Skola „Sodrai“ viešuosiuose pirkimuose – yra išeičių

Publikuota: 2016-11-24
Dėl vienos apmaudžios klaidos galima netekti galimybės dalyvauti konkurse, tačiau yra išeitis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Dėl vienos apmaudžios klaidos galima netekti galimybės dalyvauti konkurse, tačiau yra išeitis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (ESTT) patvirtino, kad tiekėjas gali būti pašalinamas iš viešojo pirkimo konkurso, jeigu turėjo socialinio draudimo įmokų skolą galutinę pasiūlymų pateikimo dieną, nors vėliau, pavyzdžiui, kvalifikacijos tikslinimo procedūros metu, šias įmokas sumokėjo.

Dėl vienos apmaudžios klaidos galima netekti galimybės dalyvauti konkurse. Tačiau Dainius Kenstavičius, advokatų kontoros „Cobalt“ vyresnysis teisininkas, atkreipia dėmesį, kad yra išeičių.

„Žinoma, kad tiekėjams, dalyvaujantiems viešuosiuose pirkimuose, privaloma laiku mokėti mokesčius ir socialinio draudimo įmokas. Duomenys apie socialinio draudimo įmokų nesumokėjimą yra viešai skelbiami, tad perkančiosios organizacijos tokią informaciją tikrina galutinę tiekėjų pasiūlymų pateikimo termino dieną. Tačiau gali būti, kad tiekėjas būtent tą dieną turėjo skolą socialinio draudimo fondui, bet iki tol įsiskolinimo nėra turėjęs ir iš karto po to skolą padengė. Lietuvos Respublikos teismai yra suformavę praktiką, kad tiekėjo kvalifikacija turi atitikti keliamus reikalavimus būtent galutinę pasiūlymų pateikimo dieną, todėl tokio tiekėjo pasiūlymas turėtų būti atmestas“, – dėsto p. Kenstavičius.

Tokiu pačiu klausimu sprendimą priėmė ESTT ir pabrėžė, kad tikslinti kvalifikaciją yra leidžiama, bet pataisymai ir papildymai gali apimti tik duomenis, egzistavusius iki pasiūlymų pateikimo momento.

„Tai reiškia, kad laiku nesumokėta „Sodros“ įmoka ir skola, matoma galutinę pasiūlymo teikimo dieną, yra tinkama priežastis šalinti tiekėją iš konkurso. Vis dėlto verta pabrėžti, kad ESTT sprendimą priėmė vertindamas iki 2016 m. balandžio galiojusias viešųjų pirkimų direktyvas. Po šios datos įsigaliojo naujosios viešųjų pirkimų direktyvos, kurios suteikia tiekėjams daugiau galimybių apginti savo teises. Pavyzdžiui, naujosios direktyvos įtvirtina galimybę tiekėjams ir po pasiūlymų pateikimo momento įvykdyti socialinio draudimo įmokų sumokėjimo prievolę, dėl to perkančiosios organizacijos neturės teisės atmesti tokių tiekėjų pasiūlymų“, – atkreipia dėmesį teisininkas.

Lietuvoje kol kas nėra priimto Viešųjų pirkimų įstatymo, įgyvendinančio naująsias direktyvas.

„Tačiau iš esmės tiekėjai ir šiuo metu galėtų remtis jau galiojančiomis naujosiomis direktyvomis viešuosiuose pirkimuose, kurie buvo pradėti vykdyti po 2016 m. balandžio. Taip pat verta pabrėžti, kad artimiausiu metu turėtų būti priimtas ir naujasis Viešųjų pirkimų įstatymas, kurio projekte taip pat numatyta galimybė tiekėjams kvalifikacijos tikslinimo procedūros metu sumokėti susidariusias mokesčių ir socialinio draudimo įmokų skolas. Taigi galima kliautis tuo, kad griežta ESTT pozicija skolų klausimu dar nėra galutinis nuosprendis“, – tvirtina p. Kenstavičius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Neigiamos asociacijos – ne blogiausias kelias tapti žinomu prekės ženklu Premium 6

„Biok laboratorija“ pirmuosius naujojo prekės ženklo sėkmės vaisius jau raško – „Kilig“ lengviau atveria...

Rinkodara
2018.07.04
Jasinavičius: kaip dirbti efektyviau be optimizavimo Premium 2

Atsargų valdymo algoritmai vidutiniškai 95% geriau prognozuoja prekių turėjimo lentynose ir apyvartumo...

„Kilig“ reklaminės kampanijos veidais pasirinko žinomus žmones 12

Naujojo prekės ženklo „Kilig“ įvedimo kampanijai „Biok laboratorija“ renkasi žinomus veidus – Ericą Jennings...

Rinkodara
2018.07.03
Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau