„Lietuvos geležinkeliai“ atleis dalį darbuotojų

Dėl tarptautinių sankcijų Rusijai ir Baltarusijai maždaug pusę krovinių ir dešimtis milijonų eurų pajamų praradusi valstybės valdoma bendrovė Lietuvos geležinkeliai (LTG) kol kas neskelbia, kaip tai paveiks jos veiklą ir darbuotojus. Sprendimų vis dar ieškoma susisiekimo ministras ir įmonės profesinių sąjungų atstovai teigia, kad kai kurie atsakymai turėtų paaiškėti jau netrukus.
Marius Skuodis sako, kad bendrovė su išlaidų mažinimo planu netrukus supažindins darbuotojus ir profsąjungas.
Pati įmonė kalbėsis su darbuotojais, profsąjungomis, pristatys situaciją. Pats principas yra labai svarbus, kad iš pradžių tie skaičiai ir kažkas būtų aptarta bendruomenėje, toje komandoje, kuri dirba ir dabar priversta reaguoti į situaciją, ir tik tada viešai būtų tie skaičiai pateikti, teigė M. Skuodis, praėjusį penktadienį su LTG vadovais ir valdyba aptaręs įmonės veiklos stabilizavimo planą.
Kiek žinau, šią savaitę tie pokalbiai jau prasideda įmonėje. Taip buvau informuotas, pridūrė jis.
Laura Gabrilavičiūtė, LTG ryšių su visuomene vadovė, teigia, kad grupė rengia planą, kuris apima tris pagrindines kryptis: veiklos efektyvumo didinimo, sąnaudų mažinimo ir veiklos diversifikacijos, o sprendimai žadami vėliau.
Artūras Černiauskas, Lietuvos geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimo pirmininkas, sako neturintis tikslios informacijos apie galimus pokyčius ar darbuotojų atleidimus.
Kad darbuotojus palies, tai jau seniai diskutuojama, krovinių pervežimai kritę 50%, neaišku, ar ir likusius išlaikys, ir kai kurios linijos, pervežimai ir krūviai mažėja, priklausomai nuo to, kokios sankcijos bus taikomos, ar kiek atsiras naujų krypčių pervežimų, tiek darbo vietų ir bus užtikrinta. Kol kas nedisponuojame jokiais skaičiais ir jokiomis galimybėmis, antradienį sakė A. Černiauskas.
Jo teigimu, susivienijimo nariai trečiadienį planuoja susitikti su LTG bei antrinių jos įmonių atstovais ir tik tada, turint daugiau informacijos, bus galima kalbėti apie konkrečius skaičius.
Ten ir bus aptarinėjami ir pristatomi projektai, kokios bus pasekmės, kaip jos palies struktūrą ir sistemą, tada jau žinosime konkretesnius skaičius, galimybes, ieškosime sprendimų, kad kuo mažiau nukentėtų darbuotojai, kurie paklius į tą skaičių, kalbėjo geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimo vadovas.
Kitos LTG profesinės sąjungos Solidarumas pirmininkas Stanislavas Fedaravičius sakė neabejojantis, jog atleidimai bus, tačiau oficialios informacijos apie tai jis irgi neturi ir remiasi tik sklandančiomis kalbomis apie mažinamą mašinistų skaičių.
Jau aišku, kad atleidimų bus, bet tai gandai. Mašinistai sakė, kad šimtą jų norima atleisti, bet tai tik žmonių kalbos, jos iš kažkur atsiranda, tie, kas valdo įmonę, su manimi, kaip pirmininku, apie tai nekalbėjo. Iš Klaipėdos Draugystės stoties man skambino ir sakė, jog iš 28 žmonių tik 10 paliks, sakė ruoštis prastovoms, sakė S. Fedaravičius.
A. Černiausko manymu, atleidimai negresia tik keleivių pervežimo įmonei LTG Link, o kitos grupės bendrovės yra pernelyg susijusios, todėl negalima numatyti, kurią iš jų atleidimai daugiau ar mažiau paliestų.
Visos struktūros tarpusavyje yra pernelyg susijusios, išskirti kažkurią vieną būtų sunku, vienintelė LTG Link, kuri užsiima keleivių pervežimu, ten kol kas permainų nenumatoma, sakė A. Černiauskas.
LTG grupei vasario 1-ąją nutraukus Belaruskalij trąšų tranzitą ir netekus apie 11 mln. t krovinių per metus pranešta, kad valstybės valdoma bendrovė iki šių metų pabaigos planuoja atleisti iki 300 įvairių sričių specialistų, o daliai jų gali būti pasiūlytos laisvos darbo vietos kitose grupės įmonėse.
A. Černiausko žiniomis, dėl sumažėjusių krovinių srautų nė vienas darbuotojas kol kas neatleistas.
Nors jau pervežimai ir sumažėję, o kai kurie ir sustoję, dėl tų pokyčių, kas susieta su kroviniais, nė vienas žmogus dar nebuvo paliestas, sakė profesinės sąjungos atstovas.
Profsąjungos su LTG administracija vasarį sutarė peržiūrėti laisvas darbo vietas ir tik po tokio audito toliau konsultuotis dėl darbuotojų atleidimo bei spręsti, ar jie nepažeistų kolektyvinės sutarties.
Susisiekimo ministras M. Skuodis vasarį siūlė informacijos apie atleidimus nesureikšminti, anot jo, žmonėms bus siūlomos kitos darbo vietos, be to, darbuotojų prireiks europinės vėžės geležinkelio Rail Baltica, geležinkelio elektrifikavimo ir kituose projektuose.
M. Skuodis balandžio pradžioje sakė, kad per Lietuvą gabenamų geležinkelių krovinių šiemet gali sumažėti apie 48% nuo 51,1 mln. tonų pernai iki 26,5 mln. tonų šiemet, o LTG grupė dėl to neteks apie 150 mln. Eur pajamų.
[infogram id="b75b023c-bdca-4d5b-8ac7-7c9107a622b3" prefix="qCJ" format="interactive" title="Copy: AB Lietuvos geležinkeliai: dosjė 2021 05 26"]
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Vadyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti