VŽ bando: naujoji „Audi A4“ ir 30 elfų

Publikuota: 2015-09-15
Gamintojo nuotr.
Gamintojo nuotr.
„Verslo žinios“

Po ilgos pertraukos automobilių gamintojas iš Ingolštato vėl bando mesti iššūkį BMW 3-ajai serijai ir „Mercedes“ C klasei. Pasaulinės premjeros automobilių parodoje Frankfurte išvakarėse naujoji „Audi A4“ pristatyta žiniasklaidai.

„Audi“ gerbėjai naujosios kartos turėjo laukti septynerius metus, jei neskaičiuotume kosmetiškai patobulintų tarpinių modelių, mat ankstesnysis A4 pasaulį išvydo 2008 m. Dabartinė karta nešioja kodinį pavadinimą B9, žymintį, kad tai jau devintoji „Audi 80/A4“. Savo ruožtu tai yra penktasis A4 modelis.

Per tiek laiko „Audi“ inžinieriai surentė iš esmės visiškai kitą automobilį, mat 90% devintosios kartos dalių yra visiškai naujos, tad su pirmtaku ryšiai belikę minimalūs.

Tai matyti ir išorėje – išvydus bandymams išrikiuotą sedanų (buvo pateikti tik jie) flotilę, nejučiomis akys krypo į galinę dalį – įsitikinti, ar tai tikrai A4 modelis. Jo išvaizda sukuria aukštesnės klasės, nei ankstesnysis A4, automobilio įspūdį.

Toks įspūdis – ne be priežasties. Palyginti su pirmtaku, naujasis sedanas pailgėjo 25 mm, iki 4,726 m. Į plotį devintoji „bulka“ išsipūtė 16 mm, iki 1,842 m. Automobilio aukštis nepasikeitė ir liko 1,427 m, arba žemiausias „premium“ segmente. Savo ruožtu automobilio bazė pailgėjo 12 mm, iki 2,82 m.

Koncerno inžinieriai sakė, kad automobilio matmenų padidėjimas labiausiai akivaizdus turėtų būti salone – jaučiamas keliais, pečiais ir pakaušiu, mat šios erdvės padidėjo atitinkamai 23 mm, 11 mm ir 24 mm. Bagažinės erdvė išlieka 480 litrų.

Vėjo tunelyje nupaišytas dizainas

Nepaisant to, kad A4 tapo platesnė ir ilgesnė, ji atrodo kur kas grakštesnė, palyginti su pirmtake. Atsiribojant nuo subjektyvių vertinimų, galima pasitelkti tik skaičius – vėjo tunelyje uždarę automobilį, inžinieriai jo vėjo aerodinaminį koeficientą sugebėjo sumažinti iki 0,23. Universalo koeficientas – 0,26. Pasak koncerno, tai žemiausias rodiklis tarp šiuo metu serijiniu būdu gaminamų „Audi“ automobilių.

Aerodinamiškumo leitmotyvas išlieka ir kalbant apie kitas automobilio sritis – kuro sąnaudas, interjero dizainą.

Pastarasis irgi sudaro grakštumo įspūdį žvelgiant į priekinę panelę. Ji atrodo siaura. Nors automobilis prifarširuotas daugybe sistemų ir IT sprendimų, prietaisų skydelyje mygtukų išties maža ir tai padeda sukurti minimalistinį dizainą.

Tai pavyko pasiekti didžiąją dalį nustatymų perkeliant į pele valdomą monitorių. Pastarasis, būdamas 13 mm storio, atrodo it planšetė. Tiesa, norint pakeisti navigacijos, garso sistemos ar vairavimo režimo nustatymus, tenka atlikti keletą žingsnių pele, todėl klausimas, ar tikrai daugelį mygtukų atstojantis monitorius yra geriau, išlieka labai atviras.

Daugiau iš mažiau

Kiekvienas gamintojas su naujo modelio pristatymu skelbia apie reikšmingai pagerintą ekonomiškumą ir tuo pačiu metu sugebėtą išauginti galią. „Audi“ šįkart skelbia sugebėjusi iš vienos pusės prikirpti 21% ir prie kitos pridėti 25%.

Už tai nuopelnai ir vėl priskiriami taip koncerno su pasididžiavimu pristatomiems pasiekimams vėjo tunelyje. Antra priežastis, lėmusi mažesnes degalų sąnaudas, – mažesnis svoris. Inžinieriai skelbia „pasodinę“ automobilį ant tokios dietos, kad pastarasis, palyginti su pirmtaku, neteko 120 kg. Imtasi tokių išmėsinėjimų kaip kad 5-6 kg lengvesnė pakaba.

Popieriuje deklaruojama ekonomija verčia kilstelėti antakius – benzininiams motorams priskirtos vidutinės sąnaudos atrodo visai padorus rezultatas ir dyzeliniams varikliams. Pavyzdžiui, 2 l TFSI turbininis agregatas, išspaudžiantis 190 AG ir 320 Nm, 100 km sunaudoja vidutiniškai 4,8 l benzino. Tokia jėgainė leidžia išjudinti A4 iki 100 km/val. per 7,3 sek.

Kalbintas „Audi“ vyriausiasis inžinierius varikliams sako, kad čia nėra jokios mistikos. Koncernas sugebėjo padidinti motoro suspaudimo laipsnį ir pagal šį parametrą priartinti benzininius variklius prie dyzelinių motorų. 2 l darbinio tūrio TFSI agregato suspaudimo laipsnis buvo padidintas nuo 9,6:1 iki 11,7:1. 2 l darbinio tūrio TFSI agregate taip pat išvystytas naujas degalų degimo metodas.

„Audi“ teigia, kad dėl griežtėjančių europinių reikalavimų yra priversta kurti mažesnio darbinio tūrio variklius. Variklių gamą sudaro 4 dyzeliniai (įskaitant ir pačią galingiausią versiją) ir 3 benzininiai motorai. Jėgainių spektro vienoje pusėje 4 cilindrų 1,4 TFSI motoras, už vidutiniškai 4,9 l benzino 100 km suteikiantis 150 AG ir 250 Nm bei išjudinantis automobilį iki 100 km/val. per 8,9 sekundės.

Kitoje pusėje – 3 l turbodyzelinis motoras, montuojamas į Q7 modelį. Tai reiškia, kad vidutinio dydžio sedanui skraidyti panaudojamos AG, o keturios padangos privalo atlaikyti 600 Nm atsispyrimą nuo asfalto.

„Audi“ pabrėžia savo 6 cilindrų variklių strategiją, kai kiti gamintojai renkasi įdarbinti 4 cilindrų jėgaines. Toks pasirinkimas aiškinamas tokių motorų mažesne vibracija ir patrauklesniu garsu.

Smagios akimirkos

„Verslo žinios“ pirmiausia išbandė versiją su pionieriškuoju „2 l TFSI ultra“ motoru. Bandomas automobilis nuo konvejerio įsčių tebuvo nuvažiavęs vos 3.500 km, todėl tikėtis nors kiek artimų gamintojo deklaruojamiems 4,8 l sąnaudų būtų buvę naivu. Todėl teko tolerantiškai stebėti, kaip važiuojant vidutiniu režimu (daugiausiai Venecijos (Italija) apylinkių užmiesčio keliais) trumpam stabtelint prie nedidelių miestelių sankryžų kompiuteris rodė vidutines 7,8-7,9 l sąnaudas.

Pastarosios dar labiau išaugo, kai automobilis privažiavo kalnus, o serpantinai netrukus išprovokavo gręžti variklį visai nebetoli spidometre raudonai pažymėtos sūkių ribos. Degalų sąnaudos netruko priartėti prie 11 l. Tačiau tai pamatyti pavyko tik paskui, kai baigėsi aštrių posūkių ruožas – kuriame „Audi“ sugebėjo padovanoti smagių akimirkų.

Motoras kantriai spurtavo išvažiuodamas iš posūkių, pakaba suteikė užtikrintumo jausmą įvažiuojant į juos ir bandant individualias galimybių ribas. Pasirinkus pavaras perjunginėti mentelėmis prie vairo ir verčiant variklį neatsipūsti žemiau 5.000 sūkių per minutę, po keliolikos minučių pasidarė kiek gaila.

Tiek, kiek gaila gali būti gręžiant ne savą automobilį (ne veltui sakoma, kad nuomojami automobiliai yra patys greičiausi automobiliai pasaulyje) – variklio garsas kiek priminė verksmingą skundą „vairuotojau, aš tikrai galiu suteikti tau daugybė smagių akimirkų pakeliui į biurą, tačiau nesitikėk, kad aš tau pastoviai tarnausiu kaip savaitgalinis sportinis sedanas“.

Tačiau modernusis „ultra“ agregatas yra smagus, o automobilio pakaba labiau tinka standžiai, tačiau ne kietai, kelionei iki biuro, o ne sportiškam laisvalaikiui.

Kitokiais įspūdžiais apdovanojo keturiais ratais varoma modifikacija su pačiu galingiausiu 3 l dyzeliniu motoru. Pastarasis į greičio paminos komandą reaguodavo su tokiu nusiteikimu, tarsi nesunkiai įveiktų po du serpantinus vienu ypu.

Pernelyg ilgai žaidžiant su šiuo motoru vairavimo patirtys gali nuvesti pas traumatologą dėl bėdų su stuburo slanksteliais kaklo srityje. Reikia kiek priprasti, kad greitėti pradėtumei elegantiškai, o ne su juokingai atgalios krestelinčia galva. Juk kaip ne kaip – 600 Nm skirti pabrėžti didžiojo Q7 dinamiką.

Galingiausioji versija pasirodymą kalnų serpantinuose baigė demonstruodama kiek mažesnes nei 9 l 100 km vidutines dyzelino sąnaudas.

Patys galingiausieji dyzeliniai modeliai gali būti užsisakomi jau su 8 pavarų automatinėmis dėžėmis, 2 l motorai gali būti komplektuojami ir su 7 pavarų dėžėmis.

30 elfų

Naujasis „Audi“ modelis kartu žymi dar vieną automobilių pramonės bandymą atimti dalį vairavimo – A4 įdarbinta 30 tarpusavyje sąveikaujančių sistemų, skirtų pagelbėti vairuotojui ir užtikrinti vairavimo efektyvumą. Pristatymo renginyje „Audi“ inžinieriai nusprendė, kad būtų bergždžia bandyti žiniasklaida išaiškinti, ką kiekvieną jų atlieka.

Tačiau galima apibendrinti bent kelias iš jų. Adaptyvinė greičio palaikymo sistema su „Stop & go“ funkcija iš esmės užtikrina, kad automobilis gali visiškai perimti vairavimą iš vairuotojo kamštyje. Sistema vertina atstumą iki priešais važiuojančio automobilio ir atitinkamai pagal jo judėjimą verčia važiuoti A4.

Automobilis pajėgus ir pats apvažiuoti kamštyje atsiradusias kliūtis – judėti priešais važiuojančio automobilio brėžiama įsivaizduojama eismo juosta.

Koncerno inžinieriai sakė, kad automobilis jau pajėgus vairuoti pats, vienintelė kliūtis – europiniai teisės aktai, todėl automobilis reguliariai pareikalaus prisiliesti prie vairo, idant įsitikintų, ar prie šturvalo dar kas nors besėdi.

Tuo teko įsitikinti ir bandymų metu. Sistemai, neleidžiančiai iškrypti iš eismo juostos (automobiliui, pradėjus krypti nuo eismo juostos, vairas diskretiškai pabandydavo pats pasipriešinti tokiam judėjimui, prietaisų skydelyje įsižiebdavo raudonas eismo juostos krašto indikatorius) po kiek laiko trūkdavo kantrybė, jei nuspręsdavai ilgėliau pasėdėti sukryžiuotomis rankomis – įsijungdavo garsinio signalo palydėtas įspėjimas, kad „gal vis dėlto, vairuotojau, perimki vairavimą į savo rankas“.

Savaime suprantama, nebe naujiena ir avarinio stabdymo sistema, jei jau vairuotojas pražiopsojo priekyje stabdantį automobilį.

Tinkamai sureguliavus nustatymus, galite užsitikrinti, kad automagistralėje gali neprireikti prisiliesti prie pedalų, nepriklausomai nuo to, kas vyksta kelyje.

Pradinė naujos „Audi A4“ kaina (su 1,4 l darbinio tūrio 110 kW galios varikliu ir mechanine pavarų dėže) – 31.500 Eur. Lyginant su analogiško ankstesnio modelio kaina, naujoji „bulka“ brangesnė 4,5%, tačiau naujo modelio standartinės įrangos sąrašas, lyginant su pirmtaku, kur kas ilgesnis.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  8

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
11:23
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17
Kinų žiniasklaida: kiniškas „Tesla Model 3“ – geresnis už amerikietiškąjį

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ gavo Kinijos valdžios leidimą Šanchajaus „Gigafactory“ gamykloje pradėti...

Automobiliai
2019.11.16
„Tesla Gigafactory“ Berlyne – signalas Europos automobilių gamintojams Premium

Kelios valandos kelio nuo vidaus degimo variklio gimtinės Vokietijoje vykusiame renginyje „Teslos“ įkūrėjas...

Automobiliai
2019.11.15
Ketvirtoji „Octavia” – dienos šviesoje 3

Pristatytas populiariausio Čekijos gamintojo modelio įpėdinis dar vienu žingsniu artėja prie „premium“...

Automobiliai
2019.11.12
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Jaguar“: po nauju žvėries kailiu plaka ta pati širdis Verslo tribūna

Miesto visureigis – toks yra naujasis „jaguaro“ pavidalas. Tiems, kas mano, kad kartu su elegantiško sedano...

Verslo aplinka
2019.11.11
Buvęs „Daimler“ vadovas: dievinu E. Muską, bet „Tesla“ vokiečių neaplenks 7

Elonas Muskas populiarindamas elektromobilius padarė milžinišką darbą, tačiau Vokietijos automobilių...

Automobiliai
2019.11.09
Įkrovos tinklo plėtra: viena jungtis – keturiems elektromobiliams Premium 10

Kitais metais elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas turėtų viršyti paklausą, o viena vieša įkrovimo...

Mažiausiems automobiliams gamintojai mato vis mažiau perspektyvų Europoje Premium

Vis daugiau automobilių gamintojų Europoje svarsto trauktis iš pačių mažiausių modelių segmento. Taip elgtis...

Automobiliai
2019.11.06
Naujas pasiūlymas apmokestinti automobilius: poveikis vėl kelia abejones Premium

Pateiktas įstatymo projektas galėtų pakeisti praėjusį mėnesį atmestą Transporto priemonių taršos mokesčio...

Automobiliai
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
46,5% rinkos sudarantis reeksportas maskuoja augančią vidinę automobilių paklausą Premium

Per 10 šių metų mėnesių prekyba naujais automobiliais augo 41,7%, o, reeksporto mastui siekiant beveik pusę...

Automobiliai
2019.11.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau