Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-26 10:50
2025-09-26 07:38
2025-09-25 07:06
RĖMIMAS
2025-09-25 06:00
2025-09-24 16:40
2025-09-23 12:05
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
E-automobilininkai, kiek dabar kainuoja elektra nuvažiuot 100 km, kraunant namie ir kraunant mokamoj krovimo stotelėj? Čia be ironijos ar pasišaipymų, tiesiog smalsu.
Ne automobilininkas, bet domėjaus, tai bent šiek tiek galiu pasakyt: priklausomai nuo automobilio, vairavimo stiliaus, aplinkos temperatūros ir naudojamos elektronikos (šildymas / kondicionierius), 100 km sunaudojama 20-30 kWh, čia "standartiniai" sedanai ir hečbekai. Kaina skirsis taip pat ir nuo el. tiekėjo kainos, bet tarkime, 0,20 Eur / kWh, tada gaunas 100 km - nuo 4 iki 6 Eur. Ignitis krovimo tinklas siūlo dvi kainas: dieninę už 0,59 Eur / kWh ir naktinę už 0,45 Eur / kWh. Tai jei krautis naktį (neturing savo krovimo stotelės) - 100 km kaina gaunas 9-14 Eur; jei krautis dieną, tada gaunas 12-18 Eur / 100 km.
vidurkis 4 eur / 100 km - namie 80% krovimo / mokamoj 20% krovimo.
Ačiū! Gražios dienos
Deja, daugeliu atvejų nieko nekainuoja, atitinkama ir paslaugos kokybė. Didžiausia problema Lietuvoje, kad beveik nėra užmiestyje mokamų greito krovimo stotelių. Galima džiaugtis tomis keliomis nemokamomis LKAD stotelėm (jei jos veikia ir neužimtos), bet žymiai labiau džiugintų žinojimas, kad bet kur rasi galimybę greitai pasikrauti normalioje vietoje: prie kavinės, parduotuvės, pramogų ir pan., o ne vidury laukų ar prie uždarytos kavinės, kur net WC nėra (kaip daug kur dabar autostradoj). Tai, kad kokybiška paslauga bus mokama yra natūralu. Prie dabartinės situacijos EV vairuotojai išstumti į užribį: vargsta su tomis keliomis nemokamomis stotelėmis, atrodo kaip pašaipų objektai (chaliavščikai, vargsta, kad sutaupytų kelis eurus).
manau ne šiaip tai yra, o suinteresuota valstybė lėta ekeltromobilių plėtra. Kiek EU įspiria į šikną, tiek pajuda. O kas suinteresuoti vidaus degimo variklių tolimesniu naudojimu LT? Visi dyleriai, jų parke elektromobiliai dar užima juokingą dalį. Kolonėlių tinklai. O kas elektra gina? Niekas realiai. Tai būsim vieni paskutiniųjų prisijungę prie šio pokyčio. Pvz gyvenant daugiabutyje be požeminio parkingo elektromobilio turėt neįmanoma, nors noras yra. Praktiškai neįmanoma įsirengti stotelės, o turėtų būti privalomai įrenginėjama, bet jau kaip sakiau, pati valstybė nesuinteresuota kol kas.
Berods yra naujas įstatymas, kad penktadalis naujų stovėjimo vietų būtų su galimybe pasikrauti https://www.vz.lt/transportas-logistika/2022/01/10/s-gentvilas-penktadali-automobiliu-stovejimo-aiksteliu-turi-sudaryti-elektromobiliu-krovimo-irangos
Elektros sąnaudos dar ne viskas. Skaičiuojant 1 km nuvažiavimo savikainą ,elektriniu važiuoti dabar yra 2 kartus brangiau nei vdv. Brangesnis pats EV automobilis+draudimas+didesnis nuvertėjimas+elektros kaina greito pasikrovimo stotelėse+pastovi baimė,kad nerasite kur pasikrauti. Šiai dienai ,tai labiau pižoniškumas ,nei ekonomiškumas. Ir jokios ekeologijos.
Netiesa, turiu jau trečią EV, ir su visais nuvertėjimais ir remontais, absoliučiai VISOM išlaidom, elektra važiuoti PIGIAU. Ne dvigubai, bet pigiau.
Prieš porą savaičių važiavau iki Venecijos. 1700km kainavo 55€
Turiu EV būtent daugiabutyje be parkingo. Ir ką? Pagrindinis mano automobilis. 0 nepatogumų.
30kWh/100km jau yra labai daug. Arčiau 20 kWh yra vidurkis. Namie krauti... Na mums elektromobilį krauti per metus 4000 kWh kainuoja grubiai 120€, nes elektrą pasigaminame patys. Tai grubiai 120€/20 000km *100 bus 0,6€/100 km. Krautis viešai, tai yra nuo vidutinio ir lėto krovimo stotelių kurios yra nemokamos, iki didelės galios krovimo stotelių berods po 0,6€/kWh. Didelės galios krovimo stotelės aktualu tik ilgose kelionėse, kurių yra mažuma. Net JAV mastu, 96% kilometrų nuvažiuojama kelionėse, kurių atstumas iki 100km.
Kiek savaiciu uztruko kelione?
Nusišnekėti juodžiau jau sunku. Draudimas, jei vertė tokia pati, pigesnis. Ar įsigyti brangiau, priklauso nuo automobilio klasės ir ką vadini lygiaverčiais. Jei lygini iki 100 per 12s įsibėgėjanti auto su per 8s įsibėgėjančiu, ar jie lygiaverčiai? Baimė? Mano VDV kuro telpa nuvažiuoti 450km (tiek kompas rodo), bet kažkaip baimių jokių nejaučiau nei juo važinėjanti, nei dabar elektromobiliu, kuriuo apie 350km įveikiu. Nuvertėjimas mažesnis, nes EV tarnavimo trukmė ilgesnė. Audi salone nuvežus automobilį su realia rida 250k km, kai skundiesi, kad per 10k km suryja jau po 1,5l tepalų, sako, kad čia normalu, po tiek kilometrų jau variklį keisti reikėjo. Katalizatorių keisti reikia. Filtrą keisti reikia. Sumelė susidaro su 4 nuliais.
tai gal pletra stabdoma, nes visa kita infrastruktura tiesiog nepatemptu tokiu apkrovu?
"elektrą pasigaminame patys". labai faina gyventi saviapgauleje, tik jusu elektros "gamykla" niekada neatsipirks.
Jinai jau atsipirko. Susidėjome prieš du metus. Atsipirko, omeny elektros kaina kurią būtume sumokėję minus kiek kainavo elektrinė, minus kiek sumokėjome už pasaugojimą (atėmus subsidiją iš elektrinės kainos). Garantija įrangai dar 8 metai liko. Elementams - 23 metai liko. Ar čia atsiprkimui jums reikia didesnės nei 50% grąžos dar ekstra?
Kokia infrastruktūra nepatemptų apkrovų? :) Lėtai plečiama, nes tos infrastruktūros apkrova maža. Daugelio krovimo stotelių apkrova siekia mažiau nei 4% laiko. Labai daug naudojamos, vos siekia 12%. Tiesiog elektromobilių mažai buvo, kad ją plėsti sparčiau.
Na ,kai pravažiuosite su EV 250 k.km tada ir galėsite palyginti ,kas iš jo ir jo baterijos bepaliko. Be to nepamirškite, kad EV dar visai šviežios technologijos ir jų ligos dar neišgydytos. Sutinku ,kad tai ateitis, bet tik po kokių 5-8 metų.
O kas nors sako, kad EV reikia pirkti čia ir dabar? Technologijų ligos? Na pvz. Toyota, normalu mechaninę-robotą pavarų dėžę keisti kas 120k km, sankabą kas 30-40k km, jei nėra originali. Originalią keiti kas 60-80k km. Elektromobilių kiekviena problema yra po padidinamuoju stiklu, VDV - niekam neįdomu. Pvz., kad VDV automobilyje kilti gaisrui yra 1000 kartų didesnė tikimybė visiems dzin, bet kaip baisu EV gaisras ir neina užgesinti (VDV irgi neužgesina, nebent gaisrininkai pasiruošę žarnas patys uždega mokymams). Jei dega šalia kitas automobilis, VDV greičiausiai, tai EV neužsidega. Kur laive degė automobiliai, taip ir buvo, degimą palaikė VDV, EV akumai neužsidegę. Yra kas EV akumą pravažiavę ir po 500k km, praranda iki 25% talpos.
labai abejoju, pats automobilis per brangus, alternatyvius kaštus reikia sekti
Jus gal galvojat kad cia niekas kitas EV nevazineja? Pigiau krautis (namuose). Tepalu nereik keist. Stabdziu nereik keist taip daznai. Daliu tik trecdalis palyginus su VDV, tad ir gedimu gerokai maziau. Elektrine gali vaziuoti ir visa milijona km. Gal baterija reikes pakeisti po 10 metu. Taciau kiek jos tuomet kainuos, ir kiek sutaupysi i ta laika?
Tai kad čia yra aiškinančių, kad saulės elementai niekada neatsipirks :D Tai tu manai, kad jie sugebės suskaičiuoti, kad jei perki naują EV, ta pradinė kaina tau dzin, nes imi išsimokėtinai, ir kiek padidėja mėnesinė įmoka, ant kuro gerokai daugiau išleidi
0 eur 0 ct viskas nemokamai
Kai nieko negauni nieko ir moket nereikia.
"Ateina tinklas" :) Garsiai čia. O realiai tą tinklą jiems turės tiesti LT valstybinės įmonės už Lietuvos mokesčių mokėtojų pinigus. Nes LT įstatymai tokie, kad kiekvieną bakužę vidury miško valatybė privalo " pajungti prie tinklo" savo lėšomis. Kadangi savų neturi, tai lenda į visų kokesčių nokėtojų kišenę.
Mano bakūžės niekas nepajungė už dyką prie tinklo, nors ir ne miške, o mieste, reikėjo iš savo kišenės mokėt.
Kokiu 100 eur :) visa likusia kaina " susimete" visi.
Absoliučiai nusišneki. Tinklą tiesi pats. Ir dar po to moki galios mokestį, didelį, nesvarbu, naudoji elektrą ar ne. Lygiai taip pat į namus vedant elektrą, pateiki prašymą, padaro mini projektuką ir išrašo sąskaitą, apklausę kelis rangovus. Apmoki sąskaita, duoda darbą rangovams ir perveda už priimtus darbus pinigus rangovui. ESO prisideda tik tuo atveju, jei mato, kad per 5-10 metų prie tos linijos galės prijungti daugiau vartotojų, tada atitinkamai išdalina sąskaitą ir ateityje pinigus susirinks prijungdami kitus vartotojus.
Jei " pats moki ir pats tiesi" ko cia viesai vis virkavimu girdisi, kad " skant" valstybe nenutiese mums elektros kabelio po zeme, o mes vargseliai po kiekvienos audros be elektros. Tai jei pats tiesi, tokiu atveju negali buti. Ar visgi " tiesi ne pats" tik apsimeti.
Tai dabar skirk kada ESO plėtoja savo tinklą, ir kai daraisi įvadą. Valstybė tinklą plėtoja nebent į naujas gyvenvietes, pasiskaičiavusi, kad iš tarifo atsipirks. Įvadus darosi tie, kas stato. Jei tu užsimanysi 20km nuo artimiausios linijos pajungti elektrą ar kad ir 1km bet reikės renovuoti pastotę - mokėsi kaip didelis iš kišenės ir dešimtimis, ir šimtais tūkstančių.
"kai koks hipotetinis malinauskas pasistato 500 m2 "namuką" vietoj 4 m2 "medžiotojų namuko" vidury Varėnos miškų, o į "medžiotojų namuką" buvo nutiesta 2 kilovatų linija 40 kilometrų, tai uzkast ta linija po zeme ir padidint man galia iki 50 kilovatu turi valstybe savo lesomis. Ir tokie kaip tamsta tai vadina "ESO pletoja savo tinkla" :) O as tai vadinu "savo gyvenimo pagerinimu" visu lesomis.
Ką tu čia nusišneki ir iš kokios skylės trauki tokius "faktus"?
jei čia ne faktai, paneik.
Aš galiu paneigti. Pagal internete lengvai pasiekiamą ESO skaičiuoklę, tavo hipotetiniui malinauskui galią pasididinti kainuotų apie 850 tūkst. eurų. https://www.eso.lt/lt/prijungimo-skaiciuokle.html
O kodel po kiekvienos audros " hipotetiniai" vis virkauja, kad valstybe kalta ir kad jiems nemokamai turi padaryt? Tai jiems pateikit, gal nebevirkaus.
Galios didinimas ar naujas elektros įvadas kardinaliai skiriasi nuo esamos infrastruktūros išlaikymo. Juk tai akivaizdu ir elementaru.
Tai virkauja ir del galios, kad yra ribotos galios linija ir nedidina, o patys virkautojai savo pinigu neinvestuoja, laukia kol valstybe visu kitu pinigais linija pakeis.
Tu pats tik ką pagrindei, kad atšakas ir jei reikia galios didinimo moki pats. Tą ir daro dabar statantys krovimo stoteles. Tai kad atsiranda virkaujančių, nereiškia, kad dėl to nesivysto. Kam reikia, tas tyliai ir vysto, ir vysto infrastruktūrą, ir moka didelius galios mokesčius.
Tipinis vartotojas gyvenantis bute dar ilgai rinksis vdv. Pats atsinaujinsiu irgi ne į elektrinį. Nes jei dabar brangu, bus dar brangiau, kai akcizu apmokestins
Jo dabar labai "brangu". Nesėskit tik prie EV vairo kuo ilgiau. Man tai labai naudinga.
O kodėl akcizu, o ne PSD? Nu šiaip, čia jei išsigalvojame? Ne vieną pažįstu gyvenantį bute ir važinėjantį EV. Prieš kelis metus, kol bute gyvenau, ne vienas kaimynas ir turėjo EV (namas labai didelis Lietuvos masteliais), ir visi džiaugėsi. Taip kad tipinis "vartotojau", kuris nieko neišmano, nieko nebandė, bet viską žino už visus geriau, gal neskleisk savo išsigalvojimų. P.S. ES bendrai, jau beveik 50% parduodamų automobilių pernai metais buvo įkraunami. Dyzelius aplenkė net benzas. Po 10 metų net naudotų VDV nebebus ką pirkti iki 10 metų senumo.
P.S. butuose gyvenančių yra apie pusė populiacijos. Bet iš jų didelė dalis važiuoja į darbą, kur lengva įrengti krovimo stoteles.
nereikia stumti demagogijos, keli procentai elektrinių iš vis yra? Mano naujas pirktas tdi valgo 5,3 litro, mieste beveik nevažinėju, o ilgoje kelionėje vienu baku 1200 km nulekiu, nemėgstu stabčioti pakramsnoti. Sunkiai save matau su elektriniu prie dabartinių kainų, mano prisirišimo prie gyvenimo centre ir pomėgio apeiti viską pėstute
kuo jums naudinga? Taip, jei kritiškai sumažės akcizo mokėtojų per degalus, apmokestins akcizu elektrą, mokesčiai bus surinkti vienaip ar kitais
Lengva tai nereiškia, kad įrengs. Jums tinka, bet masėms tai tikrai ne
Sumažės VDV, kris PSD išlaidos, pagerės sveikata, sumažės ligos dienų, padidės surenkami mokesčiai per kitur. Taip pat sumažės išteklių importas, pagerės reikšmingai prekybos balansas, vėlgi, daugiau pinigų biudžete. Akcizas nekompensuoja sukeliamos žalos. Nu ir kiek dažnai 1200 km per vieną prisėdimą važiuoji? Du kartus gyvenime iki šiol? Priminsiu, vidutinio automobilio rida Lietuvoje nesiekia 12k km per metus, ES svyruoja tarp 8-16k km. Elektros akcizu neapmokestinsi. Masėms tikrai netinka. Vargšės masės ES ir ypač Norvegijoje, kur jau dabar didžiąją dalį naujų automobilių pardavimų sudaro įkraunami. Po 10 metų nebus naudotų automobilių pirkti VDV, ką tada? Važinėsi su 20 metų trantu, kad tik nepirkti EV? :D
koks passat didelis naujas apie 30000 kainuoja, kiek tokio pat talpumo elektrinis kainuos?
Elektrinis tokio pat talpumo bus apie 15% mažesnis iš išorės, jis bus greitesnis, ir dažniausiai pilnesnės komplektacijos bazinė versija bus. Kaina bus kokiais 6000-8000 eurų didesnė. Kaina šiuo metu didesnė laikosi dėl vienos paprastos priežasties - paklausa stipriai viršija pasiūlą.
Nuperki elwktromobilį, saule elektrinė ant namo ar nutolusia ir vaziuoji uz 1 eur -100 km, 20 kWh po 0,05 eur/kWh:)
Prašome paskaičiuoti kiek toks paketas kainuos ir palyginti tik pliką automobilį, kuriam kartais įsipili degalų
Elektromobiliui nuvaziuojant 20k km per metus, suvartojant po 20 kw/100km reikia 4kw saules elektrines, kuri kainuoja 4 keur. Na dabar gal arciau 5k eur. Lyginant su vdv auto, vartojanciu 6l/100 km prie dabartiniu kainu, elektrines atsiperkamumas 3 metai, tarnavimo laikas 25. Cia jei krautis namie is paprastos rozetes. Greituosius krovimus naudoju tik ilgoms kelionems. Kraunuosi namie bei pagal poreiki ir galimybes darbe. Gyvenu bute, darbo vietoj 50% stovejimo vietu su rozetemis. Elektromobilis i vienus vartus, o jau nekalbu apie tai, jog neprisimenu kada bemokejau uz parkinga, kur anksciau per metus koki 200-300 eur isleisdavau
Saulės elektrinei dar paramą duoda, tai kainuis dar mažiau. Aišku kai kuries reikia priešintis naujovėms, šerti rusus pinigais, vietoje to, kad pakeistų mastymą.
Kokie 5k€ už 4kW elektrinę... Pirmiausia 1 kW kainuoja max 750€, ką mokate daugiau - tai tiesiog permokate. Prieš du metus buvo 650€. Antra, gauni subsidiją 323€. Susidėjęs 9,5 kW, dabar tėvams organizuoju.
dalis ir matyt pinigus už tai gauna
Na visu pirma as gyvenu bute, todel perku is nutolusiu saules parku. Visu antra ivertinu elektrines prieziuros mokesti. O beto good luck pasistatyti dabr uz 750
Koks skirtumas kur gyveni. Jei gyveni naujame daugiabutyje ir turi parkinga, gali pasidaryti rozete nyo davo skaitiklio. Gali darbe pasidaryti rozete. Aisku paprasciau skustis ir nieko nedaryti
Na kaip cia neizeidus... nu padkaityk kelis komentarus auksciau. Aisku paprasciau putomis drabstytis nei isigilinti...