atstovai, verslininkai. Joje „Kimono“ dalyvavo kartu su 10 kitų Lietuvos įmonių ir pristatė įvairią dovanų produkciją. Pasak pašnekovių, ši paroda ir joje užmegzti kontaktai turėtų virsti pirmais realiais jų produkcijos užsakymais į Japoniją. „Dabar deriname užsakymus su viena Japonijos siuvinėjimo asociacija, kuri norėtų iš mūsų pirkti baltų lininių staltiesių, takelių, kurie vietinių būtų siuvinėjami japoniškais motyvais“, – pasakoja linininkės. Pašnekovių teigimu, į Japonijos rinką neįmanoma skubiai patekti, turi nuolat domėtis šia rinka, jos tendencijomis, dalyvauti parodose.
„Tai ilgas procesas, bet patekus į šią rinką pastangos atsiperka. Galbūt atrodo, kad mūsų įmonės pavadinimas lengviau padės patekti į Japoniją, bet taip nėra. Kokybiškas unikalus gaminys – tai pagrindinė sąlyga“, – kalba verslininkės.
Šiuo metu apie 60% „Kimono“ produkcijos yra parduodama Lietuvos rinkoje per saloną „Jaukūs namai“, o likusi dalis daugiausia eksportuojama į Skandinavijos šalis, Italiją. Sustojus stambesniems užsakymams į Vokietiją „Kimono“ nusprendė padirbėti šia linkme ir 2015 m. sausį kartu su keliomis Lietuvos įmonėmis dalyvaus Hamburge (Vokietija) vyksiančioje dovanų parodoje „Nordstil“.
Šįmet „Kimono“ savo ir ES paramos lėšomis dalyvavo parodose užsienyje. Jei dalyvavimo neremia ES, tuomet ploto nuoma parodose įmonei kainuoja apie 15.000 Lt. Šįmet dalyvavimui jose Kauno įmonė išleido apie 30.000 Lt. Kitąmet „Kimono“ irgi planuoja eksponuoti gaminius užsienyje vykstančiose parodose.
Pardavę nepamiršta
„Siekiame, kad pardavimai vietinėje ir eksporto rinkose būtų panašūs, – sudarytų po 50%, todėl dažniau vykstame į parodas užsienyje, taip pat nepraleidžiame ir parodų Lietuvoje. Tiesa, pastebėjome, kad kai kurios lietuviškos parodos panašesnės į parduotuves, į kurias neateina mūsų produkcijos pirkėjai, todėl mums jose netikslinga dalyvauti. Ypač pasisekė, pristačius savo gaminius Raudondvario dvare vykusiame renginyje, todėl planuojame daugiau dalyvauti tokio stiliaus renginiuose“, – kalba verslininkės.
Anot jų, norint rasti pirkėjų, reikia eiti pas juos, reikia tiesiog žinoti, kur jie lankosi, ir atsirasti toje vietoje su savo produkcija. „Žinoma, mūsų salonas „Jaukūs namai“ labai mėgstamas klientų, bet to neužtenka. Tiesa, prekybos internetu savo produkcija neplėtojame, kaip kad dabar madinga, nes linas nėra ta prekė, kurią lengva parduoti internetu“, – pažymi p. Kavaliauskaitė. Lininių staltiesių kainos salone „Jaukūs namai“ prasideda nuo 65 Lt, užuolaidų – nuo 200 Lt.
Neseniai „Kimono“ savininkė nusprendė pasidomėti, kaip šią produkciją iš jų pirkusiems klientams sekasi naudoti šiuos gaminius. Ponios Kavaliauskienės teigimu, siuvyklos užsakymų knygose yra visa informacija apie užsakovus, todėl tereikėjo jiems paskambinti.
„Prieš keletą metų pas mus pirkę klientai buvo maloniai nustebinti, kad aš, įmonės savininkė, domiuosi, kaip sekasi naudoti pirktus gaminius. Verslui juk būdinga – pardavei ir pamiršai, o mums svarbūs klientų atsiliepimai, vertiname kiekvieną klientą, nesvarbu, ką jis būtų pirkęs. Nes tas, kuris sulaukia šiltos verslininkų reakcijos, veikiausiai grįš pas tave. Lietuvos pirkėjai dabar labai vertina tokį dėmesį“, – šneka p. Kavaliauskienė.
Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".