Pardavimus lemia darbas su komanda ir vidinė komunikacija

Lošimų salonuose „Tete-a-tete kazino“ dirba daugiau kaip 450 darbuotojų. Anot vadovo, nors bendrovė vienintelė iš lošimus organizuojančiųjų lietuviško kapitalo bendrovių yra įdiegusi kokybės valdymo sistemą, bet ateina metas, kai suvoki, kad permainų reikia, o jų taip gerai, kaip norisi, pats greitai nepadarysi. Todėl lieka samdyti tam tikros srities specialistus iš šalies.
„Rugsėjį su „Sales UP“ komanda sutarėme dėl bendradarbiavimo, kurio tikslas – identifikuoti ir išsigryninti, kaip galėtume tapti dar efektyvesni, geresni darbuotojams ir patrauklesni klientui, apmokyti beveik 100 lošimo automatų salonų Lietuvoje darbuotojus, kad galėtume tinkamai projektuoti savo veiklą ateičiai, – pasakoja p. Ališauskas. – Taip pat siekiame įvertinti būsimą poveikį verslo aplinkai – ir teisinei, ir konkurencinei, – nes atsiranda papildomi valstybės nustatyti reguliavimai lošimų verslui“.
Išsiaiškinti stiprybes ir sustyguoti komandą
Eglė Pupkevičiūtė, pardavimų akceleratorių „Sales UP“ valdančios UAB „Verslo vadovas“ bendraįkūrėja ir direktorė, atkreipia dėmesį, kad nesvarbu, kokioje srityje įmonė dirba, jos rezultatai priklauso nuo komandos, jos susitelkimo, nusiteikimo, bendro vadovų ir darbuotojų požiūrio ir sinergijos.
„Pirmiausiai mes įsigiliname į bendrovės veiklą. Bendraudami su vadovais išanalizuojame jų lūkesčius ir tikslus, bendrą situaciją, o individuali kiekvieno darbuotojo analizė leidžia identifikuoti jų stipriąsias kompetencijas, problematiką ir iš pirmo žvilgsnio mažareikšmes detales, kurios iš tiesų turi didelės įtakos visai įmonės sėkmei. Tik įsigilinę į abiejų pusių situaciją kartu su vadovais priimame sprendimus ir palaipsniui juos įgyvendiname. Nėra standarto, pagal kurį dirbame su įmonėmis. Kiekviena įmonė yra specifinė ir reikalauja individualių sprendimų,“ – apie darbą su „Tete-a-tete kazino“ ir kitomis bendrovėmis pasakoja p. Pupkevičiūtė.
Kadangi kiekvienoje bendrovėje susiduriama su unikaliomis situacijomis, anot Andriaus Maziliausko, „Sales UP“ bendraįkūrėjo ir partnerio, neįmanoma turėti unifikuoto vaisto bendrovių problemoms spręsti ir veiklos efektyvumui didinti. Tačiau dažnais atvejais paaiškėja, kad bendrovėje neskiriama ar per mažai skiriama dėmesio kiekvieno darbuotojo poreikiams tenkinti, neįsiklausoma ir tinkamai nereaguojama į žemesnės grandies darbuotojų ir specialistų siūlymus bei iniciatyvas, ar šie net neturi galimybės tinkamai komunikuoti su aukštesniais vadovais.
Ponas Maziliauskas atkreipia dėmesį, kad „Tete-a-tete kazino“ darbuotojams pasiūlyti video mokymai – tokia forma turi didesnę vertę, juos galima pritaikyti individualiai, taip pat ir naujiems darbuotojams bet kuriuo metu. Be to, video pamokose mokytojais „dirba“ ne samdyti lektoriai, o labiausiai patyrę „Tete-a-tete kazino“ darbuotojai, kuriais kolegos tiki labiau nei teoretikais iš šalies. Dažnai mokymai darbuotojams sukelia tik laikiną motyvaciją, kai kuriais atvejais neduoda jokios naudos ar net sukelia pasipriešinimą, todėl pačių įmonės atstovų pateikti video mokymai, kuriuos įgyvendinant naudojamos tam tikros metodikos, darbuotojams yra lengviau priimami ir įsisavinami.
Pirmieji rezultatai: vertė jau kuriama
„Kokie pirmieji rezultatai? Pirmiausia pagerėjo komunikacija ir koordinacija tarp įvairių grandžių, su salonuose dirbančiais žmonėmis. Jau turime planą, kaip įvesti struktūrizuotą video mokymo sistemą ir salonų administratoriams, ir vadovams, geriau suvokti kiekvieno žmogaus poreikius, nes kolektyvas įvairus ir pagal amžių, ir pagal interesus, psichologinį pasirengimą, – pasakoja „Tete-a-tete kazino“ vadovas. – Kadangi nuolat bendraujame su „SalesUP“ komanda, kad pasiektume geriausių rezultatų – visko sutartyje neaprašysi, – kai kurios idėjos ir nauji veiksmai kyla proceso eigoje.“
Nors matuoti ir vertinti pasiektus rezultatus „Tete-a-tete kazino“ planuoja tik po tam tikro laiko, bendrovės vadovas patenkintas, kad jau matomas grįžtamasis ryšys – darbuotojai apie bendradarbiavimą su „Sales UP“ atsiliepia palankiai, mato pirmąją naudą, pasinaudoję patarimais geba geriau tenkinti klientų poreikius. Jis taip pat atkreipia dėmesį, jog rezultatų greitai pasiekta ir todėl, kad konsultantai lankstūs, greitai reaguoja į naujas situacijas ir realijas, mato savo darbą ne per gryno konsultanto prizmę, o tapdami identifikuotų problemų sprendėjais ir rezultatų siekėjais.
„Pasitaiko, kad konsultantai užsižaidžia konsultavimo procesu ir pamiršta, jog ne tai yra tikslas. Kiekvieno verslo tikslas – didinti verslo vertę, tai ir bus šio bendradarbiavimo įvertinimo galutinis kriterijus“, – konsultantų teikiama pirmąja nauda patenkintas p. Ališauskas.