Ne tik verslas. Kai pelnas per paramą mokslui ir menui grįžta visuomenei

„Carlsberg Foundation“ yra pagrindinis „Carlsberg“ akcininkas ir daro lemiamą įtaką alaus daryklai, turėdamas kontrolinį akcijų paketą.
Pagrindinis kiekvieno verslo tikslas yra uždirbti pelną akcininkams, tačiau pažangiausios bendrovės vien tuo neapsiriboja. Mąstymas ne vien tik šia diena, bet ir nuolatinis galvojimas apie ateitį yra viena pagrindinių „Carlsberg“ misijų.
Šiuo metu „Carlsberg“ yra trečia pagal dydį alaus darykla pasaulyje, užimanti lyderio pozicijas Šiaurės ir Rytų Europos rinkose, taip pat tvirtas pozicijas daugelyje Azijos rinkų. „Carlsberg“ turi 140 alaus prekių ženklų, joje dirba maždaug 41000 žmonių.
Grąža visuomenei
Bendrovė atsakingai teigia – „Carlsberg“ grupės pelnas grįžta visuomenei.
Danijoje prieš pusantro šimto metų įkurtas „Carlsberg Foundation“ palaiko itin aktyvius ryšius su visuomene, siekdamas išsiaiškinti jos poreikius.
Kasmet daugiau nei 400 mln. Danijos kronų (daugiau nei 53 mln. Eur) dividendais išmokama fondams „Carlsberg Foundation“, „New Carlsberg Foundation“ bei „Tuborg Foundation“, kurie šias lėšas skiria svarbiausiems mokslo tyrimams, mokslininkams, menininkams, kultūros puoselėjimui, gamtos apsaugai.
Kiekvienas iš fondų atsakingas už tam tikras sritis, kuriose paramą skirsto aktyviausiai.
Fondo vizija yra valdyti „Carlsberg“ įkūrėjo aludario Jacobo Christiano Jacobseno palikimą taip, kad jo filosofija būtų gerbiama, pritaikyta šiandienai, prisidėtų prie mokslo ir visuomenės ateities.
Mokslas, menas ir kultūra
„Carlsberg Foundation“ remia vizionieriškus ir novatoriškus tarptautinius fundamentalius gamtos, socialinių ir humanitarinių mokslų tyrimus.
Įprastai labiausiai skatinami moksliniai tyrimai, kurie gali prisidėti prie socialinio vystymosi ir padėti įveikti iššūkius, su kuriais susiduria pasaulio bendruomenė: didžiulis pabėgėlių srautas, konfliktai ir terorizmas, klimato kaita, ateities energijos tiekimas, švaraus vandens trūkumas ir gyventojų skaičiaus augimas.
„Carlsberg“ fondas ypač remia talentų ugdymą, siekdamas jiems suteikti kuo daugiau tarptautinės patirties. Fondas siekia moksle skatinti internacionalizaciją. „Carlsberg Foundation“ siunčia talentingiausius jaunus mokslininkus į labiausiai pripažintus pasaulio universitetus, kad suteiktų jiems tarptautinę patirtį, padėtų kurti pažinčių tinklą.
Kaip teigia „Carlsberg“ vertybių puoselėtojai, tikrieji novatoriški rezultatai dažniausiai pasiekiami mokslininkams bendradarbiaujant. Buriant mokslininkus, kurie įprastai nesidalija rezultatais, gali atsirasti įdomių naujovių.
Fondas taip pat siekia skatinti, stiprinti ir plėtoti meną. Šiandien „Carlsberg“ yra vienas didžiausių meno ramsčių Danijoje.
Per daugelį metų vienas fondo padalinių „New Carlsberg Foundation“ daug prisidėjo prie muziejų kolekcijų kūrimo, buvo atsakingas už tūkstančių meno kūrinių eksponavimą šalies institucijose ir viešosiose vietose, taip pat už daugybės mokslinių straipsnių leidybą.

„Carlsberg“ ambasadoriai Lietuvoje
Didžiausia Lietuvos aludarė „Švyturys-Utenos alus“, būdama „Carlsberg“ dalimi, taip pat atsakinga už grupės puoselėjamos strategijos įgyvendinimą.
„Siekis sėkmingai vystyti veiklą ir uždirbti pelną akcininkams yra savaime suprantamas dalykas versle. Vis dėlto verslas nesisuka tik apie pinigus. Nė viena įmonė neturėtų būti orientuota tik į šiandieną, bet ir galvoti apie ateitį. „Švyturys-Utenos alus“ gyvena lygiai tomis pačiomis vertybėmis kaip ir visos „Carlsberg“ grupės įmonės“, - sako įmonių „Švyturys-Utenos alus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas.
Bendrovė Lietuvoje aktyviai prisideda prie įvairių socialinių akcijų, remia gabiausius jaunus menininkus ir mokslininkus.
„Carlsberg“ yra unikali kompanija, nes itin didelė jos pelno dalis keliauja mokslui, menui ir kultūrai remti. Mums tai didelis pavyzdys, todėl ir Lietuvoje bandome žengti tuo pačiu keliu ir būti viena iš pavyzdinių įmonių šioje srityje“, - sako R. Viršilas.
Praėjusiais metais „Carlsberg“ pristatė naują tvarumo veiksmų planą, kurio dėmesio centre – siekis per mažiau nei dvidešimt metų visoje vertės grandinėje, nuo žaliavos auginimo iki gėrimų pakuočių perdirbimo, nepalikti jokio anglies pėdsako.
Pagal šį planą veikia ir grupei priklausantis šalies alaus rinkos lyderis „Švyturys-Utenos alus“. Bendrovė, kaip ir visa įmonių grupė, kryptingai gerina sritis, kurioms savo veikla daro didžiausią poveikį, siekdama visiškai jį eliminuoti.