„Lietuvos geležinkeliai“: antrinės įmonės veikia nuolat augančios konkurencijos sąlygomis 

Publikuota: 2019-06-11
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ tvirtina, kad komercines paslaugas teikiančias grupės įmones „LG Cargo“, Geležinkelių tiesimo centras (GTC) ir Vilniaus lokomotyvų remonto depas pripažinus perkančiosiomis organizacijomis, joms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje.

Tai, kad šios trys geležinkelių antrinės įmonės turi būti laikomos perkančiosiomis organizacijomis ir vadovautis Viešųjų pirkimų įstatymu, .

„Lietuvos geležinkeliai“ išplatintame pranešime pabrėžia, kad krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“, riedmenis remontuojantis Vilniaus lokomotyvų remonto depas ir infrastruktūros statybos bendrovė GTC veikia nuolat augančios konkurencijos sąlygomis, nors VPT tikrinimo ataskaitoje nurodo, jog šios įmonės „nesusiduria su konkurenciniu spaudimu, todėl jų veikla nėra komercinio ar pramoninio pobūdžio“.

„Geležinkelių grupės įmonės neturi ir nesiekia jokių išskirtinių veikimo sąlygų, lyginant su kitais rinkos žaidėjais. Šių įmonių tikslas – veikti lygiomis sąlygomis, sąžiningai konkuruojant rinkoje, tuo pačiu užtikrinant maksimalų skaidrumą“, – pranešime sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Anot „Lietuvos geležinkelių“, jei „LG Cargo“ klientui prireiktų specifinio tipo vagono, jo įsigijimas pagal viešųjų pirkimų procedūras įprastai truktų nuo 6 iki 12 mėnesių. Be to, toks terminas būtų tik sklandžių pirkimo procedūrų atveju ir jei nebūtų tiekėjų skundžiamas, ar nutraukiamas. Įprastai klientas tiek laiko nesutinka laukti, tad jis pasirinktų kitą vežėją.

„Maža to, aplinkinių šalių vežėjai, kurie paprastai paslaugas ir prekes įsigyja ne viešųjų pirkimų būdu, o remdamiesi vidaus tvarkomis, rodo didelį susidomėjimą perimti „LG Cargo“ krovinius, kai kurie jų jau vykdo riedmenų sertifikavimo procedūras. Šiuo metu 10 bendrovių turi licencijas važiuoti geležinkeliu Lietuvos teritorijoje“, – teigiama „Lietuvos geležinkelių“ pranešime.

Preliminariu vertinimu, jei „LG Cargo“ veiklą tęstų kaip perkančioji organizacija, bendrovė prarastų apie trečdalį pajamų per metus – 120 mln. Eur. Didžioji dalis šių lėšų atitektų kitų šalių vežėjams, kurie turėtų esminį konkurencinį pranašumą šiame versle – efektyviau, greičiau įsigyti prekes bei paslaugas. Ilguoju laikotarpiu iškiltų grėsmė ir krovinių vežimo bendrovės išlikimui – tuomet praradimas siektų 400 mln. Eur.

Tuo tarpu GTC, anot „Lietuvos geležinkelių“, sudaro reikšmingą konkurenciją kitiems rinkos žaidėjams, taip mažinant kainas ir leidžiant taupyti lėšas geležinkelių infrastruktūrai statyti. Pavyzdžiui, per pastarąjį mėnesį dėl GTC kuriamos konkurencinės aplinkos „Lietuvos geležinkeliai“ sutaupė daugiau kaip 11 mln. Eur. Tiek mažiau „Lietuvos geležinkeliai“ išleis dviejuose viešuosiuose pirkimuose, palyginti su antrąsias vietas užėmusių bendrovių pasiūlytomis kainomis.

„Lietuvos geležinkelių“ teigimu, bendrovė yra pasirengę bendradarbiauti su VPT, suteikti daugiau informacijos ir faktų apie šiuo metu kuriamą „Lietuvos geležinkelių“ įmonių holdingą, vykdomas veiklas ir konkurenciją rinkose.

Iki šiol „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės nelaikė savęs perkančiosiomis organizacijomis, todėl jos paslaugų nepirko viešųjų pirkimų procedūromis nustatyta tvarka.

VPT sprendimas reiškia, kad „LG Cargo“, Vilniaus lokomotyvų remonto depas ir GTC turės viešai skelbti planuojamų atlikti pirkimų suvestinę bei pirkimo dokumentus publikuoti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Svarstoma kitąmet automobiliams drausti kirsti Vilniaus senamiestį 2

Vilniaus miesto savivaldybė svarsto kitąmet senamiestyje apriboti tranzitinį automobilių eismą.

„Kia XCeed“ skelbia apie skydelio skaitmenizaciją 2

Birželio 26 d. ketindamas pristatyti ketvirtąjį kompaktinio modelio „Ceed“ kėbulo tipą – krosoverį „XCeed“ –...

Laisvalaikis
2019.06.23
Rusijos lėktuvams bus uždrausta skristi į Sakartvelą  17

Nuo liepos 8 dienos Rusijos oro linijų lėktuvai nebeskraidys į kaimyninį Sakartvelą (Gruziją).

Šeimai subalansuotas „Mercedes GLB“ užpildys gamos spragą 12

Sparčiai augančiame segmente „Mercedes“ iki šiol neturėjo tinkamo atsako tokiems varžovams kaip BMW X1, „Audi...

Laisvalaikis
2019.06.22
„Volvo Cars“ ir „Uber“ gamybai parengė savavaldį automobilį 4

Švedijos automobilių gamintojas ir pavežėjimo paslaugų kompanija „Uber“ pristatė drauge sukurtą ir jau...

Laisvalaikis
2019.06.22
Kariuomenė naujiems sraigtasparniams ketina išleisti apie 300 mln. Eur 38

Tai paaiškėjo Krašto apsaugos ministerijai paskelbus konkursą, kuriuo siekiama pasamdyti įmonę, kad ši...

Vilniuje svarstoma įvesti taisykles nuomojamiems paspirtukams ir dviračiams  10

Vilniuje svarstoma nustatyti bendras taisykles nuomojamiems paspirtukams bei dviračiams.

Klaipėdos uostas pagal krovą užtikrintai pirmauja Baltijos valstybėse 2

Klaipėdos uostas pagal krovos apimtis šiemet, kaip ir pernai, užtikrintai pirmauja Baltijos valstybėse, rodo...

Nuo 2021 m. liepos – naujos taisyklės dronų pilotams 2

Šių metų gegužės pabaigoje Europos Komisija paskelbė galutinį ES bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių ir...

Estų „Nordica“ stabdo 5 skrydžius, tarp jų – ir į Vilnių   1

Valstybinės Estijos oro linijos „Nordica“ penktadienį paskelbė, kad spalio pabaigoje sustabdys dar penkis...

Tarptautinės oro linijos vengia dalies Irano kontroliuojamos oro erdvės 1

Kai kurios tarptautinės oro linijos nukreipia savo skrydžius tolyn nuo Irano kontroliuojamos oro erdvės virš...

Verslo aplinka
2019.06.21
„Finėjas Group“ apyvarta augo ketvirtadaliu iki 122 mln. Eur  7

Transporto ir logistikos bendroves vienijanti grupė „Finėjas Group“ pernai gavo 122,014 mln. Eur konsoliduotų...

Traukiasi Smiltynės perkėlos vadovas 10

Susisiekimo ministerijai ketvirtadienį pareiškus, kad valstybės valdomos bendrovės Smiltynės perkėla vadovybė...

Vadyba
2019.06.21
Vokietijos logistikos milžinę VTG į Klaipėdą atvedė jungtis tarp ES ir NVS Premium

Galimybė gabenti krovinius tarp Europos Sąjungos ir NVS šalių bei vadinamasis Naujasis šilko kelias, kuriuo...

Klausimai po spektaklio „Derybos dėl vairuotojų algų“ 5

Birželio 19 d. nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ gavo Lietuvos transporto darbuotojų...

Smiltynės perkėlos vadovai įtariami neskaidriais viešaisiais pirkimais 9

Valstybės valdomos bendrovės Smiltynės perkėla vadovybė nesilaikė viešųjų pirkimų lygiateisiškumo ir...

Krovinių Lietuvoje šiemet vežta 7,2% daugiau

Lietuvoje pirmąjį šių metų ketvirtį visų rūšių transportu vežta 38,299 mln. tonų krovinių – 7,2% daugiau nei...

G. Žiemelio valdoma „Kidy Tour“ pernai skaičiavo nuostolius Premium

Nors aptarnautų turistų srautas ir pajamos išaugo, verslininko Gedimino Žiemelio valdoma kelionių...

Paslaugos
2019.06.20
Iš Kauno oro uosto – dvi naujos kryptys į Vokietiją 2

Nuo šių metų liepos Kauno oro uostas keliautojams pasiūlys dvi naujas kryptis į Vokietiją – keleiviai galės...

Keturioms savaitėms uždaromas Aleksoto tiltas Kaune

Birželio 25 dieną Kaune keturioms savaitėms uždaromas Aleksoto tiltas, jungiantis šį mikrorajoną su...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau