„Lietuvos geležinkelių“ grupė atleis 2.000 darbuotojų

Publikuota: 2022-04-28
Atnaujinta 2022-04-28 15:15
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Įvertinus Rusijos karo Ukrainoje, Baltarusijai ir Rusijai pritaikytų sankcijų poveikį „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupei, bendrovė atsisveikins su maždaug 2.000 darbuotojų. Jų išeitinėms išmokoms bus skirta 6 mln. Eur. Tačiau profsąjungos teigimu, gali būti atleista ir keliais šimtais mažiau darbuotojų.

Papildyta skyreliu „Skaičius gali būti mažesnis“.

Bendrovės teigimu, LTG grupė šiuo metu įgyvendina planą, kuris apima tris kryptis: veiklos efektyvumo didinimo, sąnaudų mažinimo, diversifikacijos ir plėtros į naujas rinkas, ypač Vakarų Europos. Šio plano tikslas – prisitaikyti prie pakitusios verslo aplinkos ir padėti tai padaryti klientams, kurie ieško galimybių perorientuoti tiekimo grandines į Vakarus.

Šis planas būtinas todėl, kad palyginti su praėjusiais metais, LTG grupei priklausanti krovinių vežimo geležinkeliu bendrovė „LTG Cargo“ šiemet dėl Rusijos valdžios karo Ukrainoje bei dėl Baltarusijai ir Rusijai pritaikytų sankcijų perveš maždaug per pusę mažiau krovinių – apie 26,5 mln. tonų. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kaip nurodo bendrovė, tai bus didžiausias krovinių apimčių kritimas ir mažiausias pervežtas krovinių kiekis per įmonės veiklos istoriją. Pastebimai sumažėjus krovinių apimtims, palyginti su praėjusiais metais, LTG Grupė gali netekti apie 150 mln. Eur pajamų.

Geležinkelių infrastruktūrą valdančiai Grupės įmonei „LTG Infra“ šiemet valstybė planuoja skirti finansavimą. Jis leis užtikrinti infrastruktūros techninę priežiūrą, gerinti teikiamų paslaugų kokybę, o verslui pasiūlyti patrauklių paslaugų tarifų. Valstybės finansavimas taip pat leis tęsti strateginius investicinius projektus.

Vis dėlto, LTG grupė nurodo, kad turi priimti sprendimus didinti veiklos efektyvumą ir mažinti sąnaudas. Pirmiausia priimti sprendimai dėl griežtos veiklos išlaidų kontrolės bei dalies investicinių projektų atidėjimo. Tada spręsta dėl komandos sudėties.

Nuspręsta atleisti

Konkretūs sprendimai, paliesiantys LTG darbuotojus, buvo išgryninti per konsultacijas su darbuotojų atstovais. LTG grupė atsisveikins su maždaug ketvirtadaliu įvairaus lygmens vadovų. Iš viso LTG Grupė atleis maždaug 2.000 darbuotojų, iš jų apie 1.200 dirba „LTG Cargo“, apie 500 – „LTG Infra“, apie 300 – LTG. Darbuotojų išeitinėms išmokoms bus skirta 6 mln. Eur. LTG grupės darbuotojų skaičius 2021 m. birželio 30 d. siekė 8.392. 

[infogram id="7f8a2655-071a-4568-9afd-f9675b6f8d85" prefix="Pfm" format="interactive" title="Lietuvos geležinkelių darbuotojai "]

„Verslo apimtys susitraukė labai staigiai ir pastebimai, todėl jau anksčiau priimti sprendimai dėl išlaidų mažinimo ir dalies investicijų atidėjimo. Dabar yra būtini šie skausmingi sprendimai. Mažindami komandą privalome užsitikrinti galimybes jos augimui ateityje, kai atrasime nišas tolimesnei veiklai. Taip pat sieksime visapusiškai padėti šiems darbuotojams prisitaikyti prie vykstančio pokyčio“, – sako Egidijus Lazauskas, LTG generalinis direktorius.

Anot jo, LTG grupė efektyvindama veiklą sieks tęsti svarbiausius strateginius projektus, tokius kaip geležinkelio ruožo Vilnius–Klaipėda elektrifikavimas. Taip pat siekiama išlaikyti konkurencingus tarifus mažėjant veiklos apimtims.

Viliaus Ligeikos, Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacijos pirmininko, teigimu, konsultacijos buvo konstruktyvios, todėl pavyko operatyviai atrasti reikalingus sprendimus: „Siūlėme ir išnagrinėjome ne vieną galimą scenarijų. Visi puikiai suprantame tiek sunkių sprendimų būtinybę, tiek ir tai, kad privalome kuo geriau apsaugoti darbuotojų interesus. Tam suplanavome tiek priemones, kurias užtikrins LTG Grupė, tiek ir sutarėme dėl Užimtumo tarnybos įsitraukimo.“

Skaičius gali būti mažesnis

Artūras Černiauskas, Lietuvos geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimo pirmininkas, išplatintame LTG pranešime sako, kad konsultacijų metu buvo detaliai išnagrinėti galimi scenarijai ir tik tuomet priimtas galutinis sprendimas. Jis taip pat akcentuoja pagalbos priemonių darbuotojams, o ypač – perkvalifikavimo, svarbą.

Tačiau BNS jis nurodė, kad gali būti atleista keliais šimtais darbuotojų mažiau, nei skelbia grupės vadovybė. 

„Pagal mūsų paskaičiavimus, tas skaičius yra mažesnis, nei skelbia LTG. Mažesnis ne dešimtimis, o keliais šimtais. Sutarėme, kad įvardintas skaičius yra tik maksimalus, koks gali būti, mes dar dėl to kalbėsime, dėl kiekvienos pozicijos kalbėsime, regionų, vietinės struktūros. Mane nustebino vadovų pareiškimas, kad su profsąjungomis suderinta, ta informacija nėra visai tiksli“, – ketvirtadienį BNS sakė A. Černiauskas.

„Labiausiai liečia (atleidimai – BNS) krovinių pervežimą – tai mašinistai, vagonų prižiūrėtojai, kalnelių prižiūrėtojai, konduktoriai, daug kas susiję su krovinių vežimu iš Rytų, kai kurios stotys Baltarusijos pasienyje yra beveik konservuojamos, eismas ten beveik sustojęs. Lieka vietiniai pervežimai, Kaliningrado tranzitas ir nedaug veiklų, kurioms sankcijos netaikomos“, – kalbėjo A. Černiauskas.

Anot jo, planuojant atleidimus būtina įvertinti, ar likę žmonės sugebės užtikrinti kelių saugumą ir priežiūrą, neaišku, kiek darbuotojų prireiks, jeigu per Lietuvą iki Klaipėdos uosto bus vežami grūdai iš Ukrainos.

„Mes kalbamės su darbuotojais regionuose, jie sako, kad nebus palikta užtektinai žmonių arba grafikai nesiderina. Vadovai irgi akcentavo, kad situacija nėra visiškai aiški, kas dirbs, kas ne“, – kalbėjo A. Černiauskas.

Pasak profesinių sąjungų susivienijimo pirmininko, buvo svarstomas ir darbo krūvio mažinimas išlaikant darbo vietas, tačiau šio varianto atsisakyta.

„Bandėme siūlyti dirbti ne pilną darbo dieną ir išsaugoti darbo vietą, bet mes nežinome, kiek laiko taip reikėtų dirbti, ar tai tęsis mėnesį, ar metus, ar ilgiau. Bet tokiu atveju mažėtų atlyginimai, kompensacijos, tad tokio sprendimo atsisakyta, šis variantas tinkamas tik esant konkrečiai datai“, – BNS sakė A. Černiauskas. 

Siūlys persikvalifikuoti

LTG grupė suplanavo pagalbos darbuotojams priemonių paketą, kuris padės užtikrinti, kad tie komandos nariai, kuriuos palies pokyčiai, turėtų visą reikalingą informaciją apie darbo rinkos siūlomas galimybes ir jomis pasinaudotų.

Užimtumo tarnybos specialistai konsultuos dėl registravimosi Tarnyboje, informuos apie padėtį darbo rinkoje, laisvas darbo vietas. Taip pat – apie persikvalifikavimo galimybes ir kitas užimtumo rėmimo priemones.

„Norime padrąsinti atleidžiamus įmonės darbuotojus rinktis kompetencijų tobulinimą ar naujos kvalifikacijos įgijimą, nes Užimtumo tarnyba gali pasiūlyti itin platų spektrą mokymo programų. Mokymasis yra nemokamas, o mokymosi metu mokama stipendija. Užimtumo tarnybos specialistai konsultuoja ir padeda pasirinkti mokymosi kryptį, o taip pat gali tarpininkauti ieškant naujo darbdavio. Taigi, su atleidimu vienas etapas jų profesiniame gyvenime baigsis, bet prasidės kitas, kuris bendrų pastangų dėka tobulinti profesinę kvalifikaciją gali būti ne mažiau sėkmingas“, – sako Inga Balnanosienė, Užimtumo tarnybos direktorė.

LTG taip pat veiks skambučių centras, kuris konsultuos darbuotojus Darbo kodekso klausimais, darbuotojai galės kreiptis ir pasitikslinti rūpimą informaciją. Taip pat, planuojamos karjeros mugės su potencialiais darbdaviais, kurių metu bus galima gauti naudingą informaciją apie galimas darbo vietas visoje Lietuvoje.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 2

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18
Lietuvos pašto vadovė: reikia ne bijoti prarasti klientus, o rasti su jais dialogą Premium 7

Dėl kritusių pašto paslaugų apimčių Lietuvos paštas, pernai patyrė 6,4 mln. Eur grynojo nuostolio ir planuoja...

Logistika
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18
Pagalbai – valstybės kišenė arba sugebėjimas prisitaikyti 2

Rusijos pradėtas karas Ukrainoje ir dėl jo Rusijai bei Baltarusijai paskelbtos sankcijos tapo paskutiniais...

VŽ požiūris
2022.05.18
Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys jau grįžta iš Ukrainos į Lietuvą

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG)  traukinys su...

Logistika
2022.05.17
„Wizz Air“ ketina įkurti oro linijų bendrovę Maltoje

Vengrijos oro bendrovė „Wizz Air“ skelbia planuojanti įkurti naują oro linijų bendrovę Maltoje.

Logistika
2022.05.17
LTG profsąjunga: dalį atleidžiamų darbuotojų žada įdarbinti geležinkelių subrangovų įmonės

Valstybės valdoma „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė apie atleidimą įspėjo 1.950 darbuotojų. Artūras...

Logistika
2022.05.17
„Helisota“ atleis dar 19 darbuotojų

Gedimino Žiemelio kontroliuojamos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ valdoma rusiškų...

Logistika
2022.05.17
„RB Rail“: Rusijos karas keičia požiūrį į „Rail Baltica“ 3

Anksčiau vertintas kaip ekonominis transporto koridorius, dabar tarptautinis europinės vėžės geležinkelio...

Logistika
2022.05.17
Šiemet Estijos geležinkelių operatoriaus pervežtų krovinių kiekis mažėjo trečdaliu

Įsigaliojant Rusijai ir Baltarusijai taikomoms tarptautinėms sankcijoms, sparčiai mažėjo tranzitinių krovinių...

Logistika
2022.05.17
Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas: dėl vairuotojų trūkumo įmonės stabdo vilkikus 3

Lietuvos logistikos įmonės, susiduriančios su vairuotojų trūkumu, transporto saugojimo aikšteles pildo...

Logistika
2022.05.17
Pirmąkart į Lietuvos gatves šiemet išriedėjo 43.400 naudotų lengvųjų automobilių 1

Šiemet sausį–balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43.400 naudotų lengvųjų automobilių – 0,2% daugiau...

Automobiliai
2022.05.16
Pernai Lietuvos oro uostų pajamos augo apie 30%, bet pelno pasiekti dar nepavyko

2021 m. Lietuvos oro uostų pajamos siekė beveik 29 mln. Eur ir buvo apie 30% didesnės nei 2020 m.

Logistika
2022.05.16
„Ryanair“ sumažino nuostolius, kalba apie galimą pelną

Aviacijos sektoriui atsitiesiant po pandemijos karantinų, Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“...

Logistika
2022.05.16
Maskva perima „Renault Russia“ fabriką – gamins „Moskvich“ 20

Rusijos sostinė perima „Renault Russia“ fabriką ir jame gamins automobilius su „Moskvich“ prekės ženklu.

Pramonė
2022.05.16
Beveik 3.000 įmonių delsia nurodyti, ar automobilius naudoja asmeniniams tikslams 32

Beveik 3.000 veikiančių įmonių Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) delsia nurodyti, ar jų automobiliai...

Logistika
2022.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku