2023-02-13 16:43

Drevernos upės senvagėje planuojamas naujas šliuzo reguliatorius

Šliuzas Karaliaus Vilhelmo kanale. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Šliuzas Karaliaus Vilhelmo kanale. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Planuojama, kad naujas įrenginys užtikrins laivybos potencialo išnaudojimą šiame regione, atvers naujų vandens maršrutų ir taip paskatins turizmą.

Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) ir Klaipėdos rajono savivaldybė nusprendė suprojektuoti ir pastatyti naują šliuzą-reguliatorių Drevernos upės senvagėje. Direkcija nurodo, kad jis užtikrins laivybos potencialo išnaudojimą šiame regione.

Drevernos upė įvardijama kaip svarbi jungiamoji grandis maršrute Dreverna-Karaliaus Vilhelmo kanalas, Minija, Atmata, Kuršių marios-Dreverna. 

Anot direkcijos, siekiama, kad vandens kelių daugėtų, o laivybos entuziastai ir keleiviai galėtų rinktis įvairius maršrutus. Sukūrus infrastruktūrą būtų atveriamos galimybės naujoms šakoms Kuršių mariose. 

Susisiekimą tarp Kuršių marių ir Karaliaus Vilhelmo kanalo riboja esamas Drevernos šliuzas, kuriuo gali praplaukti tik laivai, kurių plotis ne didesnis kaip 3,3 metrai.

„Esamą Drevernos šliuzą likviduoti ir taip atverti laisvą praplaukimą galimybių nėra, o rekonstruoti jį pernelyg brangu, todėl priimtas sprendimas statyti naują, platesnį reguliatorių Drevernos senvagėje. Net neabejoju, kad tokio šliuzo pastatymas sukurs didesnes galimybes vystyti turizmą, atsiras daugiau įvairių maršrutų“, – išplatintame pranešime spaudai cituojamas Bronius Markauskas, Klaipėdos rajono meras.

Šiuo metu VVKD rengia poveikio aplinkai vertinimo atrankos, projektinių pasiūlymų ir techninio darbo projekto dokumentaciją. Planuojamas ne mažiau kaip 6 metrų pločio naujas šliuzas-reguliatorius.

Pagal sutartį su paslaugos teikėju numatyta šiuos dokumentus parengti per pirmąjį šių metų pusmetį. Klaipėdos rajono savivaldybė įsipareigojo suformuoti sklypą naujo šliuzo-reguliatoriaus statybai ir pagal parengtą dokumentaciją organizuoti statybą.

Senvagėje VVKD atliks reikalingus valymo darbus. Tikimasi, kad savivaldybė suras lėšų šliuzo reguliatoriaus statybai, kurį būtų galima pradėti statyti iš karto, kai tik bus parengta techninė dokumentacija ir gautas statybą leidžiantis dokumentas.

Anot direkcijos, kitais metais šliuzas reguliatorius jau galėtų būti pastatytas ir laivybos sąlygos ruože Karaliaus Vilhelmo kanalas – Kuršių marios būtų ženkliai pagerintos.

Pasak Aurelijaus Rimo, VVKD laivybos direktoriaus, atliekami veiksmai, kad Karaliaus Vilhelmo kanalas butų atvertas į Kuršių marias ties Dreverna, tačiau prieš tai direkcijos laukia dar sudėtingesnis iššūkis – Karaliaus Vilhelmo kanalo atvėrimas į Kuršių marias Klaipėdoje, į planuojamą pietinėje Klaipėdos uosto dalyje įrengti mariną.

„Šiam tikslui pasiekti pirmiausiai reikia išspręsti Klaipėdos miesto trečiajai vandenvietei priskirtų apsaugos zonų naudojimo kitoms veikloms klausimus ir įrengti apie kilometro ilgio kanalą, sujungsiantį Karaliaus Vilhelmo kanalą su mariomis“, – teigė A. Rimas.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791