LOT pradeda verslo skrydžius į Londono Sitį
Su LOT, laimėjusia valstybės įmonės Lietuvos oro uostai skelbtą verslo skrydžių konkursą, pasirašyta 5 metų trukmės sutartis. Bendrovė nuo gegužės 1 d. darbo dienomis į Sitį vykdys po du skrydžius, savaitgaliais – po vieną.
ES skeptiškai žiūri į valstybių norus remti skrydžius, tačiau mūsų šalies Susisiekimo ministerijai pavyko įtikinti Europos Komisiją (EK), kad šiai krypčiai tokia parama yra reikalinga. Lietuvos oro uostai pasirinko Viešosios paslaugos įsipareigojimo (angl. Public Service Obligation) procedūrą. Pagal ją, EK gali leisti ES narei remti jai reikalingus skrydžius.
Anksčiau buvo skelbta, kad paramos dydis priklausys nuo lėktuvų užpildymo ir neviršys 3 mln. Eur per metus.
„Bus numatyta maksimali suma. Pavyzdžiui, jeigu lėktuvai skraidys tušti, bus skiriama maksimali suma. Kuo labiau užsipildys lėktuvai, tuo mažiau reikės kompensuoti. Jeigu jie užsipildys, tai išvis nereikės kompensuoti“, – anksčiau yra sakęs Rokas Masiulius, susisiekimo ministras.
Trejus metus po 700.000 Eur ketina skirti ir Vilniaus savivaldybė. Šios lėšos bus panaudotos skrydžio Vilnius-Londono Sitis rinkodarai.
Virginijus Sinkevičius, ekonomikos ir inovacijų ministras, antradienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė, kad skrydis iš Vilniaus į Londono Sičio oro uostą bus dar viena galimybė Lietuvai „Brexit‘o“ kontekste prisikviesti įmones iš Londono.
„Tai yra vienas prioritetinių skrydžių. Atrodo, Vilnius ir Londonas jungiamas devyniais skrydžiais, bet šitas buvo labai reikalingas visų pirma akcentuojant investuotojų poreikius. Skaičiuojame, kad per pastaruosius trejus metus esame praradę daugiau nei 4300 Jungtinės Karalystės bendrovių planuotų sukurti naujų darbo vietų vien dėl to, kad nebuvo tiesioginio verslo segmento skrydžio tarp Vilniaus ir Londono. Jam atsiradus investicinė aplinka tampa patrauklesnė investuotojams iš Jungtinės Karalystės ir tai leis dar intensyviau konkuruoti dėl naujų darbo vietų Lietuvoje“, – sako p. Sinkevičius.
Tiesioginio skrydžio į Londono Sičio oro uostą jau seniai prašė Lietuvos verslo bendruomenė. Susisiekimo ministerija planuoja, kad po poros metų bus skelbiami analogiški skrydžių į Paryžių ir Miuncheną konkursai.
Ponas Sinkevičius antradienį taip pat teigė, kad Paryžiaus ir Miuncheno kryptys yra prioritetinės, tačiau iš viso yra sudarytas 8 verslui svarbių krypčių sąrašas.
Oro vežėjo „LOT Polish Airlines“ reisai maršrutu Vilnius–Londono Sitis bus vykdomi vienu moderniausių ir naujausių kompanijos turimų orlaivių „Embraer ERJ-190“. Vasaros sezono metu iš Vilniaus lėktuvas kils kiekvieną darbo dieną 6:30 val. ryte ir 16:55 val. vakare, taip pat šeštadienį 6:30 val., o sekmadienį – 16:55 val. Tuo tarpu iš Londono Sičio skrydžiai darbo dienomis bus vykdomi 9:35 val. ir 18:40 val., šeštadieniais taip pat bus skrendama iš ryto, o sekmadieniais – vakare. Kelionės tarp dviejų sostinių trukmė – 3 val.
„Siūlydami šiuos skrydžus galime atliepti susidariusį verslo segmento ir kitų keliautojų poreikį. Naujasis LOT ryšys žymiai sutrumpins kelionę iš Vilnius į Londoną, o iš verslo perspektyvos tai sudaro reikšmingą pagrindą investicijų augimui tarp šalių. Tad tikime, kad skrydžiai ne tik sulauks didelio keliautojų susidomėjimo, bet ir turėtų padėti stiprinti abiejų šalių santykius“, – teigia Rafalas Milczarskis, „LOT Polish Airlines“ vadovas.