Mobiliosios įkrovimo stotelės: elektrinius sunkvežimius ir autobusus įkrauti dar paprasčiau

„Mobiliosios greitojo įkrovimo stotelės įmonėms leidžia jas naudoti itin lanksčiai. Tereikia turėti reikiamą galią kištukiniams lizdams įrengti ir prie bet kurio iš jų galima atgabenti bei prijungti stotelę elektra varomai transporto priemonei įkrauti,“ – sako Marius Juškevičius, elektromobilių įkrovimo stoteles verslui bei gyventojams įrengiančios žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ pardavimo vadovas.
Anot jo, lankstumas buvo viena iš svariausių priežasčių, kodėl prekinių ženklų „Iveco“ ir „Iveco Bus“ transporto pardavimo, techninio ir pogarantinio aptarnavimo paslaugas teikianti bendrovė „Transmitto“ pasirinko įsirengti ne standartines, o įsigijo dvi mobiliąsias greitojo įkrovimo stoteles.
.jpg/Marius_DSC_6763-1%20(1)__375x250.jpg)
„Su dideliu autobusu nėra paprasta manevruoti, o ir jo parkavimas šalia stotelės dažnu atveju gali tapti iššūkiu, todėl itin patogu, kai mobilioji stotelė gali prisitaikyti prie stambiagabaričių transporto priemonių. Taip pat paranku tokias stoteles naudoti servise, kai su ja norima privažiuoti prie įkrauti reikalingos transporto priemonės. Kartu šis sprendimas leidžia sumažinti ir įmonės kaštus, nes nereikia įsirengti stacionarių stotelių keliose skirtingose vietose“, – pasakoja M. Juškevičius.
Sprendimas ir sau, ir klientams
Vygantas Vaišnoras, įmonės „Transmitto“ generalinis direktorius, pasakoja, kad, nors mobiliąsias elektromobilių įkrovimo stoteles naudoja dar tik kelis mėnesius, jau įsitikino: sprendimas jas įsigyti – pasiteisino.
„Pirmiausia, matyt, turiu atkreipti dėmesį į „Enefit“ specialistų komandą, kuri supranta verslą ir jo techninius aspektus, turi sukaupusi pakankamai žinių, todėl gali tinkamai ir argumentuotai patarti, – teigia V. Vaišnoras. – Šios stotelės mums išsprendžia ne tik poreikius Vilniuje ir Klaipėdoje veikiančiuose mūsų padaliniuose, servisuose, bet padeda racionaliai bendrauti ir su potencialiais „Iveco“ elektrinių autobusų pirkėjais.“
Anot jo, elektrinius autobusus norintys išbandyti pirkėjai dažnai susiduria su problema, kur bandomuoju laikotarpiu juos įkrauti. Dabar „Iveco“ atstovai gali pasiūlyti laikinai naudotis mobiliąja greito įkrovimo stotele.
„Pasitaiko, kad siūlant išbandyti, o po to, kai pasiteisins, įsigyti elektrinius autobusus sulaukiame atsakymo iš klientų, kad šie neturi stacionarios įkrovimo stotelės. Dabar tai – ne problema, nes yra paprastas ir klientui nebrangus sprendimas – tereikia turėti tinkamą elektros galią ir įsirengti elektromobiliui įkrauti tinkamą kištukinį lizdą, – atskleidžia V. Vaišnoras. – Beje, reikia pastebėti, kad mobiliosios elektromobilio įkrovimo stotelės poreikį „Enefit“ atstovams mes pakuždėjome. Jie operatyviai reagavo į mūsų pageidavimus ir pasiūlė sprendimą. Kaip paaiškėjo, tokios stotelės įsirengimas – ir nemažos dalies mūsų klientų poreikis, tad tikėtina, jog ši naujovė rinkoje jau netrukus sulauks daugiau dėmesio.“
Viena įkrovimo stotelė – trijose vietose
Transporto įmonė savo reikmėms įsigijo dvi mobiliąsias greitojo įkrovimo stoteles, kurių galia siekia 47 kW. O šį pasirinkimą lėmė didesnė įkrovimo sparta.
Anot bendrovės „Transmitto“ vadovo, elektromobilių įkrovos stotelės yra DC tipo, t. y. elektromobiliui įkrauti naudojama nuolatinė srovė, kuri ir yra elektromobiliuose. Šio tipo įkrovikliai, palyginti su kintamos srovės AC tipo, turi vieną labai svarbią komerciniam transportui savybę – elektromobilio baterijas įkrauna žymiai greičiau.
„Tai stotelę leidžia naudoti ir greitam didelės galios elektrinės transporto priemonės įkrovimui, ir, esant poreikiu, mažesniems autobusams ar lengviesiems automobiliams. Padaliniuose Vilniuje ir Klaipėdoje įsirengėme po tris kištukinius lizdus mobiliajai įkrovimo stotelei prijungti, todėl dabar labai patogu, kai reikia įkrauti ar krovimo sistemą patikrinti servise aptarnaujamai transporto priemonei, o kištukinį lizdą lauke naudojame ilgesniam įkrovimui. Beje, stotelė visiškai apsaugota nuo kritulių ir gali veikti lauko sąlygomis“, – atkreipia dėmesį „Transmitto“ generalinis direktorius.
Pasirinkusieji turėti mobiliąsias elektromobilių įkrovimo stoteles taip pat taupo ir galią, nes jos reikia tik ten, kur tuo metu stotelė veikia, o įkrovimo taškų – kištukinių lizdų – gali būti įrengta tiek, kiek reikia pagal įmonės poreikį.
Mažesni įrengimo kaštai
Anot M. Juškevičiaus, su galios trūkumu vis dažniau susiduria ne tik norintys įsirengti saulės elektrines bet ir elektromobilių įkrovimo stoteles, o šią situaciją spręsti padeda mobilūs elektra varomų automobilių įkrovos sprendimai. Jo teigimu, prieš pradedant įrengti stacionarią įkrovimo stotelę svarbu įvertinti ir galimus įrengimo kaštus.
„Pirmiausia įvertinti atstumą iki įtampos šaltinio, gali reikėti atlikti įvairių statybinių darbų, pavyzdžiui, pastatyti pamatą stotelei sumontuoti ir pritvirtinti, atvesti požeminį kabelį, kurį tiesiant gali tekti arba ardyti ir po to įrengti kietas dangas, arba samdyti betranšėjės technologijos kabelių klojimo techniką. Jei šių darbų apimtis yra didelė, tuomet išlaidų eilutė labai išauga ir vertėtų pirmiausia apsvarstyti mobiliosios įkrovimo stotelės galimybes“, – pataria M. Juškevičius.
Kompleksiniai elektrifikacijos sprendimai
„Transmitto“ generalinis direktorius teigia, kad jų bendrovei „Enefit“ tiekia kompleksinius elektrifikacijos sprendimus – iš jų perkama žalioji elektra, jiems padedant planuojama pasistatyti saulės elektrinę, darbuotojams ir klientams įsirengta ir AC tipo elektromobilių įkrovimo 22 kW galios stotelė.
„Beje, patys įsitikinę, kad mobiliosios stotelės pasiteisino, mes jas rekomenduojame ir savo klientams. Jos nereikalauja atskiro žemės sklypo, išvengiama didelių įrengimo kaštų, kurie būtini statant stacionarias įkrovimo stoteles, pasiekiamas mobilumas ir lankstumas, – teigia V. Vaišnoras. – Įgyvendinant Lietuvos ir visos ES tikslus, elektrinis transportas – mūsų ateitis.“
Anot „Transmitto“ vadovo, dėl įvairių ES rėmimo programų šiandien įsigyti elektrinį keleivių vežimo transportą gali būti racionaliau, nei pirkti naudojantį dyzeliną. Naudojantis ES rėmimo programomis, įsigyjant elektrinius autobusus, galima gauti iki 200.000 Eur finansavimą vienam autobusui. Vertinant dabar skelbiamus elektrinių įvairaus dydžio autobusų, tarp jų ir mokyklinių, pirkimo konkursus tik regionuose, be trijų didmiesčių, galime skaičiuoti, kad jų šiemet ir kitąmet Lietuvoje bus įsigyta ne mažiau kaip 100.